{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Horsemanship spørgsmål!:-) {{forumTopicSubject}}

Hej da jeg er ved at "planglægge" mig og min hest fremtid ville jeg gerne lave noget nede fra jorden som horsemanship, tillid og at jeg er LEDERN, men jeg ved ikke hvor man skal få en stick og kan man godt bare bruge en longerings ting ting??(Jeg er begyndt at glemme hvad de forskellige ting hedder xD) nogle gode hjemmesider at læse på?... og hvor gammel må hesten være når den skal igang? smiley -Jeg ved godt det her lyder dumt men altså hvad skal man 100% bruge horsemanship til??:-)

Håber der kommer nogle svar!! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Horsemanship spørgsmål!:-)
  • #1   12. mar 2012
    Horsemanship laver alle mennesker fra det øjeblik de træder ind i stalden til de forlader den - der er intet magisk over det og ingen bestemt ting/træningsmetode der hedder det, det er bare det at omgås heste :o).

Kan ikke give dig råd om at du er lederen, for jeg bruger ikke det udtryk om mig vs. hesten. Mener ikke den ser os som en leder.
    Ej heller tillid - det mener jeg heller ikke hesten har til os.

Men kan anbefale dig at få en underviser som kan hjælpe dig med en massse ting. Måske læse nogle bøger :o)

• #2   12. mar 2012 Tak!:-) men jeg har været inde og læse lidt på træningen, og der skal man bruge 3 ting, når men jeg vil læse videre på det!!:o)

• #3   12. mar 2012
    Man behøves ikke bruge en stick for at arbejde fra joden :o), ej heller en rebgrime osv.

• #4   12. mar 2012 okey, så det er bare nogles (egen) metode??:-)

• #5   12. mar 2012
    Jeps :o)
    Og en stick kan fx. være handy hvis man vil lære hesten at røre et target, flytte bagpart osv. og rebgrimen kan være mere præcist og skarp end en alm. men jeg bryder mig ikke om dem :o)

• #6   12. mar 2012 Det er meget individuelt hvad man bruger og hvordan man gør. Det kommer helt an på dig og hesten. Jeg bruger meget rebgrimer, og synes de virker helt optimalt. Jeg bruger dem også til bidløs ridning. Til gengæld er jeg ikke fan af stick, men bruger meget lange horsemanship tove flittigt. Men det aller vigtigste for mig er en rotunde - og ja, så selvfølgelig en hest smiley
    Bruger mest Monty Roberts metoder.

• #7   12. mar 2012 Jeg har læst et utal af horsemanship-bøger, og ingen af metoderne har virket 100 % på mig og mine ponyer (dog har jeg haft mest gavn af Klaus Ferdinand Hempflings bøger), så har prøvet mig lidt frem og flettet noget sammen, som virker for mig og mine ponyer. Jeg har aldrig brugt stick eller rebgrime. Jeg træner altid uden noget udstyr eller med grime og et langt træktov. Hvis jeg en sjælden gang mangler en forlængerarm, bruger jeg bare en dressurpisk smiley

• #8   12. mar 2012 Okey, wow jeg kan HMS :D:D smiley

• Allan E
    Allan E Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #10   14. mar 2012 Nu bruger vi selv Monty Roberts Dually grimer, og har ingen problemer med hestene, vi har brugt grimen til trailer træning og til at de skal stå stille på staldgangen osv. Der følger en dvd med grimen som vider hvordan den skal bruges korrekt.

• #11   14. mar 2012 Jeg er bestemt ikke enig i, der ikke er noget der hedder horsemanship.
    Horsemanship er for mig forståelse for - og omgang med hesten baseret på et "sprog", den forstår - primært kropssprog.
    Det er ikke horsemanship at gå igennem en stald og ae hestene på mulen.

Kommentér på:
Horsemanship spørgsmål!:-)

Annonce