{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.972 visninger | Oprettet:

Manglende ledvæske {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den uheldige situation, at min hest efter halthed har fået konstateret manglende ledvæske i højre bagknæ og i et af leddene omkring venstre forhov - præcis hvilket led skal bestemme imorgen.
Dette er sket efter en noget traumatisk ridetur med hans part, hvor han smed en pige af og tog turen hjem gennem bløde marker, og det har han SLET ikke kunne holde til!

Han skal så på onsdag have sprøjtet noget kunstig ledvæske ind i leddene, og herefter have minimum 14 dages boksro. Han skal muligvis have 1 indsprøjtning pr. led, måske 2... Og det er bare indsprøjtninger der koster 1500 kr stykket O_O Men det er en udgift jeg gerne betaler for at få min hest igen!

Men jeg er jo sygeligt bekymret for min lille hest smiley Han er virkelig god som dagen er lang, og tog blokaderne (indsprøjtninger med bedøvelse i leddene, for at finde ud af hvor haltheden kommer fra) med ophøjet ro. Han elsker at arbejde, og derfor er selv 14 dages boksro nok til at gøre ham skør i hovedet, så jeg håber virkelig han kun skal have indsprøjtninger én gang.

Er der andre der har været igennem manglende ledvæske? Er jeres heste kommet sig helt, eller har de stadig mén? Træner i på samme niveau som før skaden?

Jeg vil rigtig gerne havde svar på disse spørgsmål og høre jeres erfaringer, da det nok kan være med til at stille noget af min bekymring.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Manglende ledvæske
  • #1   26. mar 2012 Der er mangt en travhest der har været igennem det... Ved også der noget bestemt medicin/pulver/foder de kan få, der skulle hjælpe mod det, kan absolut ikke huske hvad det hed, det er LANG tid siden...

Det hjalp på dem, men de blev jo kørt lidt hårdt, så tit var det med lidt stakket frist og andre gange, gik det fint...

• #3   26. mar 2012 pinja&sofie:
    Det har jeg også overvejet, mens jeg tror han ville stresse utroligt meget når han ikke kan nå de andre, og jeg ville frygte at han gik igennem hegnet smiley Han ville slet ikke koncentrere sig om høet, da han ikke er specielt madglad. Desuden er det eneste sted jeg har mulighed for at lave sådan en fold et godt stykke væk fra de andre... Indenfor er han da i det mindste lidt selskab, da hesten ved siden af ham kommer hjem om efter par dage, efter at være blevet operet for strubepibning.
    Men ideen er god, og jeg ville gøre det hvis jeg kunne smiley

• #5   26. mar 2012 hejsa.

ALLE mine travere har og får ledbehandlinger engang i mellem pga den hårde belastning i løb. de er ikke halte i træning osv men hvis de viser en smule halthed i en bøjeprøve bliver de ledbehandlet.. mange få travfolk har ikke prøvet det med deres heste.. min gamle hoppe blev behandlet i hendes forkoder hver anden måned ca. og det er aldrig gået galt... men hvis din hest bliver belastet meget der hvor hun bliver behandlet kan den muligvis tjekkes op på et tidspunkt, da ledet ikke selv er i stand til at producere nok... nogle over producere også så ledet skal tømmes og så skal der noget nyt kunstigt ledvæske ind i igen...

tror ikke det er kommet af turen gennem marken alene, tror det har fået den til at vise der er noget galt, men er sikker på det har været der længe uden i har set det smiley

• #6   26. mar 2012 men syns det er længe med boksro. vores plejer at skulle stå inde samme dag el dagen efter og så kommer de på fold, men må ikke trænes hårdt en lille uge efter....

• #7   26. mar 2012 Team Nøhr:
    Det er helt sikkert kommet af turen gennem marken, da han var i genoptræning før det, og ikke er vant til den hårde belastning smiley Det er 5 uger siden, og der var markerne ude ved os rigtig smattede og dybe. Desuden har turen været utroligt voldsom, da han kom tilbage med fuldstændig smadret trense - læderet var simpelthen revet over i nakkeremmen. Han har også været halt lige siden den tur, så hverken jeg eller dyrlæge er i tvivl om at det er kommet der smiley

Men jeg er da glad for at høre at det ikke er gået galt med din hoppe, det giver mig noget mere tro på at han nok skal komme sig helt smiley

• #8   27. mar 2012 Har staaet i samme situation. Den nye kunstige ledvaeske “forsvandt“ bare igen, kort tid efter indsproejtningen. Det hjalp ikke spor, og han maatte have fred smiley jeg tror ikke paa, at det er noget som kan fixes. Og hvis behandlingerne virker, saa kun for meget kort tid, inden den er gal igen smiley

• #9   27. mar 2012 min venindes hest manglede også ledvæske i det ene forben... Det endte også med at den måtte aflives fordi det ikke virkede efter planen...

• #10   27. mar 2012 De Travheste vi har haft igennem tiden er også alle blevet ledbehandlet mindst en gang. Det har virket ved dem alle. De plejer at stå i boks samme dag, og må så komme på en fold der er 10*10 i de efterfølgende ti dage. Efter 6 dagen ca. må du begynde at trække en halv times tid med hesten. Først efter ca. 14 dage må den begynde at blive trænet "hårdt" igen smiley
    Vi har dog haft en Travheste stående, som simpelthen ikke kunne tåle ledvæsken i benene, og den hævede vildt op af det, og der gik langtid inden det var ovre.

• #12   27. mar 2012 Mal * og Camilla N:

Jeg er rigtig ked af at høre at det er gået så galt for jer smiley Jeg håber da virkelig at min lille dreng reagerer godt på behandlingen! Men det vil jo altid være nogen hvor behandlingen ikke virker, og så er det bedst at lade dem få fred smiley

Kristina J:
    Puha, hvor er jeg glad for at høre at du har den succesrate med behandlingen! Det letter virkelig på min bekymring, og hjælper på min håb for at han kan komme i gang igen! smiley For han elsker virkelig at arbejde, og duer ikke til at stå stille i længere tid - ham bliver så mut af det.
    Jeg har fået at vide at jeg allerede dagen efter behandlingen må begynde at trække med ham ca. 15 minutter på plant underlag, og så skal han ellers stå i boksen resten af tiden, og så efter de 14 dage kan vi begynde genoptræningen. Han skal så samtidig have et eller andet oralt medicin, og så krydser jeg fingre for at han hurtigt kommer ovenpå igen, og ikke får en allergisk reaktion ligesom jeres fik.

• #13   27. mar 2012 Krydser fingre for jer så smiley
    Og synes helt sikkert det er vær at prøve af!

• #14   27. mar 2012 Min pony blev konstateret halt d 9 feb. Han fik derefter boksro og så bedre ud efter 10 dage ca. Desværre blev han ved med ikke at være helt rengående, så vi kom afsted til en klinik hvor han blev ordentlig testet, med blokader og bøjeprøver.
    Han mangler også ledvæske, så han blev ledbehandlet tirsdag i sidste uge.Dyrlægen kommer på fredag og tester ham igen, så jeg krydser alt hvad krydses kan!!
    Han har heldigvis ikke røngten forandringer, så jeg håber han bliver god igen. Det er hans v forbenskode det er galt med.
    Ligeledes har han fået lagt ringsko på sine forben.
    Boksro er han bestemt ikke glad for, så han har været noget af en prøvelse at trække med!! Må trækkes med 15 min om dagen pt. Vi har fået noget beroligende så han ikke eksploderer for meget.
    Jeg glæder mig såå meget til tilstandenene bliver normale igen, for det her er meget hårdt.
    Krydser fingre for begge vores heste. Har heldigvis hørt mange gode erfaringer med ledbehandling. smiley

• #15   27. mar 2012 Stine og Bob:

Jeg var igennem præcis det samme, først halt, så nogenlunde ren og så halt igen smiley Det var godt nok træls, og jeg nåede også at have en kiropraktor ude til ham før vi forsøgte med blokaderne.
    Han har i dag været igennem blokader i leddene omkring venstre forhov, selvom vi ikke måtte komme til kodeleddet - han var lige ved at slå både mig og dyrlægen ned, og han havde ellers taget bagknæet så fint smiley Men vi tror det siddet nede omkring hoven, for der var ikke det der lignede ledvæske - så der får han behandling imorgen, og så håber vi! smiley
    Min skal også have forsko på igen, for at støtte ham lidt ekstra.
    Jeg gruer virkelig også for at skulle trække med min, han var allerede i dag fuld af energi, men hvis der er noget skal vi bare ringe, så kommer dyrlægen med noget beroligende smiley
    Men jeg krydser også for dem begge, for vores dyrlæge har også forsikret mig om at det virker for de fleste da jeg luftede mine bekymringer smiley

• #16   27. mar 2012 Vi håber de kommer sig så de kan komme ud og nyde foråret og sommeren. Hold gerne opdateret om hvordan det går smiley

• #17   27. mar 2012 Præcis, og al det lækre sommergræs - det er der jo heller ikke meget af i en boks smiley Jeg vil også rigtig gerne høre hvordan det går med din!

• #18   27. mar 2012 Jeg skal nok holde opdateret smiley

• #19   31. mar 2012 Opdatering: ingen effekt af 1. ledbehandling smiley . Øv!! Får ny behandling på tirsdag. Overvejer at sætte ham på græs, for han bliver bims af boksro. Stakkels Bob.

• #20   31. mar 2012 Lego skal muligvis have to gange behandling i hovleddet. Der mangler han ikke ledvæske, men ledvæsken er for tynd og der er blod i, og det kunne dyrlægen først se da hun rigtigt fik lov til at kigge på ham, efter han var blevet bedøvet til behandlingen om onsdagen. Det kan repareres, men det kræver nok to gang smiley Indtil videre tager han boksroen ret pænt, men det er jeg bange for at han ikke gør i længden.

• #21   31. mar 2012 Jeg håber din hest bliver ok . Jeg lukkede min på sygefold idag. Sikke han nød det :-). Lavede fine serier af bukkespring.

Kommentér på:
Manglende ledvæske

Annonce