{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

Hvorfor Kandar {{forumTopicSubject}}

Hej Hgér

Sad lige og så en Kür video og kom til at tænke på Hvorfor rider man med kandar når man kommer op i de klasser?.

Har ikke hørt om der er regler om det?

Ville i ikke personligt helst kunne se en hest kunne gå i de klasser uden?

Kom med jeres mening og forklar lige hvorfor man rider med kandar.

Og nej jeg har ikke noget imod det. jeg er bare nysgerrig. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af garderobeskab - reol og boksmadeas 205 kr.
  • Have anlæg 15.000 kr.
  • Opmåling og opstart på montering af ikea køkken. 2.000 kr.
  • Bartender 1.000 kr.
  • VVS hjælp til trykket på varme vand 1.200 kr.
  • Vinduespudsning 940 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor Kandar
  • #1   10. apr 2012
    Der er regler om det :o)
    Der er valgfrit til og med MA i dressur for hest( før var det MB ), men de fleste vælger at ride med det alligevel.

Så rider man over, så er det påkrævet.

Grunden til kandar er noget med at man kan forfine signalerne, hvilket er klart da en kandar stang er stærk, derfor skal der ikke så meget til, som i et trense bid.

• #2   10. apr 2012 så inegn af de prof ryttere der nu findes kan finde ud af at ride med kandar? ihvertfald hvis man går efter hvad John&berit skriver (;

men ja der er regler for det (:

• #3   10. apr 2012 ja det behøver jo heller ikke være din mening (:

• #6   11. apr 2012 hvis man kan håndtere en kandar sys jeg ikke der er noget glat med at bruge den.. MAnge har dog flere kilo i stangen og prøver at hive den ned med stangen. Leo på min profil var en hest der var meget hårdt redet på kandar, men det kom vi da efter jo mere løsgjort han blev smiley Dog havde jeg på ham her, kandar hver dag, da det var det eneste han ku gå med..!

Kalibra derimod, var alt for blød på biddet, og i starten af hver ridetime, manglede han sug på tøjlen og puttede sig indtil han havde vænnet sig til alle de bid :0) Det resulterede i at jeg kun havde kandar på 1 gang om ugen, fordi jeg sys han gik bedre på trensen, men en salgshest på det niveau forventer købere, kan gå med kandar :s

Tror man skal tage hver enkel ekvipage hver for sig og se hvad der fungere bedst. Lider hesten ikke, så sys jeg ikke vi andre kan tillade os at dømme om det er rigtig eller forkert.

men uanset hvordan vi vender og drejer det, så vil en ekvipage med hat, kandar og kjole, altså bare være noget mere spændende at se på end en trense og ridehjelm smiley - Jeg håber dog der kommer mere fokus på brugen af BÅDE trense og kandar

husk - Biddet er ikke hårdere end den hånd der holder det!

• #7   11. apr 2012 Jeg vil ikke byde en hest at have to bid i munden Jeg har meget svært ved at forestille mig, at nogen hest trives med det.

• #8   11. apr 2012
    Kandaren bruges for at vise at rytteren kan ride for hvad der ligner små signaler.
    - Så egentlig er det pynt.

Kommentér på:
Hvorfor Kandar

Annonce