1.558 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor Kandar {{forumTopicSubject}}
Hej Hgér
Sad lige og så en Kür video og kom til at tænke på Hvorfor rider man med kandar når man kommer op i de klasser?.
Har ikke hørt om der er regler om det?
Ville i ikke personligt helst kunne se en hest kunne gå i de klasser uden?
Kom med jeres mening og forklar lige hvorfor man rider med kandar.
Og nej jeg har ikke noget imod det. jeg er bare nysgerrig.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 269 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.848
Der er regler om det :o)
Der er valgfrit til og med MA i dressur for hest( før var det MB ), men de fleste vælger at ride med det alligevel.
Så rider man over, så er det påkrævet.
Grunden til kandar er noget med at man kan forfine signalerne, hvilket er klart da en kandar stang er stærk, derfor skal der ikke så meget til, som i et trense bid.
aug 2006
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 4 Emner: 376 Svar: 2.951
men ja der er regler for det (:
aug 2006
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 4 Emner: 376 Svar: 2.951
nov 2007
Følger: 52 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 328
Kalibra derimod, var alt for blød på biddet, og i starten af hver ridetime, manglede han sug på tøjlen og puttede sig indtil han havde vænnet sig til alle de bid :0) Det resulterede i at jeg kun havde kandar på 1 gang om ugen, fordi jeg sys han gik bedre på trensen, men en salgshest på det niveau forventer købere, kan gå med kandar :s
Tror man skal tage hver enkel ekvipage hver for sig og se hvad der fungere bedst. Lider hesten ikke, så sys jeg ikke vi andre kan tillade os at dømme om det er rigtig eller forkert.
men uanset hvordan vi vender og drejer det, så vil en ekvipage med hat, kandar og kjole, altså bare være noget mere spændende at se på end en trense og ridehjelm
husk - Biddet er ikke hårdere end den hånd der holder det!
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.594
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.254
Kandaren bruges for at vise at rytteren kan ride for hvad der ligner små signaler.
- Så egentlig er det pynt.
Hvorfor Kandar