{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af garderobeskab - reol og boksmadeas 205 kr.
  • Have anlæg 15.000 kr.
  • Opmåling og opstart på montering af ikea køkken. 2.000 kr.
  • Bartender 1.000 kr.
  • VVS hjælp til trykket på varme vand 1.200 kr.
  • Vinduespudsning 940 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kandar - hvorfor?
  • #2   15. maj 2012 Okay, for det er nemlig lige nøjagtigt den sidste årsag jeg som primær har hørt/set som grundlag for brugen af den - samt at "det er sjovt"! Hvilket kan få mig til at sætte hælene i jorden, da jeg synes det er voldsomt "bare" at bruge kandar på en hest som det lyster en.

Hvor høje klasser skal man ride, før der er lov om at man skal bruge kandar? Og hvad er grundlaget for det? :O)

• #3   15. maj 2012 Jeg ved godt det kommer an på på hvor hård ens hånd er, og man i princippet kan ride rundt med kandar, uden overhovedet at tage i tøjlen eller røre den. Men jeg synes stadig der er stor forskel på at stoppe et eller to bid ind i munden på hesten!

Det skal lige siges at jeg har meget meget svært ved at forstå engelsk, så får nok desværre ikke så meget ud af linket - men tak for det :O)

Men tusinde tak for din forklaring på det, det gav et rigtig godt indblik i hvorfor man vælger at bruge det ! Kan sagtens følge dig! :O)

• #5   15. maj 2012 Hvorfor skulle en kandar gøre det nemmere at samle hesten? :O)

• #7   15. maj 2012 Men det er vel også en måde "at knække" hesten på, til at yde yderligere så?

• #9   15. maj 2012 Tænker også at der er stor forskel på om man knækker en hest "med fysiske metoder", eller om hesten går villigt med det pga tillid :O)

Men kan sagtens følge din grund (petra Kristine) til at man bruger kandar! Det var godt formuleret :O)

• #11   15. maj 2012 Okay, så tror jeg at jeg forstod dit svar lidt bedre, der var bare lige nogle ting jeg ikke kunne få til at hænge sammen i det du skrev ellers :O)

Jeg vil heller på ingen måde gå ind i en diskussion, om hvorvidt forskellige mennesker bruger kandaren, eller i det hele taget deres ridemetoder. Jeg ville bare gerne vide, hvad den helt basale grund var til, at man rider med kandar, da jeg ser SÅ mange der ser op til at skulle ride med det, hvilket jeg synes er ret misforstået/formålsløst (hvilket meget af det også er!), så dejligt med nogle konkrete svar og begrundelser! :O)

Men tusinde tak for svarene i hvert fald! :O)

Kommentér på:
Kandar - hvorfor?

Annonce