Indfodet hest - betydning for ridning? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Jeg var i dag ude og prøve en super lækker hoppe.
Hun skal have lidt træning i dressuren med anspring og vige noget mere for højre schenkel.
Alt i alt bare dygtig og dejlig, og passer præcis til det vi ønsker til hest.
De eneste minusser var hendes højde var lidt lav, hvilket gør hun kan risikere at blive udskiftet om et par år hvis jeg vokser meget mere, men ellers går det.
Andet minus er hun er indfodet.
Jeg kan næsten ikke mærke det under ridningen(MEGET MEGET MEGET lidt), men kan dog se det, bagfra når jeg rider på anden hest.
Hun er altså bare skøn, og enda billig, men før hun overhovedet kan sættes på måskelisten, må jeg vide om hvor mange indfodet der har klare at springe 1 meter cirka? Og hvor høj dressur kan de komme til at gå?
Jeg forventer spring én gang om ugen, og klub og regions stævner. Enkelte distriksstævner, men det er mest dressur - og igen, cirka 1 meter, max.
mar 2012
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 619
okt 2008
Følger: 69 Følgere: 75 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.271
jan 2005
Følger: 116 Følgere: 113 Heste: 6 Emner: 152 Svar: 1.466
Jeg ville dog aldrig byde hende at springe baner på meget mere end 110-15 stykker ofte, da de skæve ben giver en meget forkert belastnig af benet, så i længden ville den lynhurtigt blive slidt forkert ned med evt skader til følge.
Men udfra det du beskriver, ville jeg ikke have nogen betænkeligheder.
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 645
maj 2011
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 67 Svar: 944
Bare husk at få et dyrlæge tjek på hesten end I køber den så har du også hørt hvad dyrlægen mener om det...
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Held og lykke. Og ja næsten alle heste har en form for problemer.
maj 2008
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 152 Svar: 929
Hvis en hest er indfodet skal det rettes op når den er føl, ellers kan man ikke gøre noget ved det.
Umiddelbart ville jeg sige at du godt kunne købe hesten, men det kommer selvølgelig også an på, i hvilken grad den er indfodet.
Indfodet hest - betydning for ridning?