{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Lukkes sammen første gang? {{forumTopicSubject}}

Hej hg'er

Jeg har 2 skønne drenge, som jeg gerne vil have skal gå sammen.

De er bleven skåret den 14 og 16 april.
De har den sidste uges tid gået på fold ved siden af hinanden, dog med 1,5 meter mellem hver fold. Det er gået helt fint. De er begge 3 år.
Idag hilste de på hinanden gemmen hegnet, det gik okay, lidt hyl og et enkelt forben fra dem hver.

Spørgsmålet er - hvordan og hvornår kan de lukkes sammen, er bleven skramt lidt af en pige der fortalte at de engang havde to ny skåret som gik i flæsket på hinanden , og at de ikke kunne skilles uden en traktor ?!

Så tør jo ikke bare at lukke dem sammen og lade dem klare det selv, den ene er en pony på 145 og den anden en dv på 167

Har i nogle forslag til sammenlukning første gang?

Mvh Charlotte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lukkes sammen første gang?
  • #1   13. maj 2012 umiddelbart vil jeg sige at den mest dominerende skal lukkes ind på den mindste dominerendes fold...så den "svageste" er på hjemmebane.. og så vil jeg anbefale at de lukkes sammen kort tid før spisetid, så du kan aflede deres opmærksomhed med mad...hvis det går galt..
    I disse tider er det også et godt fif at lukke dem sammen på en fold med masser nyt græs.. de fleste hypper vil hurtigt vælge at græsse fremfor at slås..

• #2   13. maj 2012 Det var også min tanke, men hvad gør jeg så hvis det går galt? Skal jeg lade dem finde ud af det selv, eller gribe ind. Og hvor går grænsen for om det bliver for meget?

Umidbart har jeg svært ved at vurdere hvem der er mest dominerende , de loge gode/slemme synes jeg. Og har ikke haft dem forfærdelig længe sÅ kender jo ikke deres personlighed som sådan

• #4   13. maj 2012 Smart sådan havde jeg slet ikke tænkt smiley

• #6   13. maj 2012 Tænker det samme som Kyllingen&DenTykkeBamse smiley

• #7   13. maj 2012 Ej, en longe!? Come on...
    Så længe der ikke er nogen hopper at kæmpe om, så går det altså som regel helt fint at lukke to vallakker sammen.
    Ja, de vil slås. Ja, de vil jagte hinanden. Men det skal de sku bare have lov til.
    Så længe de ikke får mere alvorlige skader end nogle skrammer, skal du bare give dem nogle dage. Hvis slåskampene er meget voldsomme og slet ikke aftager i løbet af 3-4 dage, så kan vi begynde at snakke om, at skille dem ad.
    Synes slet ikke du skal være nervøs. Sørg for at der er græs eller hø på folden hele tiden, så de ikke er sulte, og så de har noget at give sig til. Og så træk lige vejret... smiley Det er heste. De har deres facon at mødes på. Det kan godt være hårdt at se på i starten, men jeg kan næsten love dig for, at det kommer til at gå godt.

• #8   13. maj 2012 En longe ville være en MEGET dårlig ide, luk dem sammen, og se hvad der sker.. I løbet af en 5-10 min kan du godt vudere om de vil slå hinanden ihjel.. Det bedste ville være hvis du lukkede dem begge på en fold hvor de ikke har gået.. Ellers tager du den mest dominerende og tager over til den mindst dominerende.. smiley

• #9   13. maj 2012 Og husk nu at der er forskel på at ville slå hinanden ihjel, og bare slås.. De fleste heste slås lidt, får nogle sår, og så finder de deres rangordning smiley

• #11   13. maj 2012 Luk dem bare sammen, de finder rer hurtigt ud af hvad de synes og enten bliver de bedste venner, ellers finder de hver sin tot græs

• #12   13. maj 2012 heste er heste ! de er voldsomme og strenge mod fremmede! og det er de uanset hvad smiley luk dem sammen og se hvad der sker :)! vis de så slås uafbrud og i længere tid så sammen en lille flok og få dem i hver sin ende af folden og indfang dem/den smiley

• #13   13. maj 2012 Ville ikke bruge en longe, tror let det kan gøre situationen værre. Du kan ikke holde 2 vallakker, hvis de virkelig vil. Det kan let ende med en "tovtrækning" og noget værre påstyr med longere til alle sider :-)) Luk dem sammen, og de vil højst sansynligt "jagte" hinanden og falde til ro efter noget tid, og begynde at spise græs smiley

• #14   14. maj 2012 Nu har de jo stadig mange homoner i kroppen. Det jo kun knapt en måned siden de blev til vallakker , .. Skulle jeg evt vente til der er mere ro på homonerne !?

• #15   14. maj 2012 Nu har jeg heller ikke den store viden ang homoner.. Så hvis det var mig, ville jeg ringe og spørger dyrlægen til råds.. smiley

• #16   14. maj 2012 Prøv at filme når de bliver lukket sammen. Det kunne være spændende at se hvad de gør! :-)))

Kommentér på:
Lukkes sammen første gang?

Annonce