{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hoppe, hingst eller vallak?
  • #1   15. maj 2012 Jeg er den type rytter som hellere tager ''kampen'' op med en hingst end at ''slås'' med en hoppe! :b
    Har kun haft én hoppe og gør det aldrig igen smiley kan slet ikke kapere det når hopper bliver hys.
    Har mest haft vallaker, men det har alle været med noget spræl i. Vallakker kan hurtigt gå hen og blive lidt kedelige i sindet, men ikke mine tror at man selv smitter af på dem smiley
    Nu har jeg så også en hingst, man skal hele tiden være over ham og rette ham men gør man det så har man en hest med en gnist og udstråling uden lige!
    Så jeg hælder mest til drengene smiley

• #2   15. maj 2012 Tak for svar gutter smiley

Hvad ville i så mene var nemmest for en nybegynder? Altså, hvilken af de tre? :3

• #4   15. maj 2012 Vallak.
    Ingen humørsvingninger pga. hormoner = du er næsten sikker på at komme ud til 'samme hest' hver dag, hvilket gør det lettere at planlægge sin træning.

Jeg kan slet ikke sammen med hopper men synes hingste er fine nok. Er bare imod at man har hingste hvis de ikke avles på og ikke kan have et normalt liv sammen med andre - derfor blev min kastreret.. han blev ikke avlsgodkendt.

• #6   15. maj 2012 Tak for svar! smiley

• #7   15. maj 2012 Jeg kan bedst lide hopper og hingste.. Sys vallakker er kedelige smiley Jeg kan godt lide at de har lidt temperament smiley

• #8   15. maj 2012 Nu er jeg avler, så jeg vil helst have hopper og hingste. Jeg har ikke haft de store problemer med hopper der er hysteriske. Jeg ved ikke om det er fordi jeg er ligeglad eller om mine hopper bare ikke er mere hysteriske end de vallakker og hingste vi har haft.

• #10   15. maj 2012 Helt klart vallakker smiley
    De er bare altid sig selv, hvor hopper kan blive hysteriske.
    Jeg har dog haft alle 3 slags igennem tiden. 1 hingst, 4 hopper og 4 vallakker smiley

• #11   15. maj 2012 Hingste, helt klart. Jeg synes der er så meget mere hest over dem. Der er bare et eller andet specielt over en hingst, jeg utrolig godt kan lide (o: Dog er de ikke ideelle til nybegyndere, netop fordi der er mere hest over det/de er mere vågne, og kan for nogen godt virke lidt voldsomme. Der vil nok foretække en vallak smiley

• #12   15. maj 2012 Syntes vallakker går hen og bliver kedelige rigtig ofte. Der må gerne ske noget nyt hver dag, og hesten skal helst matche mit temperament også, så lidt hys må den gerne være. Derfor er jeg nok bedst til hopper. Har engang haft en shetterhingst, og nej hvor jeg elskede ham. Skal helt sikkert have en hingst igen i løbet af mit liv smiley Men lige nu er jeg til hopper smiley

• #13   15. maj 2012 Hvis du er nybegynder vil jeg anbefale vallakker smiley

• #15   15. maj 2012 Vallakker. Synes der er så mange der siger at vallakker er så kedelige og de er ikke spændende at ride på.

Min gamle var sent kastreret, og mente absolut ikke at han var vallak. Han var noget af en udfordring.

• #17   15. maj 2012 Jeg har altid være mest til vallakker, og altid syntes at kommer var for hysteriske osv.
    Men eftersom jeg fandt kærligheden i en hoppe for 4 år siden, fandt jeg ud af at de tiltaler mig meget mere end en vallak smiley
    Og nu har jeg så købt mig en hoppe smiley
    Hun er alt, jeg aldrig ville drømme om at købe for 4 år siden: hoppe, 170 cm og lysskimmel. Men hun er den skønneste hest og kunne slet ikke drømme om at skulle have en vallak nu! smiley

• #18   15. maj 2012 Jeg foretrækker hopper, en hingst er også okay, og en vallak vil aldrig nogensinde komme på tale.

Hopper er skønne fordi de har personlighed, de kan være skide besværlige, men hvis man først bliver venner med sin hoppe, vil den gøre alt for en.
    En vallak er generalt bare for kedelig og rolig til mig, jeg gider ikke en hest der gør alt hvad jeg ber den om.
    Hingste er sjove og dejlige synes jeg. De kan også godt sige fra, men hvis man hvis først kemien er der, så vil den gøre alt for en, samtidig med ar man kan være "legekammerater"

• #19   15. maj 2012 Ville helt klart foretrække hopper, men et eller andet sted er det ligemeget om det er en hoppe, vallak eller hingst.

Har altid haft hopper, men da min hoppe fik et hingsteføl, måtte jeg jo bare sige at han er lgeså dejlig som hoppen.
    Så har måtte æde min kommentar " Jeg skal ALDRIG have en vallak", for hvad har jeg nu ? En vallak smiley

• #20   15. maj 2012 Jeg vil helst have hopper eller hingste. Vallakker synes jeg kan være kedelig smiley og hvis den nu skulle gå hen og få en permenet skade kan du ikke rigtig bruge den til noget.

• #21   15. maj 2012 Vallak helt klart.
    Jeg tror bare at en hingst er for "stræk" til mig.
    Men jeg har prøvet hopper og vallak'er .. og Jeg vil helt ride på vallak'er for at det bliver ikke sådan sure. og de er mere rolige syndes jeg. Hopper bliver nu hingstegale på et eller andet tidspunkt. og nogle af dem de er meget sure når de er i nærheden af andre hopper. smiley

• #22   15. maj 2012 Er klart mest til hingste med et godt temperament eller hopper..
    Jeg elsker at jeg ikke ved hvad dagen bringer og jeg elsker at skulle korrigerer og opdrage og være over min hingst hele tiden.. Jeg elsker den måde hingste er opmærksomme og som regel nemmere at træne pga. deres energi.. Så "blander jeg energier" med hestene når jeg træner og mine energier er generelt meget afdæmpede, så der skal et ordentligt los udstråling og engagement til at sparke mig op i det niveau jeg helst vil være.. Og det gør min hingst..
    Jeg har også hopper som jeg elsker, men især den ene har jeg ikke super kemi med.. Hun er VERDENS dejligste hest og alle kan alt ved hende.. Hun er lærenem, kan det hele og panikker ikke og stoler blindt på mennesker.. For mange en drømmehest, men vi kører lynhurtigt hinanden trætte og har det bedst med kun at træne en gang i mellem når vores humør lige rammer en god dag begge 2.. Ellers står vi nærmest bare at stirre på hinanden uden at komme nogen vejne.. Hun tester i den grad min tålmodighed og kan simpelthen ikke tåle at jeg hidser mig op, modsat hingsten som bare giver igen..
    Min anden hoppe er hidsig og stædig og reserveret og jeg elsker at arbejde med hende fordi hun aldrig direkte modsætter sig, men forlanger at få de rigtige signaler før hun rykker sig ud af flækken, så hun perfektionerer mine signaler og får mig til at stoppe op og tænke "hvad gør jeg forkert"..
    Selvom de er vidt forskellige og jeg umiddelbart mest er til hingsten så supplerer de mig alle sammen super godt og jeg kan arbejde med mig selv på vidt forskellige måder som giver mig udfordring..
    Jeg har også haft flere vallakker selv og trænet nogen stykker, men dem har jeg virkelig ikke sind til at tackle.. Jeg mangler ligesom den uforudsigelighed hormonerne giver.. Og jeg synes de bliver for ens, dovne, kedelige og ufølsomme..

• #25   15. maj 2012 Har 2 af hver slags.. Jeg synes jeg passer godt til dem alle.. Så kan ikke sige jeg bedre kan lide det ene køn bedre ind de andre..

• #26   15. maj 2012 Har aldrig ejet en hingst - men det er min store drøm at eje en smiley

Af de to andre foretrækker jeg vallakker. De er så ukomplicerede.

• #27   15. maj 2012 Jeg har altid haft hopper, det var ikke kønnet jeg faldte for men hesten. Nu har jeg to vallaker. Mine hopper har altid været nemme at have med at gøre.

• #28   15. maj 2012 hopper smiley

Har også hingst og vallakker, men hopper vil altid være der hvor min klart foretrukne adfærd findes.

• #29   15. maj 2012 Har en HOPPE nu, som er ekstremt sipset - så det er første og sidste gang jeg har en hoppe.
    Men er nu glad for hende alligevel:-)

• #31   15. maj 2012 Jeg har haft en hoppe, og har nu en vallak.
    Personligt ville jeg nok foretrække en vallak eller hingst, da jeg i den grad har oplevet hvordan det er at have en hoppe der er hysterisk.
    Og til orientering, så er det ikke alle vallakker der er uden gnist eller kedelige smiley Min vallak har langt mere gnist og gåpåmod, og han er en rigtig drengerøv - men samtidig så ved jeg altid hvor jeg har ham smiley

Så en førstegangs hest ville jeg nok anbefale en vallak - men husk nu, at alle heste er forskellige smiley

• #32   15. maj 2012 Taktak allesammen smiley

• #34   15. maj 2012 Hingste!! Elsker mine hopper utroligt højt, men det er så spændende at arbejde med hingstene smiley

Kommentér på:
Hoppe, hingst eller vallak?

Annonce