{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

Indkøring på sommergræs {{forumTopicSubject}}

Jeg ved der er mange emner ang. sommergræs og døgnfolde, men jeg kan simpelthen ikke finde svar på mig spørgsmål derfor opretter jeg endnu et emne omkring dette.

Mine heste går i løsdrift og på deres løsdrift fold er der jo ikke meget at spise fra jorden, derfor er jeg begyndt at køre dem over på sommergræs, men hvordan gør i andre?

Jeg personligt startede med en halv time i 5 dage og lægger så nu ½ time på hveranden dag. men den proces kommer jo til at tage til langt ind på sommeren før de kan gå der 24 timer så.

derfor er mit spørgsmål hvordan gør i andre?

trapper i op X-antal timer også smider dem på døgn når de f.eks når 10 timer? eller?

er lidt påpasselig idet jeg har en hoppe der har været forfangen for 8 år siden, men hun har været på sommergræs de sidste 5 år på døgnfold

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indkøring på sommergræs
  • #1   16. maj 2012 Mine heste går i løsdrift med sand/jord fold om vinteren. Jeg startede med indgræsning i marts måned med 5 minuter, 2 dage sener 10 minuter osv. Så var vi efter 2 uger på 1/2 time og efter 4 uger på 1 time. Da en af mine heste har været forfangen for 5 år siden og begge heste er meget nøjsomt, kommer de p.t. kun 1½ timer på græsfold.
    Jeg plejer at vende mine heste meget langsomt til græs, for at undgår problemer med fordøjelsen eller forfangenhed.

• #2   16. maj 2012 jeg startede med at indgræsse dem med 1/2 time, som efter et par dage blev udvidet til 1 time... (min vinterfold er heller ikke helt bar for græs, så de har jo gået og taget lidt.) efter yderligere et par dage/en lille uge blev det udvidet til 3 timer og efter et par dage til 6 timer... og nu går de fra formiddag til aften og om en lille uge bliver det døgn græs...
    under hele forløbet tjekkede jeg hovene (for varme) og manken om den blev stik, ligesom jeg hold øje med hestepærene at de stadig var faste..
    et problem med at indgræsse alt for langsomt er også at de grovæder når de endelig kommer på græs..hvorimod hvis de får en fornemmels af at de har ro til at spise, så spiser de mere moderat...
    men det er svær med det græs... men se på dine heste..tjek hove, man, afføring og se hvordan de trives... det er vist den bedste model..

• #3   16. maj 2012 mange tak Gitte det var lige sådan en model jeg leder efter ;o)

• #4   16. maj 2012 velbekom...
    og så skal du tjekke om manen bliver stiv/fast og ikke stik som jeg skrev..men det har du sikkert regnet ud..

• #5   16. maj 2012 jep. og mange tak, har indtilvidere været meget OBS på hendes koder/hove og der har ikke været noget ;o) og idag er vi oppe på 2½ time så tror det kommer til at gå fint

Kommentér på:
Indkøring på sommergræs

Annonce