{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
551 visninger | Oprettet:

Hund dræbt i trafik ....! {{forumTopicSubject}}

Snøft, snøft, idag lidt i fem, drog min nabos hund til himlen... den blev kørt ned af en bil... hader det simpelthen, bilen havde rigtig meget fart på rundt i et skarpt sving, og der kan ikk ses hva der kommer efter svinget! hvorfor køre nogle bare så sindsygt..??

Det er den 2 hund de har mistet i de 3½ år jeg har boet på vores gård.. og de har os mistet mange katte ved den vej.... Forstår bare ikk hvorfor nogle har så travlt med at komme hjem, at de slet ikk tænker sig om, og dræber dyr ved det... F*ck hvor blev jeg ked af det, da jeg hørte det, og sur!

Argh, kan næsten ikk sætte ord på hva jeg vil skrive, fordi jeg er så vred over at det er sket, det kunne jo ligeså godt ha været min hund eller min hest, hvis den nu var løbet ud af indhegningen..!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund dræbt i trafik ....!
  • #1   3. okt 2006 Årh hvor trist .. Stakkels hund. Hader også bare sådan noget .

• #2   3. okt 2006 Ej hvor forfærdeligt! Kender fuldstændig smerten.. Midste min første hund pga. af den blev kørt ned.. og hun døde ik med det sammen, men på vej til dyrehospitalet.. hun blev ik ingang et år... Kan stadig huske den dag det skete.. det var som en film..

• #3   3. okt 2006 TRIST!):..
    dem der kører sådan er altså nogle idio...!):
    Hader os bar sådan nogle.. Hilsen Anne(:

• #4   3. okt 2006 ja, er bare så sur over at de køre så hurtigt,.. det er slet ikk ansvarligt den fart de køre i..! så nu har vi besluttet at vi vil sætte skilte op, for at få dem til at sænke farten..!

og det er typisk pga. at de køre for hurtigt rundt, i det skarpe sving..

• #5   3. okt 2006 Årh stakkels lille Nusser.. Men det havde I jo "forudset" det er trist at det virkelig skal være sådan.. Er der ellers ikke blevet lavet en anden vej så der ikke skulle køre så mange biler forbi jer ? ;D

• #6   3. okt 2006 Katrine.

det er den motor vej de snakker om at lave.. men hvios den skal ligge længst væk fra os, skal der først snakkes med EU, fordi gudenåen er fredet, og bliver det over gudenåen den kommer til at ligge, går der lige 10 år inden det bliver til noget.. og gud ved hvor mange dyr vi kan nå at miste på den tid...?!

og ja, det er stakkels Nusser..

• #7   3. okt 2006 Katrine.

det er den motor vej de snakker om at lave.. men hvios den skal ligge længst væk fra os, skal der først snakkes med EU, fordi gudenåen er fredet, og bliver det over gudenåen den kommer til at ligge, går der lige 10 år inden det bliver til noget.. og gud ved hvor mange dyr vi kan nå at miste på den tid...?!

og ja, det er stakkels Nusser..

• #8   3. okt 2006 ups, min comp. driller vidst lidt.. hehe

• #9   3. okt 2006 Nårh skod..

• #10   3. okt 2006 Altså til den lange besked ;o)

• #11   3. okt 2006 hehe ... ok.. et lille plaster på såret, Bonnie var rigtig sød idag.. men ikk nok til at få mit humør glad efter Nussers afsked... der skal meget til, for at jeg bliver glad igen nu..

• #12   3. okt 2006 Det var da dejligt med Bonnie.. Men ja kan godt forstå med Nusser du har jo passet ham tit, har du ikke ?

• #13   3. okt 2006 lidt, rigtig meget den gang han var helt lille hvalp, der gik jeg tit tur med ham..

• #14   3. okt 2006 Der er også en bil der er jordet direkte ind i vores hæk og jeg bor ikke enagng ved et specielt skarpt sving.. folk kører som biiiiiiib lige i øjeblikket

• #15   3. okt 2006 stakkels hund smiley

• #16   4. okt 2006 Jeg vil nu holde lidt med Helle..Jeg er både hundeejer og bilist. Bor meget tæt på landevejen, dog en vej uden ret meget trafik, men dem som kører der, kører tit meget hurtigt fordi..Sagtner ikke farten, selvom der er børn og/eller dyr på samtlige ejendomme. Min hund kommer ikke på vejen, uden vi er med. Hun må simpelhen ikke gå derud, og kan de ikke lære det, må man lade være at lukke hunden ud alene. Vi har ikke hegn ud mod vejen, og vores katte kan selvfølgelig ikke lade være at gå derud, men heldigvis har vi ikke mistet ret mange. Men hunden ved godt, hun ikke må gå derud, og hun gør det ikke...Jeg ville som bilist have det forfærdentligt hvis jeg kom til at køre en hund ned.

• #17   4. okt 2006 hej eller godmorgen
    Sikke trist, ...føler med den stakkels hund..,
    Men hvor mange af jer har kørekort?
    Jeg har kørt en stor hønsehund ned, da jeg kom på traktor med en stor vogn med møj bagi.. hunden kom rendene lige ud fra haven imellem traktorens og vognenes hjule.. jeg kun INTET gøre...
    Jeg kan stadig høre hundens hyl og det bumb det gav..
    Hun ejer så det hele og kom selvfølgelig hurtig ud . hunden var DESVÆRRE ikke død på stedet og jeg græd som pisket.. hunden døde på vej til dyrlæge..
    Manden der ejede hunde kom senere på dagen på mit arbejde og kom med en undskylding over at han ikke havde mere styr over sin hund..
    For hunde har INTET at gøre på vejene, og jeg bliver så tosset når folk er så uansvarlige for deres dyr og de IKKE opdrager dem til at holde dem væk fra vejen!
    Så mit synspunkt er faktisk at det er ejerne selv der er skyld i deres hund bliver kørt ned..
    Så triste og sure opstød herfra..
    håber det giver lidt ord til efter tanke, det var virkelig svært at komme over at have kørt en stor dejlig hund ned..

• #18   4. okt 2006 vores hund VED den ikke må være på vejen, det er den opdraget med.. og den gør det aldrig 7 9 13
    Og jeg kunne personlig godt finde på at melde folk der ikke kan holde deres hund af vejen.. det er både farligt for billisterne og den stakkels hund..

• #19   4. okt 2006 i har åbenbart ikk læst ordenligt efter..

bilen kørte alt for hurtigt, og den fart er slet ikk ansvarlig der hvor bilen kørte, hvade den bare kørt lidt langsommere, var der ikk sket noget...

hunden plejer at gå i snor, jeg ved ikk hvorfor den ikk havde snor på, måske skulle den ind...

deres anden hund, var en lille hvalp på det tidspunkt den blev kørt ned, så den havde ik lært noget endnu, tror den var hoppet ud på vejen da en bil kom..

men den største pointe er bare, at det er utroligt at folk køre så uansvarligt, at de ikk kan nå at stoppe hvis der kommer et dyr ud på vejen.. det her kunne ligeså godt være et dådyr der gik i vej kanten, eller en dame der cyklede... hvis der var kommet en bil modkørende, og de havde så meget fart på rundt i svinget, og der fx. gik en gammel dame i samme side, vil jeg tør vædde 1000 kr. på, at damen vil blive ramt, fordi de køre så hurtigt at de ikk vil kunne nå at stoppe..

• #20   4. okt 2006 Selvfølgelig skal man overholde fartgrænsen!
    men derimod tro jeg desværre det er de færreste tilfælde hvor man faktisk kan nå at stoppe alligevel..
    man regner jo ikke med der kommer en hund rendene ud på vejen..
    Ja du må mig have undskyldt men jeg syntes det er hundeejers ansvar at holden hunden inden fra vejen..
    men jo billisten skulle have overholdt fartgrænsen, men hunden det er ejerens ansvar!

• #21   4. okt 2006 Maria N.
    ja, sself. skal hunden ikk løbe ude på vejen, nu ved jeg ikk hvor langt ude på vejen den var, eller om den bare var i rabatten, men hva nu hvis det var en hest..?? så var den os blevet ramt....

det er fordi de køre så hurtigt, ind i noget de ikk ved hva gemmer sig bag ved, for man kan ikk se noget på den anden side af svinget, og derfor det går galt...

• #22   4. okt 2006 nu kan man jo godt opdrage en hund til at holde sig fra vejen.. lidt svære med en hest..

men noget helt andet er , kunne i ikke sætte et spejl op så billistene kan se hvad der er på den anden side af svinget?
    ellelr er det evt. nogle træet buske der kunne fældes?

• #23   4. okt 2006 hmm, tror ikk kommunen vil gøre noget, for om 10 år, kommer der alligevel en motorvej, som vil ta alt trafikken..

-det ikk alle hunde der er lige lærenemme..

men vi har overvejet at sætte skilte op..

Kommentér på:
Hund dræbt i trafik ....!

Annonce