Kan du blive træt af din (ung)hest? {{forumTopicSubject}}
Træt er vel ikke ordet. Drive dig vanvittig? Eller er det bare min?
Da min hest var ung, kaldte jeg hende min DAMP hest. Så faldt hun til ro, og glemte vist de fleste irritationer, jeg havde haft over hende. Så jeg fik føl.
Hun er så min nye DAMP hest. Er det bare sådan det er, at have unghest?
Jeg elsker mine heste, men det er nogle gange både himmel og helvede. Når de ikke kan stå stille, hidser sig selv op, ikke hører efter, trods god træning.
Jeg har ikke børn, er det mon derfor?
Hvis jeg var vant til små ukoncentrerede børn, ville det måske ikke irritere mig sådan.
Er du glad for alt ved din hest, eller kan du også skælde kæresten ud over, at den var fremme i skoene den dag?
okt 2007
Følger: 155 Følgere: 141 Heste: 2 Emner: 68 Svar: 514
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
Jeg synes simpelthen det er herligt..
Jo jeg ryster da også tit på hovedet over dem og kan blive træt af deres skraben på staldgangen, men jeg elsker simpelthen deres damp temperament.
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.365
Jeg krummer nogle gange tæer over hende, det må være det. Jeg bliver aldrig sur
jun 2008
Følger: 158 Følgere: 154 Heste: 9 Emner: 116 Svar: 532
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.365
apr 2004
Følger: 76 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 1.917
Men jeg tror nu det meget almindeligt, vi kan jo også ind i mellem blive træt af venner, familie osv, så hvorfor ikke også vore kæledyr :)!
mar 2008
Følger: 74 Følgere: 78 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.477
Har lyst til at rive hovedet af min syvårs -.-!
okt 2011
Følger: 38 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.186
sep 2010
Følger: 79 Følgere: 89 Heste: 7 Emner: 63 Svar: 756
Hun kan virkelig få mig op at ringe, også så jeg skal tælle til ti for ikke at gøre noget overilet >_< Men hun virker meget utrænet hvilket jeg siger til mig selv HELE tiden, og selvom hun er en rar nok hest af sind, virke hun ikke som en hest der er blevet omgået meget hvad mennesker angår. Fandens til bøffelrøv, aser og maser og skubber og reagere ikke på signaler og øvøv.... Hvilket faktisk er sjovt, når man tænker på hvor flink en hest, hun egentlig er.
Heller ikke let at gå fra en toptrænet super sød let og omgængelig hest, der oveni købet var et stort nussehoved, til en hest der ikke har været i venner, er utilredet og ung.
Så NEJ, det er bestemt ikke kun dig.
Min mors unghest kan også drive mig til vanvid, specielt fordi den altid tror den kan løbe om hjørner med en, og man skal gentage de samme ting 30 gange for den ved HVER træning, før den "giver op". Den har glimt i øjet ihvertfald, bliver nok en god springhest vil jeg tro :o)
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.804
Ej.... der bliver lagt masser af arbejde i mine ungheste, velsagtens mere end de voksne der skal uddannes under rytter... Hvilket betyder at jeg kan stå og HADE dem, true dem med de bliver sendt til slagt/sat til salg osv... det kan være et HELVEDE på jord at have ungheste....
MEN
MEN
MEN....
NÅr de reagerer som de skal på signalerne, når de lystrer og opfører sig eksemplarisk, så får man det hele igen, man føler sig HEL, plagen og én selv smelter sammen til én, et hold, en ekvipage...
og så er det alle tårene værd...
Jeg fik selv flere måneders frustrationer omsat til glæde ved Varde dyrskue, da min to års, Isabellla af Lavrens opførte sig som vi har trænet i måneder. hvilket resulterede i først at gå fløj med 23 point, for derefter at gå fløj med 60 point ud af 60 i skuets bedste 2 års konkurrence, og en god placering i skuets bedste hest...
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 24 Svar: 133
jun 2011
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 250
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 92
Unghest er fuld stændig som at havde børn.. Har begge dele Hehe så det lidt af en prøve..
jun 2007
Følger: 155 Følgere: 150 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.030
Han sendte mig på skadestuen 2 dage efter jeg havde fået ham hjem, var mega vild og slet ikke til at styre, kaldte ham oz damp barnet, er han nu stadig lidt :)... men holdt ved, fik ham kastereret, og nu over 1o år senere har jeg ham stadig, han er stadig en ballade mager og mega bølle, men har lært at sætte pris på hans altid herlige humør, elsker at han er som han er, selv om der stadig kan komme bukketure eller han taber mig
Kan du blive træt af din (ung)hest?