{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
429 visninger | Oprettet:

Ondt i ryggen? - hestefys {{forumTopicSubject}}

I vinters begyndte min pony at slå med hovedet. Massøren mente, at han havde spændinger og dårlig blodcirkulation i bagparten, hvilket gik op til ryggen. Efter to behandlinger, gik han fint uden at slå med hovedet. Lige siden har jeg med massørens anbefaling striglet hans ryg og bagpart med en gummistrigle med pigger, så han får bedre blodomløb, samt strukket hans forben ud efter træning. Lige siden har der ikke været noget. De sidste par dage har jeg dog lagt mærke til, at når jeg kører gummistriglen med piggerne hårdt mod hårene på ryggen, får han spasmer i musklerne, altså han "trækker" ligesom på huden, som hvis der sad en flue. Han gør det samme, hvis jeg visse steder trykker hårdt med tommelfingeren, og gnubber på steder, som hvis jeg tværer noget ud, dog reagerer han ikke helt så voldsomt her. Hvis jeg kører striglen med hårene, eller laver cirklen bevægelser mod hårene, siger han ikke noget til det. Jeg er derfor blevet i tvivl om, om han har ondt, eller det "bare" er ubehageligt at blive skuret forholdsvist hårdt mod hårene. Han står pænt under striglning, siger ikke noget til at få sadel på, står stille under opsidning, søger frem og ned, går på to spor, træder igennem lige meget med begge bagben, bukker og stejler ikke osv. Altså er det eneste tegn på ubehag, at han får "spasmer", når jeg kører gummistriglen hårdt mod hårene. Skal jeg få massøren ud igen, eller skal jeg måske få en anden ud? Det skal lige siges, at massøren er rigtig dygtig, ved meget om hesteryggen, har taget mange kurser osv.
Har også tænkt på måske at få en heste-/humanfysioterapeut ud. Jeg har nemlig også lige fundet ud af, at jeg trækker højre ben længere frem end det venstre, hvilket måske kan have påvirket hesten?
Nogen der har erfaring med fysioterapeut både til rytter og hest?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ondt i ryggen? - hestefys
Kommentér på:
Ondt i ryggen? - hestefys

Annonce