{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Hoster {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg har en vallak, der hoster meget voldsomt... Han gør det kun på stald. Der er intet på fold eller under arbejde. Han hoster gul slim op. (Det kommer ikke ud ad næsen) Jeg købte ham tilbage d. 1/6. Der stod han i boks om natten. Så kom han hjem til mig, hvor han kom på døgnfold. Så blev min anden hest, der var i ridning halt, og så kom ham her i ridning i stedet for. Og der går han ikke ude om natten.

Nogle der har oplevet noget lign?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoster
  • #1   19. jun 2012 Er han blevet tjekket for allergi? smiley

  • #3   19. jun 2012 Nej. Han har aldrig fejlet noget og han har kun hostet i et par dage. Har ikke selv hørt ham hoste, men hans rytter og ejeren af stedet, siger det lyder som om det kommer fra luftvejene.

  • #4   19. jun 2012 Dyrlægen bliver kontaktet om lidt. Besluttede jeg mig for i går. :o) Hvad er det for en virus?

  • #5   19. jun 2012 Min hoster også en gang i mellem gul slim op. Han hoster meget og det er både i boksen og på folden samt under arbejde. Dyrlægen har konstateret at det ikke er en virus men i stedet nok allergi. Men kan anbefale at tage hesten med på dyrehospital istedet for at få en dyrlæge ud da de sandsynligvis har lige det rette udstyr til at undersøge hesten.

  • #6   19. jun 2012 min har også en virus lige for tiden det startet med han hostede. men jeg var bare dum nok til at betale min egen dyrlæge 3 gange..hvor de til sidst sagde jeg skulle tage på dyrehospital. det gjord jeg og det var meget alvorligt. han kommer nok til at bruge nogle mdr på han kommer sig nu
    men havde jeg ikke fået min kikkerundersøgt, sagde de det kunne sætte sig som en lammelse i halsen og så har man ikke en ridehest. ( min har ikke haft noget at høre på lungerne) så jeg kan kun sige TAG DET ALVORLIGT

    jeg lyttede til alle andre med det nok gik væk af sig selv. men det gjord det her ikke.


  • #7   19. jun 2012 uf da den virus lyder slem, vores pony hoster jeg har haft dyrlæge x2 han har ingen feber og går normalt rundt på folden men pludselig får han nogen vilde hoste anfald som kan vare op til 30 min hvor han bare hoster og hoster, hvad har jers fået for det, min dyrlæge siger vores skal have hoste saft men det virker som skrædder i helvede ikke en dyt, han får vand i foderret og vandet hø. ævsa ævsa
    Hordan beh dyrlægen allergi ved heste


  • #8   19. jun 2012 vores går på døgn fold, han hoster under rytter på fold og når han står på boks når han er inde til striglning. hmm hva jeg ikke ville give for den hoste var væk

Kommentér på:
Hoster

Annonce