{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

Signe H
Signe H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hvorfor alt den brok over landscentret heste? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Ja det kan godt være det bare er mig, men jeg synes det er lidt synd for landscentret for heste at folk bliver ved med at brokke sig over hvor land tid det tager at få lavet et pas!
Da jeg fik lavet pas tog det dem kun en måned, men Jeg var også ude i god tid.
Der er mange der først er kommet i tanke om de skulle have pas efter nytår (hvor de da egentlig skulle have haft det lavet), og nu brokker de sig over hvor lang tid det tager.

Et det kun mig der ikke synes det er helt fair overfor landscentret for heste? De gør det vel så hurtigt de kan? (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor alt den brok over landscentret heste?
  • #1   25. jun 2012 Tja hvis det tager en måned, så burde de i min verden godt hyre ekstra hjælp. De vidste jo der ville komme en kæmpe masse papir arbejde, og folk skal jo i mange tilfælde bruge passet til vacciner opstalding stævner dyrlæge forsikring osv. Jeg syntes en måned er for lang tid. På noget de kræver man får lavet og betaler for.

Men alle har jo ret til deres mening, syntes da det dejligt ikke alle har travlt. Og er så positive, at de tænker de gør det jo så godt de kan. Og det gør de da sikkert.
    Kan ikke huske hvor længe mit pas tog, da jeg ikke stod og manglede det, men jeg ville max forvente en tid på 14 dage. Og nok regne med det tog dem omkring en uge, når de havde oplysningerne.

Igen måske det mig der lever i min naive verden.

• #3   25. jun 2012 Jeg fik mit sendt efter en lille måned også.
    Men jeg er også typen der ikke tager sorgerne på forskud. Så hvis jeg skal ud at køre med min hoppe og hun ikke har papir, så venter jeg med at tude indtil politiet kommer. Dvs. når politiet så kommer, så vil jeg give centeret skylden, men indtil da gider jeg ikke bruge energi på det.

• #4   25. jun 2012 De var snart to måneder om at få lavet mine to, men da jeg så endelig fik dem var der heller ingen problemer smiley
    Jeg fik dem også lavet i god tid, så syntes også de burde have ansat nogen flere mennesker til det smiley

Men tilgengæld tror jeg ikke at det havde hjulpet at strække fristen, fordi så havde folk bare trukket den til det, og så var vi ude i det samme igen smiley

• Signe H
    Signe H Tilmeldt:
    jun 2012

#5   25. jun 2012 Jeg kan også sagtens se problemet med hvis man står og skal bruge sit pas til noget lige nu og her. Så er det jo mega træls at man ikke har det! Men hvis man sendte det ind i god tid, så burde det jo være kommet her i 2012 hvor man skal bruge det vil jeg mene?
    Jeg fik sendt oplysningerne afsted i juli sidste år og havde dem i starten af august, og der var ingen problemer!
    Min pointe er bare: At det er jo først blevet et lovkrav her i 2012 at man skal have det med sig og hesten, så hvis man fik det gjort der i ordentlig tid i 2011 så ville man også have det nu her (:

Håber i forstår at det ikke er for at skælde nogen ud eller noget... bare noget der har gået og undret mig over

• Signe H
    Signe H Tilmeldt:
    jun 2012

#6   25. jun 2012 Ja i kan have ret i at det havde været en god ide at ansætte nogle flere til at ordne alt papirarbejdet (:

• #7   26. jun 2012 Jeg syntes ikke man kan være bekent at brokke sig. Nu er det snart et år siden de skulle være i orden. Så hvad er problemet?
    Hvis man ikke har sine ting i orden til tiden så er det ens egen skyld det tar lang tid.

• Signe H
    Signe H Tilmeldt:
    jun 2012

#8   26. jun 2012 Ja det er det jeg mener smiley

• #10   26. jun 2012 Du må bla ikke transportere din hest uden passet er med. Det resultere i en bøde hvis man bliver stoppet

• #11   26. jun 2012 Jeg synes tidsfristen var langt nok for at sørge for pas til tiden. Når man har ventet til sidste øjeblik, så er man selv skyld at man skal vente.
    Det var klart, at mange hesteejer kommer til sidst på en gang, men der kan man ikke ekstra ansætte folk til, fordi det koster penge som skal også tjenes ind.
    Dem der skal bruge hestepas til stævne saisonen, kunne godt har sørget for det tidligere.

• #12   26. jun 2012 Jeg vil sige at hvis man bare havde haft passet når det skulle bruges (og HAR sendt ind i god tid) er der ingen grund til brok om det så tog 3 dage eller 3 måneder... Men nu har jeg ventet et halvt år på pas til den ene hest (det er endnu ikke kommet) og snart 3 ÅR på pas til en anden, som heller ikke er kommet.. Så vil jeg altså mene at jeg er i min gode ret til at brokke mig efterhånden, og ja, det har jeg da også gjort utallige gange, men intet er sket..

• #13   26. jun 2012 selvfølgelig er der dem som ikke selv har overholdt fristen, de bør ikke brokke sig, men nu står jeg og skal have lavet pas på mine to føl fra i år, de skal sælges ved fravænning, den ene har jeg fået chippet da hun var 3 mdr, den anden har ikke fået endnu (født sidst i maj) men jeg tør ikke sende papirerne ind på det føl som har fået sin chip, for hvis der skal gå et halvt år fra man sender ind nu til det kommer, så kan den ikke transporteres ved fravænning??

så derfor har vi så valgt og få chippet, indtegnet osv så det hele er klar til og blive sendt ind, NÅR nye ejere har fået hesten hjem, for de papirer skal med under transporten inden de kan sendes ind, hvis ikke man vil risikere en bøde...

Det syntes jeg er træls...

• #14   26. jun 2012 Altså vis du fik det på en måned vil jeg også sige at dit var ekstra rid undervejs smiley jeg fik min efter 12 dage smiley det var i foråret 2011 smiley .. Men ja syndes også der er meget brok over dem:)

• #15   26. jun 2012 Nu kender jeg én deroppe. de har fået rigtig meget ekstra arbejde, fordi der er sååå mange der har trukket det til det sidste, havde folk sendt ind i god til inden fristerne havde byrden været mindre. De har ikke mulighed for at hyre ekstra hjælp, da risikoen for fejl bliver større ved ny hjælp, samt de arbejder på højtryk for at samle passene, mener jeg har hørt noget om at det var printerne der ikke kunne følge med... hvad gør man så...

har aldrig ventet mere end 3 uger...

• #16   26. jun 2012 1 måned lyder lang tid.. da jeg fik mit lavet ringede jeg først lige og snakkede med dem om hvordan og hvad (hesten var også blevet chippet) og der sagde de jeg kunne forvente lang behandlingstid omk 6 uger.. sagde det var ok det skulle jo nåes jeg havde mit pas retur efter ca 7dage så lang tid vil jeg ikke kalde det

• #17   26. jun 2012 min blev chip og besigtete i feb sidste år og det tog næsten 2 måneder inden passet kom, så det var da længe inden fristen udløb, jeg kender en del hvor det har taget langtid at få lavet, og det er altså ikke okay det koster jo altså en del penge at få lavet

• #18   26. jun 2012 Stald Vestergaard:
    Du må slet ikke transportere de føl før du har et pas på dem. Det skal være med føllet når du sender dem afsted. Du får en bøde hvis du bliver stoppet. Eller det gør ny ejer.

• heidi h
    heidi h Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #19   29. jun 2012 jeg har ventet 5 uger nu på mit pas til et føl
    hilsen heidi

Kommentér på:
Hvorfor alt den brok over landscentret heste?

Annonce