{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.019 visninger | Oprettet:

FLUER OG HESTEBREMSER!!! {{forumTopicSubject}}

Hey HG.
Min part er meget plaget af fluer om hestebremer og fluespray virker ikke.
Man kan knap nok skridte en tur i skoven uden at man bliver stukket af en bremse, og når man strigler sværmer det med fluer over det hele!
Både Zhazir og jeg bliver irriterede over det. smiley
er der ikke nogle af jer, som har en god idé til hvordan man kan holde dem på afstand?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FLUER OG HESTEBREMSER!!!
  • #1   8. jul 2012 Vi bruger noget som man kommer på ca hver 3 uge, det tager ikke dem alle med har bla gjort vores hoppe som ellers er meget plaget af bremser, kan gå næsten uden buler hele sommeren. Det hedder Tectonik pour-on. Det er ret dyrt med man skal ikke bruge andet end max 25 ml pr gang, så det holder i flere år, selv med mere end 3-4 heste smiley

• #2   8. jul 2012 Hvis det er meget akut så virker hjortetakolie også, men det stinker total vildt meget...

• #3   8. jul 2012 Lige en rettelse til en start, dem som bider og er på størrelse med en flue er ikke bremser men klæer. Hestebremserne er de store som larmer helt vildt når de flyver og de ligger kun æg, de hverken bider eller stikker.

Altså jeg bruger en eddike/vand blanding, det holder de værste væk. Ellers undgår jeg at ride når det er fugtigt ... smiley

• #4   8. jul 2012 Sabine - er du sikker på, at bremserne ikke bider? for jeg synes nu hestene reagerer ret voldsomt når der sidder en bremse på dem smiley
    Hvor meget eddike og hvor meget vand bruger du i blandingen?

Moltzen: hvor køber du det der henne? smiley

• #5   8. jul 2012 Jeg har indtil nu brugt en blanding af eddike, vand, citronsaft og hvidløg, men det er ikke stærkt nok når der kommer rigtig mange fluer og klæger omkring morgen og aften.
    Så jeg har købt noget der hedder Ultra Shield, fra Absorbine, der skulle være den stærkeste, deciderede insektspray på markedet. Den skal så også kun sprayes på hver 15-17 dag. Og dén virker! Jeg tror en liter koster 265 kr, men når den skal sprayes på så sjældent holder en flaske jo også for evigt smiley

• #6   8. jul 2012 heste har mange nerver i huden og derfor reagerer de på en stor bisse som en bremse er. og som iøvrigt ikke stikker.

• #7   8. jul 2012 Sabrine har ret - hestebremser er de sort/gul stribede tunge sværmere, der ligner brumbasser. De lægger de karakteristiske gule æg på hestens pels. De stikker ikke.

Det vi kalde rhestebremser er i virkeligheden regnklæge. En aflang gråbrun "flue", der bider. Den udvælger ikke sit bytte ved lugtesans men derimod med synet - derfor virker diverse sprøjtemidler ikke på regnklæge.

Jeg tror ikke, trådstarter kan gøre så meget andet end at holde sig væk fra skoven i de varme timer. Vi bor også ved skov og vand, og det eneste, der hjælper vores hesten mod klægen er enten at komme på stald i de slemme timer eller et netdækken over hele kroppen.

• #8   8. jul 2012 Jep helt sikker, men de larmer helt enormt og hestene hader dem. Men de gule æg du ser på hestenen om sommeren er bremseæg, og når hestene slikker dem af og i hestene bliver det så til bremselarver og det er bla. noget af det man kigger efter i gødningsprøver. smiley (Min mor arbejder på dyreklinik)

Jeg har ikke nogen specifik opskrift, bare pas på der ikke kommer for meget eddike da det kan genere huden. Jeg plejer at gå efter lugten, det skal lugte rimelig kraftigt og så på en spray flaske, sprayer på en svamp hvis det skal bruges i hovedt. Bare husk det ikke må gnubbes ind på huden kun overflade.

Ellers til længere varende så Flusa, det må bare ikke gives i sadelleje smiley

• #9   8. jul 2012 Okay, tak for svar allesammen smiley
    Emilie: har du en opskrift på den blanding du brugte?

• #10   8. jul 2012 Det hjælper ikke at sprøjte hesten med diverse ildelugtende midler for at holde klægen væk - den bruger synet og ikke lugtesansen.

• #11   8. jul 2012 JEG føler mig næsten mere plaget end mine heste gør smiley De får nogle fluemasker på og så virker de ikke så plaget af det.. Mig derimod..
    Jeg bliver bidt af de der grå halvlange tingester, og det helt sygt i år så mange bid jeg har fået. Min hånd er svumlet helt op af det, har haft en brand varm arm, og nu er mit ene lår helt rødt, hævet og varmt. Myggene stikker mig nærmest til blods med alle de stik. Fluer er überalles.... Jeg får flip smiley Har prøvet flue spray på mig selv.. Hjælper ikke --,

• #12   8. jul 2012 Prøv lige at Google hestebremse så se hvad det er for en der kommer frem, det er den i kalder regnklæg....

• #13   8. jul 2012 K a - ja det har du allerede skrevet en gang.
    Men fluerne må også gerne holde sig væk.

Mütze: hahaha, åg det lyder slemt. SÅ slemt er det ikke hos mig, heldigvis smiley

• #14   8. jul 2012 Amen det er sååå træls at det skal gå ud over mig smiley Jeg ville hellere få stød på hegnet end bidt af dem smiley AV!

• #15   8. jul 2012 Ja de er skide irriterende!
    Og man kan ikke få dem af med mindre man røre ved dem og dét er besværligt hvis man rider! -.-

• #16   8. jul 2012 smiley jeg har længe haft samme problem, det er svært at holde hesten flue og bremsefri når den først begynder at svede lidt, efter jeg har prøvet mange forskellige fluesprays er jeg kommet frem til at det her er noget at det aller bedste jeg har prøvet http://nethesten.dk/shop/leovet-phaser-fluespray-337p.html

Det er phaser, sprøjter hesten ind inden jeg rider 5 - 10 sprøjt, og så kan jeg ride i fred, det hænder også at jeg giver mig selv et par sprøjt for at få fred !!! smiley

• #17   8. jul 2012 Hvor længe holder sådan en flaske? smiley

• #18   8. jul 2012 Det kommer jo an på så meget smiley men et par måneder normalt :),

• #19   8. jul 2012 okay, tak smiley

• #20   8. jul 2012 Det er halvt vand og halvt eddike, alle de hvidløg du gider hakke og en skvæt citron - simplere bliver det ikke smiley

• #21   8. jul 2012 Nej det lyder ikke besværligt.
    Må lige kigge denne tråd igennem i morgen for at finde ud af, hvilken blanding jeg vil prøve. tak allesammen! smiley

Kommentér på:
FLUER OG HESTEBREMSER!!!

Annonce