{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Fantastisk forandring - Osteupat! {{forumTopicSubject}}

Min hest fik for 6 dage siden osteupat af en norsk kvinde som var på besøg på den ridelejr jeg var på. (en privat ridelejr)
Anne Tove så mig ride om fredagen, og kunne se at Laksen var temmelig spændt på højre volte når jeg skulle ride versade.
Så næste dag besluttede jeg mig for, at få hende undersøgt - og rigtig nok! Laksen var låst i hele bagparten, og også i koderne, hun var faktisk spændt overalt, så hun fik en ordenlig behandling til billige penge! Så en masse tryk og ryk i ben og ryg og så var Laksen helt frisk igen!
Hun havde blandt andet ikke gået ordenligt på det ene bagben, for det knækkede indad når hun gik lige ud i skridt, og det var fordi hun var låst i bagbenet. Hun blev også løftet op af sønnen og Anne Tove for at sætte brystbenet op, altså låse det op.

Herefter skulle Laksen så have fri 2 dage (søndag, mandag) og skridtes tirsdag, og så måtte jeg ride stille og roligt almindeligt igen - for hendes krop skal lige vende sig til det.

Anne Tove sagde Laksen ville gå skide dårligt de første 2-3 dage, og det har hun i hvert fald onsdag og igår, så er spændt på at se hvad tur siger idag..
Men nej hvor har hun ændret sig! Normalt er Laksen ikke hesten der løber rundt og er skide selvglad, hun plejer være temmelig kedelig og bare gå og æde eller sove hele tiden,. smiley Men da hun kom tilbage på folden travede og galoperde hun rundt og ville lege med sin foldmakker (som han tydeligvis IKKE gad xD)
Normalt HADER hun at skulle op i traileren, men da vi skulle hjem, gik hun HELT op i første forsøg, og gik så ned igen, og anden gang stod hun der. Helt fantastisk hest.
Også hjemme var hun helt frisk og løb rundt. Hun har forandret sig helt - og det er positivt!

Til dem som ikke ved hvad en osteupat er - det er en blanding mellem kiropraktor og massør.. smiley Kan klart anbefales hvis I synes jeres hest er meget stive og ikke vil bøje sig over flere gange.
Man kan blandt andet se at en hest er låst hvis den:
- Ikke vil gå i en rund cirkel (og vil hellere gå firkantet)
- En af bagbenene knækker ind når man ser den skridte ligeud bagfra
- Når den har et bagben mere fremme end det andet.
- Hvis den ikke øger lige højt med forben el. bagben.

OSTEUPAT KAN ANEBEFALES smiley

Et lille glædes indlæg herfra! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fantastisk forandring - Osteupat!
Kommentér på:
Fantastisk forandring - Osteupat!

Annonce