{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Traver i trav. {{forumTopicSubject}}

Nu skal det IKKE lyde som om at jeg har noget imod trav heste.
Jeg var for første gang ude at travle alm på en travhest, som bliver brugt til alm ridehest.
Jeg er blevet meget overrasket over hvor anderledes de traver i forhold til min egen polske varmblod..
Er der nogen som ved hvorfor at det er så meget anderledes?
Jeg syntes det var utrolig svært at mærke som den travede eller skridtede eller begge dele på den gang.

En ny oplevelse for mig.. Men jeg bliver ved med at undre mig over hvorfor det er så meget anderledes??


Kommentarer på:  Traver i trav.
  • #1   7. aug 2012 Det er fordi det er en anden race - en pony har da også en helt anden trav end en større hest - en jyde har en anden end en varmblod - jeg selv har da redet på 2 varmblod - den ene kunne jeg finde ud af og den anden synes jeg havde en uren trav på ALLE ben og jeg kunne bare ikke lide traven, men den travede helt normal og rengående smiley

  • #2   7. aug 2012 Fordi de ofte løber med bagbenene meget spredt, og uden brug af ryggen. Nu ved jeg ikke hvor længe den omtalte hest har været uden for travbanen (eller om den stadig går løb), for sommetider kan det trænes ud af dem.

    Jeg har selv traver, men bliver lige så overrasket over dig når jeg kommer op på andre end min egen, og får af vide at den har en virkelig god trav osv. Når jeg så sætter den i trav sidder jeg bare og tænker WTF??xD Min egen løber med benene samlet, og kan faktisk finde på at slå dem mod hinanden, så jeg kender godt følelsen af det du beskriver smiley


  • #3   7. aug 2012 Jasmin og Camille: Luge netop! smiley

  • #4   7. aug 2012
    Det er en anden race en anden hest som der bliver sagt.

    Man kan komme op på en hest uden rygsving - varmblod på 165, så kommer man over på en anden varmblod, der er mere trav.
    Jeg har været vant til Maja på 135's sofa trav og kom over på Zolo der har en del mere trav i sig trods hans race. Troede ikke der fandtes så meget varriation inden for fjordheste.


  • #5   7. aug 2012 Altså jeg ved self godt at der er forskel fra hest til pony og racer.
    Men det jeg mener er at det virkelig var meget meget anderledes.Jeg følte at jeg næsten var nød til at stoppe, ellers ville jeg ryge af. smiley


  • #6   7. aug 2012 Ja, en anden race, men du kan mærke forskel hvis de har gået løb eller ikke har, eller om de bare er trænet til løb. Hvis de har gået løb eller er trænet til det, skal de have meget fart på, for at få meget fart på ryger bagbenene ud til siden, så de rigtig kan skovle afsted!
    Der er egentlig meget forskel på dem ,for min veninde har en på 21 som er tidligere løbshest, for pokker da, hvor er den svær at trave på smiley
    Og så har jeg min egen traver, der kan jeg intet mærke overhovedet..

    Du kan også kigge forbi min video med min egen, han traver ganske almindeligt.. smiley


  • #7   7. aug 2012 Så det er simpelthen fordi at de lære at gå på den måde? : )

  • #8   7. aug 2012 Anne: Ja de lære det, bl.a. fordi der ikke rigtig er plads til at deres bagben ryger for langt lige bag ud, pga. sulkyen. Så de spreder benene for at lave mere plads.

  • #9   7. aug 2012 Og når de får mere plads, kan de også løbe hurtigere.. smiley

  • #10   7. aug 2012 Det kommer meget an på hvor godt den er redet. Mange travere har svært ved at holde balancen i en langsom arbejdstrav. De er jo vant til at skulle have bagbenene på ydersiden af forbenede når de skal trave stærkt. Når det skal gå langsomt kan de derfor have meget svært ved at finde ud af hvor de skal sætte sine ben. Derudover er der en del travere der har tendens til pasgang når de traver langsomt. Jeg har redet mange travere i min tid, både i løb, dressur og spring, og det er meget forskelligt fra hest til hest og selvfølgelig i forhold til rideheste. smiley

  • #11   7. aug 2012 Det marie siger med pasgang er også rigtigt. Jeg kommer selv ude på aalborg væddeløbsbane, og de første par gange var jeg faktisk overrasket over så mange heste der passede i trav, før de kom helt op i fart.

  • #12   7. aug 2012 ikke for noget men jeg har sjældent set en traver trave rent, dvs. at der var utakt i traven. ikke fordi hesten var halt men fordi den takt fejler. det kunne evt. være der for?

  • #13   7. aug 2012 Mine traver fejltakter nu heller ikke smiley Synes jeg generelt ikke travheste gør, kun når de er nede at gå pasgang, men det er jo så op til den enkelte om man vil kalde det fejltakt eller pasgang ..

Kommentér på:
Traver i trav.

Annonce