{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Træt af problemer med hestene {{forumTopicSubject}}

Jeg har aldrig haft så mange problemer med mine heste ang. skader og sygdomme, som jeg har haft i år. Når det ene problem først et løst, dukker det næste op.
Omkring februar fik min tidligere shetlænder konstateret akut forfangenhed, kom på jordfold, fik ordnet hove, fik medicin osv., og fik det da også bedre. Til tider var hun frisk, og kunne løbe lidt rundt på blødt underlag, men andre gange gik hun næsten rundt i slowmotion, med hængende hoved og triste øjne. Vi passede hende så godt vi kunne i ca. 5 måneder, men hun blev aldrig helt rask, havde svært ved at gå, og havde ofte ondt, så i juni blev hun aflivet. Lige efter Sofie blev aflivet, fik Moonlight så en gaffelbåndsskade. Ifølge dyrlægen går der mellem ½-1 år, før han kan rides igen, men jeg bliver glad, hvis han bare kommer til at kunne bruges til skovture engang. Han går dog bare og hygger sig, og virker ikke til at være specielt ked af at være foldbums, så p.t. volder han ikke yderligere problemer. Det gør min nye selskabspony, Luna, til gengæld. Jeg har haft hende i 1½ måneds til nu, og har allerede haft en del problemer med hende. Da vi fik hende hjem, havde hun øjenbetændelse og et lettere hævet ben (dyrlægen mente, det højst sandsynligt var fra et slag). Begge dele fik vi hurtigt styr på, og vi begyndte at træne hende for lange liner, og min lille kusine red rundt på hende. Det virkede til, at alt var fint, men så fik hun tynd mave. Vi troede først det var pga. det nye græs, og hun fik lidt loppefrøskaller og en masse hø. Det har dog ikke hjulpet forfærdeligt meget, så på mandag skal vi have fortaget en prøve af hendes afføring for evt. orm. For at det ikke skal være nok, har jeg lagt mærke til, at hun nogle gange hoster i bestemte situationer, og idag hev hun også en smule efter vejret, så nu skal dyrlægen igen, igen på besøg.
Nu står jeg i hvert fald med to heste, som p.t. ikke kan andet end at gå på folden og lave dyrlægeregninger. Har aldrig haft heste med større skader eller sygdomme, men jeg skulle ikke slippe for det. Nogle dage ville jeg ærligtalt ønske, at jeg ikke havde hestene, og blot kunne nøjes med at ride naboens hest. Jeg har hestene hjemme, og da mine forældre ikke er hestemennesker (min far hjælper dog til med stald, hegn osv.), går jeg altid med mine bekymringer og tanker for mig selv, og så blev der bare lidt for mange af dem i mit hoved, hvilket nu går ud over jer.
Håber nogle af jer, er heldigere end mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træt af problemer med hestene
  • #1   11. aug 2012 Et uheld kommer sjældent alene smiley

    Øv at det går sådan lige for tiden, håber for dig at det snart vender smiley


  • #2   11. aug 2012 Årha - uheldigt uheldigt.. Aram var heldigvis ikke sådan en uheldig en, men Jasmin derimod... Hun kommer ind med en skramme næste hver dag... Er ved at få grå hår og nu har hun fået hudafskrabning/pelset hvor sadlen sidder.. suk.. Tror hun er oppe på 12 sår nu, og synes simpelhen ligesom dig at lige når den ene er væk - så kommer der en ny.... ØV!

    Dumme heste... Nogle gange har jeg også bare lyst til at sælge Jasmin for sidder ofte her hjemme og tænker... "Hvad kommer jeg nu til idag?!" Hahaha smiley


  • #3   11. aug 2012 hold da op en omgang smiley
    Ja Landeur fik for 1 år siden ondt i ryggen, og her for en uge siden havde han lidt problemer igen med skulder/ryg parti, og oven i det havde han et hævet bag ben, ved koden, som så viser sig at være et spark fra folden af, som måske er en rift i knoglen, eller en ledbåndsskade!
    Så jo kender godt til det med at være uheldig smiley


  • #5   11. aug 2012 Det kommer ligesom i perioder syntes jeg - der kan være et helt år hvor der er det ene efter det andet - meeeeen det stopper igen smiley

  • #7   11. aug 2012 Ida Krogfelt: Puha, det var godt nok også en slem omgang!
    Jeanette g: Håber da også meget på, at det snart stopper smiley


  • #8   11. aug 2012 Kender det alt for godt, men det er bare med skoene. Så hver dag tænker jeg over om jeg nu kommer til at ride. Heldigvis bor smeden på rideskolen så det bliver ordnet samme dag eller efterfølgende. Men han skal til Australien så den smed der kommer fremover er 2 gange ugentlig og Pan har altid lige en løs sko eller trådt den af når man mindst har brug for det. -.- havde ham en måned og så stod han en måned med hovbyld -.-

  • #10   12. aug 2012 jeg synes også jeg i lang tid har været meget uheldig. bare i år startede det med smeden gravede efter en hovbyld, pludselig stod hun i et blodbad, herefter var dyrlægen ude flere gange for at forbinde og skifte forbinding, hun var på meta i noget tid. så blev det forår og min store hingsteplag skulle kastereres. det gik fint. men en uge efter hang der noget ud af såret helt ned til koderne, det var fedthinder dyrlægen blev tilkaldt(det var selvfølgelig med nattillæg) det blev skåret af, han kom på pencillin. 2 dage senere(igen med tillæg) Var han hævet helt vildt, det lignede et yver. mere pencillin, jeg endte med at sprøjte ham i ca 4 uger før han var ok. dyrlægen var ude 2 gange mere. så er hoppen igen meget øm i fødderne, dyrlægen mener det er en hovbyld, så på smertestillende med den, og hun var SIKKER på den ikke var forfangen. efter en uge er hun ikke meget bedre, så en anden dyrlæge bliver tilkandt, diagnosen er klar: hun er forfangen- på meta igen og flere besøg af dyrlægen, hun var på smertestillende i ca 3 uger, boksro osv. det er bare i år, så jeg ved hvad du snakker om. da de begge var lidt tvivlsomme på samme tid, overvejede jeg altså aflivning, det var bare så hårdt og regningerne væltede ind af døren. for det ikke skal være løgn var det faktisk shetteren der startede lige efter nytår med hans forba.... hud halløj

  • #11   12. aug 2012 3 ud af mine 4 heste har haft kolik inden for det sidste års tid, min islænderhoppe har lige fået astma, mine 2 shettere har stive ben osv. og osv....

  • #12   12. aug 2012 Og lúkas har haft hovbyld og været halt flere gange og kommer altid til skade på fold og Lif har hudproblemer..

  • #13   12. aug 2012 Hold da op nogen omgange i har været igennem. Kan godt forstå at i går rundt med den trælse fornemmelse.

    Jeg må så også melde mig som en af de heldige. Mine har -7.9.13 - aldrig fejlet noget endnu.
    Eller jo, shetlænderen havde en mild hovbyld sidste år som han er helt ovre nu. Vi kunne nøjes med at smøre ham med tjære noget tid. Så vi opdagede den i god tid.


  • #14   12. aug 2012 Puha, I andre har også haft nogle slemme omgange!
    Louise ø: Heldige dig smiley Desværre kan en skade opstå, når man mindst venter det smiley


  • #15   12. aug 2012 Puh, jeg kender det alt for godt!! I februar i år blev min elskede pony pludselig halt. Der gik mange måneder OG penge til hans behandlinger, men da han ikke blev rask blev han sat på græs sidst i maj. Dette har tilsyneladende hjulpet :-).
    Jeg fik så lov til at få en anden pony som lån mhp køb. Dejligt tænkte jeg til det viste sig at han blev så alvorligt syg at han efter 3 uger blev indlagt, og aflivet ca 2½ uge senere :-(.
    Så på lidt over ½ år har jeg pludselig slet ingen pony, men regninger for RIGTIG mange penge :-/.


Kommentér på:
Træt af problemer med hestene

Annonce