626 visninger
|
Oprettet:
Strøelse i boksen? {{forumTopicSubject}}
Hvad syntes i er bedst som strøelse i boksen? Halm, spåner eller tørv?
Hvad er billigst?
Hvad er nemmest at holde?
håber i vil dele jeres erfaringer
jun 2006
Følger: 142 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.894
Men grunden til vi gør det sådan er at vi har en stald som er åben i siderne for og lave den bedst mulige luft i stalden, så der er altid frisk luft derinde, men stalden er næsten lige så kold som ude, dog med læ.
Vi har sand i bunden i vores boks da jeg tidligere havde en hest med tendens til hovbylder trods det der blev muget hver dag, og efter der kom sand i bunden forsvandt problemet.
Havde jeg haft en varmere stald havde jeg nok overvejet tørv eller piller, men i min stald er dette for kold, og så kræver det udmugning hver dag.
Hos mine forældre har de brugt piller sidste vinter, hvilket har fungeret rigtig godt til 2 ud af 3, men den ene er et svin på boks for og sige det mildt (en vallak) og der fungerede det ikke optimalt. Han tissede meget og der skulle et stort forbrug af piller til for der kunne holdes tørt.
Det skal dog siges at det samme problem havde vi med halm hos denne hest her, så den egner sig bedst i en løsdrift.
sep 2007
Følger: 181 Følgere: 203 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.065
Mine er dog luksusdyr, så de har halmseng ved høbar og træpilleseng ved siden af i løsdriften, hvor de skal bo fra 15 September... Elsker at leje mit eget sted, så jeg kan bestemme lige præcis hvad og hvorfor *Gg*
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
Vores heste står på spåner = 2 stks og halm = 2 stks.
Strøelse i boksen?