{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Tanja T
Tanja T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Strøelse i boksen.. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Nu har jeg haft hest af flere omgange, og har altid brugt halm som strøelse.. men må tilstå jeg syntes det er ved at være rigtig træls at arbejde med, og det tager nærmest en krig hver dag at få muget ud og strøet op igen.. (tager selvfølgelig kun klatter hver dag - men tager stadig lang tid)

Så tænkte om der evt. var andre alternativer, som er nemt at arbejde med samt giver god hygiejne i boksen (ifht. muk m.m.) så vil det bare være et plus..

hvad bruger i andre i boksen ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strøelse i boksen..
  • #1   30. nov 2017 Jeg bruger hampbed, men vil da meget hellere bruge halm. Jeg bruger mere tid på at muge nu end da jeg havde hesten på halm.

Hampbed bruger jeg da det ikke støver.

Har også haft hest på træpiller, tørv , smuld og spåner, intet af det kommer min hest til at stå på mere, det støver for meget.

• #2   30. nov 2017 Vi bruger spåner her hjemme, hvis man er god til at holde det, så fungered et virkelig fint! Ellers ville jeg foreslå træpiller!<3

• #3   30. nov 2017 Har aldrig været fan af halm, så har altid brugt spåner eller træpiller.
    Træpiller suger rigtig godt og er nemt at muge ud (synes jeg). Evt bland træpiller og spåner.
    Har aldrig oplevet støv.

Bruger max 10 min på udmugning, og det er kun hvis hun sviner.

• #4   30. nov 2017 Jeg er virkelig glad for mine står på træpiller. Min ene pony hostede helt vildt og efter han er kommet på træpiller i stedet for halm og wrap i stedet for hø er der intet. Hverken i boks eller under ridning.

Det er super let at muge i og bruger ca 3-4 sække i måneden på denne tid af året. (Når boksen er startet op og har en god bund). Derudover har jeg samme bund som jeg startede med for 3 år siden. smiley

• Tanja T
    Tanja T Tilmeldt:
    okt 2017

#5   30. nov 2017 Hvor meget strøer i op når i bruger spåner, tørv m.v. ? altså hvor stort lag som start ?

• Tanja T
    Tanja T Tilmeldt:
    okt 2017

#6   30. nov 2017 Træpiller ?? hvilken slags skal man bruge, ved det ? for det er vel ikke bare dem man bruger i fyret eller ??

• #7   30. nov 2017 Jeg bruger 8 mm træpiller. smiley

• Tanja T
    Tanja T Tilmeldt:
    okt 2017

#8   30. nov 2017 Hende med koen*Ane 13/14* : men er det bare ganske almindelige træpiller, som også kan bruges i pillefyret ?

• #9   30. nov 2017 Jeg køber som regel træpiller i land og fritid eller jem og fix. Bare dem til fyr osv. Brugte 15 sække til at starte en boks på 3x4 m smiley

• #10   30. nov 2017 Vi bruger tørv hos os. Det fungere super godt, det støvet ikke og så skal man kun fjerne klatter. Super nemt at bruge

• #11   30. nov 2017 jeg bruger spåner og det er super nemt at holde rent, synes jeg:) det tager kun ti minutter at muge og keg tager både tis og klatter:)

• #12   30. nov 2017 jeg er vild med træpiller! jeg har ikke arbejdet med noget mere fantastisk smiley min hest er en gris, og leger enormt meget med vandet... der blev taget klatter og vådt hver dag, og helt tømt når jeg syntes det trængte. Det kunne blive tungt hvis man lod vådt ligge, og kan støve en del (jeg vandede gerne dem lidt) ellers er det fantastisk smiley

• #13   1. dec 2017 brugte savsmuld sidste vinter og forår. hesten bryder sig ikke om at stå på et tykt lag. lægger lidt ekstra der hvor han pisser eller en lille bunke halm så det ikke sprøjter.
    lige nu bruger jeg noget gammelt hø han ikke gider æde.
    synes ikke der er så meget forskel i arbejdet uanset strå eller smuld. han sviner næsten over det hele.
    foretrækker savsmuld, da det giver en mindre mødding.

• #14   1. dec 2017 Jeg kan ikke forstå at tørv ikke støver, da hesten stod på tørv, så fejede jeg væggen ned med jævne mellemrum.

Det gør jeg ikke mere efter at have skiftet det ud.

• #15   1. dec 2017 Altså vi vandede bare vores lidt også støvede det ikke. Desuden så tissede min hoppe meget i det så, det støvet i den grad ikke smiley

• Tanja T
    Tanja T Tilmeldt:
    okt 2017

#16   2. dec 2017 tusind tak for alle jeres inputs.. smiley

tror vi ender med at prøve enten tørv eller træpiller..

Kommentér på:
Strøelse i boksen..

Annonce