{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til staldkrampe
  • #1   30. aug 2012 jeg kender en som fik afhjulpet det ved massage af hesten, men det var dog noget hun jævnligt skulle holde ved lige, for hvis hesten ikke engang imellem fik dens massage vendte det tilbage. mener den fik massage en gang hver 14. dag.

• #2   30. aug 2012 Ok. Så bliver det hurtigt dyr. Tnker bare om der ikke kan være andre alternative metoder? Hvad med ET?

• #3   30. aug 2012 ET er Equine Touch. Jeg skimtede lige en tråd igennem vedr. staldkrampe. De siger Magnesium er godt, men det har han fået i nogle mdr nu og synes faktisk det er værre nu, end da han startede. (Han får Magnesium så han ikke ser spøgelser overalt - ikke mod kramperne. Anede det ikke før nu) Der står også at kalk og D-vitamin er godt.

Der bliver også nævnt BoT - både dækken og staldgamacher.

Nogle erfaringer?

• #4   30. aug 2012 ja det kan hurtigt blive dyrt, min veninde brugte dog en som ikke havde taget alle kurserne færdig som stadig var på "øve" niveau, så det kostede kun 150kr pr gang, og det var jo ikke så galt for og få det væk.

det har også hjulpet nogle på gjordkramper ved jeg.

men det kommer også an på hvor slem grad det er i, tror jeg.

Jeg har ikke erfaring med BOT med staldkramper, men jeg forestiller mig at kramperne kommer af muskelproblemer, hvor der er ømhed i muskler, og BOT har en god virkning på ømme muskler har jeg erfaret på egen krop, dog en dyr løsning hvis ikke det er nok som eneste behandling.

så skulle det måske være at du fik en til give massage eller ET er også en god mulighed, og du så kunne holde det nede efterfølgende med BOT så du kunne trække de andre behandlinger med større intervaller?

• #5   30. aug 2012 Ja, det var da en mulighed. :o) Det svinger meget, om kramperne er slemme eller ej. Han står som sådan ikke og spjætter med benet. Han løfter det bare ret voldsomt/pludseligt op. Overvejer virkelig ET... Og måske BoT.

Hvor meget trækker sådan noget ned ifbm salg?

• #6   30. aug 2012 kan du så se nogen forskel på hvordan vejret er og med hvor slemt det er?

Jeg tænker lidt om det er værre når det er koldt og musklerne bliver mere stive?

Bot giver varme, og varme er godt til ømme muskler.

evt findes der et lignende produkt der hedder fedimax som også har lavet produkter med samme effekt, om de har lavet et dækken er jeg lidt i tvivl om, men de har i hvert fald lavet til benene, og jeg mener også catago er ved og have lavet både til ride og staldbrug. disse er billigere, men om de har samme effekt har jeg ikke erfaring med.

er ET billigere end massage?

jeg ved ikke hvor meget det trækker ned i salg, det kommer nok an på den enkelte køber, og hvad hesten skal bruges til, og prisklasse på hesten?

nogle købere er meget strikse med evt handelsfejl, andre betyder det ikke en dyt for så snart det ikke giver problemer i ridningen.

• #7   30. aug 2012 Det er ikke en billig hest. smiley Tror bestemt ET er dyrere end alm massage... Har hørt om Fedimax. Vil lige undersøge det nærmere...

• #8   30. aug 2012 Jeg tror ikke, du kan gøre noget som helst ved det. Jeg har endnu ikke set hverken kiropraktik, massage eller fodertilskud ændre noget som helst ift staldkrampe.

Et lille håb kunne være træning (at styrke muskler, led osv er altid med til at gøre hesten bedre), og så kan du satse på opstaldning med et minimum af bokstid - fx løsdrift.

Back on track hjæler absolut intet - det ville være spild af penge.

• #9   1. sep 2012 Hej. Jeg bruger en osteopat/massør/kraniosecral terapeut, som hedder Lene Jakobsen(Back in balance) Hun kan rigtig mange ting og har noget specielt udstyr til mange ting. Prøv at kigge på hendes hjemmeside og evt. kontakt hende.

Mvh Helene og Hessel K.

• #10   1. sep 2012 Min hest har haft fysioterapeut/osteopat Dorte Ringer på et par gange, men uden held...

Kommentér på:
Hjælp til staldkrampe

Annonce