{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.206 visninger | Oprettet:

Foder til nøjsomme ponyer - din mening! {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg vil rigtig gerne høre dine erfaringer omkring foder til nøjsomme, lidt tykke og meget aktive ponyer?

Jeg er den glade ejer af 6 gotlandruss, den ene han er ingen problem med tykkelse han er hingst, men de andre fem er enten meget tykke eller bare lidt for tykke! De bliver trænet så man kan ikke bare sige mere motion for de får alt det de skal have og går ponytrav på højt plan - så det er ikke træning de mangler. Det e heller ikke store folde - de er nemlig kæmpe smiley så nu tænker jeg den sidste vej må være foderet! Så jeg vil gerne høre dig hvad din foder plan ville være til sådan nogle ponyer som skal have masser af energi men ikke må være for tykke og som bliver trænet men stadig er tykke!?

Kom glad med gode ideer til foder planer og hø er det vigtigste foder element her hos os! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til nøjsomme ponyer - din mening!
  • #2   6. sep 2012 HorseLux har en version som er til nøjsomme heste, specielt til dem. Jeg bruger det ikke selv da Fareed ikke hører under den kategori, men bruger HorseLux Plus til ham og har kun gode erfaringer med det mærke, så det kan anbefales smiley

  • #3   6. sep 2012 Jeg vil anbefale Pavo, de har i hvertfald foder til nøjsomme heste, og jeg har været glad for at fodre med det, da de heller ikke skal have flere kilo for at dække deres behov.

  • #4   6. sep 2012 Natures best fra Pavo har jeg god erfaring med til nøjsomme heste og ponyer.. smiley

  • #5   6. sep 2012 equsana den der hedder pony eller iceland, og det er oki billigt smiley

  • #6   6. sep 2012 Min welsh cob udnytter sik foder til fulde så hun få kun warp og en smule pony mix fra tjørnehøj mølle (har vist fået andet navn nu) som netop er til nøjsomme ponyracer også en smule lucerne..

  • #9   6. sep 2012 ville nøjes med at give vit/min og lidt hø/frøgræs, og så supplere med fx. hippodan olie eller fx pavo allsports... det skulle min i hvert fald ikke have ret meget af, før hun var ved at eksplodere af energi smiley

    ellers kunne tilskud af fx. e-vitamin give mere energi, da det gør at musklerne ikke syrer til.

    havre sætter forbrændingen i vejret, men ikke noget jeg vil anbefale!

    øhm.. ellers så tror jeg, at de bare må køre på med motionen indtil de har tabt sig, og så tilføre noget energi rigt i minimale mængder, indtil vægten kommer ned hvor de kan tåle at få nok til at genere energien.
    det vil være mine bedste bud. min egen døjer ikke med for lidt energi mere, men hun får fiberpiller, og de feder for meget til en iforvejen tyk pony. vægten døjer min ikke med:)


  • #10   6. sep 2012 Så længe de er på græs, så bare vitaminer og mineraler + lidt gulerødder el. lignende. Til vinter så stråfoder og vitaminer og mineraler + lidt gulerødder el. lignende. Drop foderet hvis ikke de har behov for det, tilskud er rigeligtog stråfoder er klart det vigtigste.

  • #13   6. sep 2012 ellen: der er majs i hestekraft ekstra, det er noget af det korn der feder mest? smiley

  • #14   6. sep 2012 Pavo Liga smiley jeg bruger det til min fjordhest smiley

  • #15   6. sep 2012 Min dyrlæge sagde at min skal have fase 3 fra brogaarden, selvom han er en fjordhest og tit er lidt tyk, men fordi han laver noget hverdag skal han fodres som en sportspony, snakkede også med dem fra pavo og de sagde at vis han skulle fodres med deres skulle han have sportfit, så tror også dine skal have noget foder af den type

  • #16   6. sep 2012 har kun haft dårlige erfaringer med de der musli blandinger som er til nøjsomme ponyer.
    Jeg fodre med vitaminer, hø og en lille håndfuld musli da han får noget medicin. Men når jeg ikke har mere musli vil jeg skifte over til havre da det ikke feder ret meget og det giver energi.


  • #17   6. sep 2012 equsana fodret er kanon syntes jeg smiley

  • #18   6. sep 2012 Min Chelsea går på fold uden noget særligt græs og for frøgræs. Hendes vitaminter bliver bare givet i form af vitamin bolsjer om morgenen.

    Om vinteren kommer hun ind og for roepiller, lucerne og vitaminer om morgnen, evt. lidt grønpiller for proteiner alt efter hvordan analysen på wrappen ser ud, ja hun for wrap om vinteren. smiley


  • #19   6. sep 2012 Horselux easy eller equigqard fra hippolyt

  • #20   6. sep 2012 Simpel balance har jeg gode erfaringer med! Det er uden sukker og stivelse.
    Jeg er super glad for sammensætningen til min hest og de er så hjælpsomme mht foderplan og vejledning.

    (link fjernet)


  • #22   6. sep 2012 Mine får hippo bas mysli samt vitiminer og miniraler og hø og wrap.

  • #23   6. sep 2012 er det udvoksede heste, på vedligehold , kan de godt nøjes med vitaminer og hø.

    Bliver de redet, ville jeg give et tilskud med protein.

    Jeg har en udvokset på vedligehold, hun får vitaminer og går på døgnfold.

    Så har jeg en 3 års , der rides 5 dage om ugen (kort tid), hun får vitaminer, 200 gram soya, fordi der ikke er meget protein i græsset. Og så får hun ca. 1,5 kg hø, mens jeg strigler hende. Det kan jeg selvfølgelig kun gøre, fordi vi ikke er på stævne niveau endnu, senerehen ville det ikke gå lige inden ridning. smiley

    Og til vinter skal min 3-års have sit sædvanlige tilskud, TM hors balance. Hun skal have 600 gram, det kostede mig 150 kr om måneden sidste år.

    Det er ligesom suregrow, men fordi alt korn er skåret væk, skal de ikke have så meget af det, og det er også billigere i indkøb.

    De anbefaler suregrow til nøjsomme på vedligehold, men synes alligevel ikke, de behøver så meget, hvis de ikke laver noget. smiley


  • #24   28. sep 2012 Byder lige ind på denne ikke helt nye sag, men jeg har en lille pony (sikkert også noget gotlandsruss) som er meget nøjsom, har været på kur 1 år (på hø og vitaminer). Da min datter gerne vil ride hende noget mere er jeg for nyligt begyndt at smide equifirst energy balancer mix i hende. Jeg kan godt mærke på den, at der kommer noget mad også, ikke at den bliver varm, men den får lidt mere lyst til at lave noget. Hun er endnu ikke oppe på fuld mængde og jeg har ikke fodret meget længe med det, men hun ser ikke umiddelbart ud til at tage på af det. Hun får det med lucerne (2-3% olie, ingen melasse) hø og vitaminer (pavo vital)

    I øvrigt har vi fundet ud af, at hun slet ikke kan tåle græs. Hun bliver så fed så hurtigt, så det kommer hun ikke på mere smiley


Kommentér på:
Foder til nøjsomme ponyer - din mening!

Annonce