{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.457 visninger | Oprettet:

Hvor meget må min bil trække? {{forumTopicSubject}}

Vi skal flytte vores heste til et andet opstaldnings sted her d 1 og vi vil derfor være sikker på hvor mange heste vi kan/må køre med :o)

Bilens egenvægt 1350
Bilens total vægt 1925

Der står på bagsiden af reg attesten, så vidt jeg forstår det at den må trække 1600 kg hvis det er med bremser & 600 kg hvis det er uden bremser, men ved ikke om det er rigtig forstået?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget må min bil trække?
  • #2   11. sep 2012 jamen det skal stå på registreringsattesten hvor meget den må trække.

Normalt er der påløbsbremser på en hestetrailer og i så fald må din bil trække 1600 kg. Om du så må køre det ved jeg ikke smiley

• #3   11. sep 2012 Hvis der står den må trække 1600kg med bremser. Så kan du ca trække en trailer med en hest i.
    Altså at den må trække påhæng der har egen bremse inkl vægt, hvor det tilsammen vejer maks 1600kg.

• #4   11. sep 2012 Okay, men man må ikke køre med det hvis man kun har alm. kørekort eller? :o)

• #6   11. sep 2012 bilens totalvægt og trailerens totalvægt må IKKE overstige 3500 kg. gør den det må du IKKE kører med den uden trailerkort

• #7   11. sep 2012 det med at ( bilens totalvægt og trailerens totalvægt må IKKE overstige 3500 kg ) passer IKKE altid hvis du har en bil med total 3500kg må du ALTID sætte en trailer på max 750kg efter og så ender du på 4250kg

men med hensyn til spørgsmålet ja bilen må trække 600kg trailer u. bremse og 1600kg med bremse og nej det må du ikke køre med uden B/E kørekort

hvis du får ændret på din registreringsattest så den kun må trække bilens egenvægt + 25kg altså 1375kg må du køre med hestetrailer, den og det du læsser i den må samlet veje 1375 kg - - -men- - -kun frem til 1. januat så bortfalder den regel smiley

• #8   11. sep 2012 du må trække 1600kilo... dog må samlet totalvægt på bilen og trailer (ikke totalvægt, men den faktiske vægt på trailer og last - hesten) ikke overstige 3500kg, hvis der køres med alm kørekort... altså vejer din bil 1925 og trialeren incl hest 1300kilo må du gerne køre med det... du må ikke køre med din bil og din max tilladte vægt på trækket, da det overstiger 3500kg, medmindre du har trailerkort...

• #9   11. sep 2012 Okay så forstår jeg det :o) Tusind mange tak for hjælpen :o)

• #10   11. sep 2012 Vogntoget må ikke overskride 3500 kg. Du må kører med bilens egenvægt +50 kg. - i dit tilfælde 1350 kg. +50 kg = 1400 kg. UDEN B/E kørerkort.

Vogntoget må gerne overskride 3500 kg. hvis traileren har en tilladt totalvægt på under 750 kg. - dette går jeg dog ikke ud fra er tilfældet da de fleste hestetrailere overskrider dette. (i hvert fald 2-hestes)

Har man B/E kørekort må man altid kører med det bilen må trække iflg. registreringsattesten også selvom man overskrider de 3500 kg.

• #11   11. sep 2012 Hvis du taster det ind på linket så må du ikke og det skyldes at din bil må trække mere end dens egen vægt + 50 kg.
    Jeg havde samme problem med vores bil...

• #12   12. sep 2012 de er simpelthen så indviklede de der regler -.-'

Mener at der er en regel om at hvis man har taget kørekort i 2009 eller senere så må man kun køre med 750 kg bag på sin bil uden BE kort, men om det er en lov eller om det er den som er på tegnebrættet til 1/1-13 kan jeg ikke huske. Mener bestemt den er der nu, for mener at til 2013 skal alle have BE kort for at køre med mere end 750 kg bag på sin bil - uanset samlet vægt.

Kommentér på:
Hvor meget må min bil trække?

Annonce