{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

Klippe.. Hvornår? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et spørgsmål smiley Hvornår klipper i jeres hest(e)? Kan jeg gøre sådan her? :

Klippe i starten af oktober og så regndækken med flecce på.
så når vi når starten af november så overgangs med 150g i.
i starten / midten af december så vinterdækken med 300g i.
omkring febuar så overgangs med 150g i
og ved slutningen af febuar starten af marts så regndækken med fleece.

Altså det hele kommer jo an på vejret, men tror i det vil passe? smiley Han er en der sveder meget (dog kun når jeg rider) så derfor skal han klippes smiley

(Hvis det bliver RIGTIG koldt får han stalddækkken på 220g på inden under, når det er vinter) smiley
Kan jeg gøre sådan?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klippe.. Hvornår?
  • #1   17. sep 2012 vil du klippe den over flere omgange, er ikke helt klar om det er sådan den skal forstås.

jeg plejer at klippe i oktober/november alt efter vejret og pelsen, og så plejer det at være nok, til hele vinteren

• #2   17. sep 2012 Kommer jo helt an på hvor meget pels han har tænkt sig at sætte efter han er klippet når han så får dækken på. Men det var da planen at han skal klippes igen til Januar.. smiley

• #3   17. sep 2012 Mine er blevet klippet nu

De går alle med overgangsdækken

Så snart sneen falder får de vinterdækken på

De får først overgangsdækken på igen omkring marts/april måned smiley

• #4   17. sep 2012 * Charlotte Berwald * TSUP! *: det lyder da godt.. smiley Kan du svare på om det er fint det jeg har tænkt mig ? smiley Det er min første hest så bliver nød til at spørge, for vi nærmer os jo smiley

• #5   17. sep 2012 hvis der sætter meget pels igen efter den er blevet klippet, er det jo nødvendigt at klippe den ofte, men hvis den ikke sætter meget pels, vil jeg bare klippe den en gang, og så skifte dækken alt efter vejret. smiley Måske kan du nøjes med at klippe den 2 gange, og andre skal klippes oftere. smiley Men ellers lyder det fint, du må jo mærke på vejret, og hvordan din hest har det under dæknerne. Det er jo stor forskel på hvor hurtig heste fryser.
    Min hest fryser f.eks meget hurtig og sidste år gik han med 300 gram om vinteren med fuld vinterpels og var tilpas, mens min søsters som var fuld klippet også gik med 300 gram og var varmere end min smiley

Kommentér på:
Klippe.. Hvornår?

Annonce