{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Hjælp min vallak går afmok på hingste plag {{forumTopicSubject}}

Har verdens søde vallak, han er ikke altid glad for andre heste men han holder for det meste afstand til de andre på folden

nå men til problemet vi har et hingste plag i stalden den fylder 2 der den 1 januar

der har enlig ikke været de store problemer men en dag da jeg trak min hest ind skulle vi gå forbi boksen hvor hingste plagen står og han var tilfældigvis inde der, og står og kikker ud af boks lågen,

min valak bliver sur på den og snapper efter den jeg skælder ham ud for vil ikke have at han gør det, (skal siges at det næste der kommer har han aldrig gjort noget linede før )
min vallak bøffer mig væk og hopper fronttalt ind i boks låen med hele halsen ind til hingsteplagen med ørene helt ned af halsen og blottede tænder, han blev ved med at trippe tilbage og hoppe ind i bokslågen,

kom så hurtig på benene igen og fik med hjælp at træksnoren smækket min egen sådan en at han reagerede på at jeg var der og fik ham der ved flyttet væk fra hingste plagen

nogen der har en foklaring på hvorfor den ellers super søde vallak lige pludslig gør det ??

har taget forholds regler for at det ikke skal ske igen
men nogen der har en ide ???

de går ikke på samme fold og har aldrig gjort det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min vallak går afmok på hingste plag
  • #1   22. sep 2012 det var da ellers noget af en reaktion fra en valak. Godt du ikke kom til skade.

    Den må jo ha følt sig truet siden den angreb. Svæt at sige når man ikke lige var der..


  • #2   22. sep 2012 Uden at vide det, så vil jeg tro at han ser hingsteplagen som en trussel på en eller anden måde.
    Hvor jeg har mine opstaldet har de haft lidt det samme problem med flere, men især en vallak som blev ved med at jagte deres ene hingsteplag ud af folden, hvis de kom på samme fold. Ikke noget han gør mod andre heste, heller ikke de andre hingsteplage på 2½ og 1½ år. Den omtalte er 2½ år.

    Det eneste vi kom frem var at den måske har en smule mere hingstefremtoning end de andre og det så er det der er problemet for vallakerne.

    Håber det giver mening


  • #3   22. sep 2012 ja det giver meget mening, ja er også glad for at jeg ikke kom til skade for det var godt nok lidt voldsomt smiley

Kommentér på:
Hjælp min vallak går afmok på hingste plag

Annonce