{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.074 visninger | Oprettet:

Ryttermærker? (Hvorfor?) {{forumTopicSubject}}

Hvorfor tages der ryttermærker? (Ved det er et dumt spørgsmål)... Men skal man have ryttermærker for at starte stævner? Hvad skal man til et ryttermærk (hvordan tager man det og hvad skal man når man skal tage det)? Vinder man noget? Hvor mange skal man have ? Hvor tages de? Og hvordan finder man ud af hvor de tages?

MANGE TAK hvis i gider svare på alle de spørgsmål..

Håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ryttermærker? (Hvorfor?)
  • #1   8. okt 2012 Man tager ryttermærker så man kan starte c stævner, man skal have noget undervisning i hvordan man skal opføre sig over for hesten og sikkerhedsmæssigt, og så når man har gjort det skal man til nogle prøver hvor man skal besvarre nogle spørgsmål og så hvor du skal gøre noget med hesten osv.
    Der er fra 1-5 og du behøver ikke at tage 1,2 og 5 for at tage klar parat til start der kan du godt nøjes med 4 og 5:)


  • #2   8. okt 2012
    Og hvorfor skal det koste 500kr at beholde det hvert år?


  • #3   8. okt 2012 Ryttermærker er uddannelse af ryttere.
    Man lærer om hestens helbred, træning osv..

    For at kunne starte distriktsstævner skal man have fået ryttermærke 3+4 og have bestået en Klar-parat-start prøve, samt en rideprøve..

    Til prøven i de forskellige mærker, er der en teoretisk og en praktisk prøve..


  • #4   8. okt 2012 Krikken: Noget skal de jo tjene penge på, bl.a. til at opretholde en gratis hjemmeside, hvor du kan printe både programmer, reglementer osv..

    Og hvis ikke man vil betale rytterlicens, så kan man jo bare starte klubstævner..


  • #5   8. okt 2012 Som Emma skriver, tager man ryttermærke for at man kan starte c stævner og færdes sikkert iblandt heste.(kort fortalt)
    Du vinder æren af at kunne starte c stævner. smiley - Også får du nok også en lille broche ting, hvor der står du har taget ryttermærke.
    Du behøver ikke tage ryttermærke 1 og 2, men du skal tage 3 og 4 samt et kursus der hedder "klar parat start".
    De kan for det meste tages på en rideklub eller ligende :).
    Her hvor jeg rider (kigger selv efter et sted jeg kan tage dem) kigger jeg på ALLE rideklubber/ridecentre osv. der er i nærheden af mig, så længe de har en hjemmeside. Men man kan oss sagtens ringe ned og spørge om de afholder ryttermærke :).
    Men kig rundt, og spørg rundt omkring, så skal ALT du behøver at vide nok komme i takt med undervisningen af ryttermærke smiley


  • #6   8. okt 2012 Sanne:
    Har ikke hørt noget om at det skal koste?
    Jeg har mærke nummer 1 og 2, men jeg har kun betalt dengang jeg fik mærkerne? Har intet betalt efterfølgende :i.


  • #7   8. okt 2012
    Sanne Kolind * Fotograf - Det koster jo at tage det og det er bestemt ikke billigt.
    Så lige 500kr pr. år for at ved lige holde det, det syntes jeg er i overkanten. Et mere symbolsk beløb som max 300kr.

    At starte C stævner er i forvejen dyrer end klub.


  • #8   8. okt 2012 Rikke: Det er rytterlicencen man betaler for en gang om året..

  • #9   8. okt 2012 Hehe, jeg kan huske dengang de hed ridemærker og man ikke kunne få part på en rideskolehest før man havde minimum 1 og 2 smiley min mor underviste i dem og jeg havde derfor alle 5 ridemærker da jeg var 11...

    Er det virkelig rigtigt at det koster 500 kr hvert år hvis man vil beholde ryttermærkerne ? Godt jeg ikke har brug for dem så.. Synes det er lidt dyrt da.. smiley

    Men synes det er fint man skal "uddannes".. Jeg fik ihvertfald selv meget ud af ridemærkerne smiley


  • #10   8. okt 2012 Nååårh, nu forstår jeg.. Hæhæ smiley

  • #11   8. okt 2012 Nej, ryttermærkerne har man for altid.. Det er rytterLICENSEN der koster 500 kr om året..

  • #12   8. okt 2012
    Jeps, my mistake - licensen koster 500kr om året at beholde.
    Det er stadig voldsomt :o)



  • #13   8. okt 2012 nu da vi Gamle fik rytterlicens skulle vi ikke tage noget vi kunne bare få det, der kostede det et årligt beløb, og jeg kan ikke se det er så slemt at betale, jeg synes selv jeg får mange ting for de penge.

    lige som man betaler medlemskab af sin klub, eller idrætsforeningen, så er det bare en stor klub man betaler for at kunne starte de store stævner i


Kommentér på:
Ryttermærker? (Hvorfor?)

Annonce