{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
418 visninger | Oprettet:

Er sadlen en "lovlig" undskyldning??? {{forumTopicSubject}}

Kan man ikke sidde pænt i en springsadel???

Jeg undrer mig da der er mange der skriver, at deres opstilling er dårlig, men det skyldes at de rider i en springsadel. Eller også skriver andre, at det er forståeligt at rtteren sidder så dårligt, for man kan jo ikke ride dressur i en springsadel.

Så kan man ikke sidde pænt/ordentligt med en springsadel, eller er det bare en dårlig undskyldning for ens egen uperfekte opstilling, der gives i håbet om at undgå kritik???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er sadlen en "lovlig" undskyldning???
  • #1   29. okt 2006 jeg rider tit i min springsaddel i dressur .. fordi den giver mere støtte smiley

• #2   29. okt 2006 Jeg rider ALTID dressur i en spring saddel' selvom jeg &'så har en dressur. . .
    men den bruger jeg mest til min dressur pony (:

• #3   29. okt 2006 sys sgu jeg sider grimt i min kombidressur med springbøjler( såpringer iden da jeg ikk har andet end min dressur og kombidressur da kombidressuren varmin gamel sadle) men ligeså snart jeg har lange bøjler i den sidder jeg pænt

men tror man sidder dårligere i en spring i dressur end i en anden for kender en der rider dressur i springsadle og hun sidder meget tilbaglænet(det gør hun ikk i en dressur)

men altså i nogle tilfælde er det fordi rytteren bare ikk sidder ordenligt og andre tilfælde kan der være noget om det:D

• #4   29. okt 2006 totlalt enig med janni det afhænger af hvor god en rytter man er:D
    man ka sidde pænt men også dårligt og jeg sidder pænt(har mine undervisere sagt) men har svært ved at sidde godt i en sadle med kortebøjler men det er jo ligemeget i spring:D

• #5   29. okt 2006 Det er da vist en dårlig undskyldning. Men hvis du kigger på mine springbilleder står der også et eller andet med at der er svært at springe med dressurbøjler.. Men det synes jeg nu ikke helt er det samme :o)

• #6   29. okt 2006 Tænk engang jeg kan ikke engang huske hvad jeg selv skriver smiley For det havde slet ikke noget med det her at gøre smiley

• #7   29. okt 2006 Hmmm ja jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal begynne med...
    Er i hvertfald som Mia at jeg ik rider godt i dressursadel.. det siges vidst at min sits bliver bedre, men jeg klarer slet ik at ride i dem hehe... Min mor vil gerne at jeg køber mig en dressursadel (eller at hun køber mig en heder det vel) og jeg har prøvet mange, nogle rigtig dyre nogle og nogle "normalprisede" men kunne ik li' nogen af dem...

Men på den annen side vil jeg ik sige at min sits er den bedste, men det er ikke sadelens skyld, eller det er lidt sadelens skyld fordi den er for lille, men det er ik fordi det er en springsadel:) Kun fordi den er for lille;)

Tiril R

• #8   29. okt 2006 Jeg kan ikke se problemet i en spring sadel, min opstilling, bliver bedere af at ide i en.. heeh , Man kan også bedere komme ned og sidde i en springsadel.. smiley
    Så ja, det er en dårlig undskyldning.. smiley

• #9   29. okt 2006 jeg har en ret træls opstilling i springsadel, men da det er det eneste jeg har for tiden må det jo være sådan.

det gør selvfølgelig en forskel idet en springsadel er beregnet til korte bøjler og til at man skal kunne være "fri" og en dressur så man kan komme ned om hesten, selvfølgelig er det ikk en undskyldning, men det er bare nemmere i en dressur sadel.

• #10   29. okt 2006 jeg har bare springsadel jeg, og sidder lige godt i den so i en dressursadel:) men at jeg sidder pent, vil jeg da ikk påstå:P men prøver da:P

• #11   29. okt 2006 jeg får krampe i benene hvis jeg sidder i en springsadel...

jeg mener ikke at fordi man oikke kan sidde pænt i en springsadel så er man dårlig rytter.. tror nærmere det har noget at gøre med hvad man er vandt til

• #12   29. okt 2006 Jeg har heldigvis skaffet mig en dressurkombisadel. Det er gjort da planen er at jeg skal ride mest dressur.

Hvis jeg skal springe mere seriøst(Regner nu bare med et spring i ny og næ), så skal jeg have en springsadel smiley

• #13   29. okt 2006 Jeg vil hel sikkert mene at det er svære at sidde pænt i en springsadel -ihvertfald med benene....

• #15   29. okt 2006 Ved det desværre ikke, har aldrig før redet i en springsadel (´:

• #16   29. okt 2006 Jeg har engang redet for en professionel springrytter. Jeg varmede ofte heste op, og det foregik "selvfølgelig" i springsadler. Man sidder ikke optimalt til dressur i en springsadel, men det kan altså sagtens lade sig gøre. Jeg er dressurrytter, men har absolut ingen problemer med at ride dressur i en springsadel.

• #17   29. okt 2006 Tja godt spørgsmål. Altså en springsadel er ikke egnet til at man skal sidde på samme måde som i dressursadlen. Man bliver nød til at have rimlig korte bøjler i en springsadel, for ellers har man ingen knæstøtte. Jeg rider selv dressur i min springsadel, og den fungerer fint. Men det er helt sikkert at jeg ville komme til at sidde mere korrekt i en dressur sadel. Da den støtter de rigtige steder, og er beregnet til at man skal sidde ned.

Kommentér på:
Er sadlen en "lovlig" undskyldning???

Annonce