{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp søges til lille stakkels føl
  • #1   13. okt 2012 Øhhh... hvis den ikke kan stå op overhovedet, så skal man da ringe til dyrlægen, og ikke skrive på HG o.O? Min mening i hvert fald.

• #2   13. okt 2012 Har ikke læst historien men hvis dyrlægen ikke er kontaktet så ring til ham/hende.

• #3   13. okt 2012 hun kan bare ikke komme selv op og heller ikke selv om vi prøver og hjælpe,når hun først står op står hun fint
    og dyrlæge er indover

• #4   13. okt 2012

Kort fortalt
    skulle ud og give en ormekur til en hest jeg skulle låne af en bekendt
    Da jeg køre ind i indførelsen,ser jeg et føl ligge i en kæmpe mudderpøl på marken,kan se den sidder fast,vi kæmper for og få den op men den er afkræftet,endelig får vi den fri den fryser
    Og ryster over hele kroppen
    Den er så tynd og fuldt med sår over alt,vi får den ind og tørret og lagt tæpper på den
    Vi bliver enig om den ikke skal blive på stedet da den ser forfærdelig ud,ringer til ejer om vi ikke må tage den med hjem,efter flere disko får jeg lov og få den med
    Vi får den i lastbil og kørt den hjem,den er virkelig afkræftet og synker mange gange knæene.
    Hele natten kæmper vi for den,den kan ikke stå op,den ligger bare i boksen,den prøver et par gange og rejse sig op men ikke den vælter bare rundt i boksen,den får alt det hø den kan spise mens den ligger ned og får tilbudt vand hele tiden og en håndfuld foder.
    Heldigvis står hun op til morgen Og dyrlæge kommer,den har lungebetændelse,virkelig udmagret så dyrlæge er chokeret og vil ha kontakt til tidligere ejer,den får lagt drop med sukkervand,og pencelin og nu krydser vi fingre for hun overlever,hun får alt hva hun kan få af hø vand osv
    Som dyrlæge siger var hun en dag fra døden
    Så alle i rare mennesker vil i ikke krydse fingre for hende
    Hun er kun 4 mdr og mistede sin mor tidligt,og har selv skulle tage vare på sig selv,hvor skær det altså bare i ens hjerte,at folk ikke passer på sine dyr : (

• #5   13. okt 2012 Tak fordi der findes mennesker som dig smiley
    Håber på det bedste

• #7   13. okt 2012 har snakket med dyrlæge to gange idag,så det altså ikke fordi vi ikke er i kontakt med dyrlæge han har været her to gange om dagen siden vi tog hende til os

• #8   13. okt 2012 Det var ikke den slags hjælp TS spørger efter!! Dyrlægen er indenover, og det hun spørger om er om folk har nogle råd til at få føllet op og stå eller en sele som føllet kan få på, så det kan få hjælp til at stå op ! Så læs dog hvad TS skriver!

• #9   13. okt 2012 Line P - Jeg har da mødt mange mennesker i tidens løb med sådanne en sele.
    Dyrlægen er jo kontaktet, og han syntes måske ikke at den kan overleve at blive flyttet til endnu et nyt sted? Nogle gange er en indlæggelse altså bare ikke svaret på problemerne smiley

• #10   13. okt 2012 Fat i et solidt lagen, under maven på hende, og så et reb i begge ender op over en jernbjælke?

• #11   13. okt 2012 lukker bare denne tråd,gider ikke folk hakker en oven i hovedet når man prøver og gøre alt vi er hos den hele tiden og kæmper for den du burde fanme selv stå i den her siration,så kan det være du ikke udtalte dig sådan,hvor kan folk være grimme og modbydlige

• #12   13. okt 2012 og som oventus skriver så holder den ikke til og blive flyttet

• #13   13. okt 2012 Jeg prøver bare at hjælpe TS, så hun ikke bliver hakket sådan oven i hovedet.
    Har selv stået i lign. situation, og jeg ved at man ikke har overskud til alle "kloge" mennesker der siger; Kontakt dyrlægen, gør dit gør dat, når det ikke var de svar man spurgte efter..
    Hvis man ikke kan svare på spørgsmålet TS spørger, så lad da være med at svare?

• #14   13. okt 2012 den drikker fint spiser og kommer af med afføring,problemet er den har ingen muskler som den kan bruge på og rejse sig,den prøver selv tit men bare ikke få bagbene med sig

• #15   13. okt 2012 tak helne
    min krop er træt og orker ikke og slås med folk,vil hellere bruge mine krafter på føllet

• #17   13. okt 2012 Nurh hvor er det synd for det!
    Krydser fingre for at den får det bedre! smiley

• #18   13. okt 2012 Line P - Det er jo meget nemt at sige, men måske er TS bare ikke som dig smiley
    Der er mange måder at handle på, når man står med et lille føl, som har det hårdt.
    Jeg havde gjort præcis det samme som TS, og man kan sagtens sidde og være klog smiley

Folk reagere forskelligt, og hun prøver at redde den, og sådan er det smiley Det kan ingen ændre på smiley

• #19   13. okt 2012 Lav en hjemmefikset sele til den, den vejer jo ikke meget...

• #20   13. okt 2012 Maria - Dyrlægen har måske indset at den bette pige ikke ville kunne klare sådanne en køretur. Hvem ved hvor langt der er til det nærmeste dyrehospital? smiley

• #21   13. okt 2012 Hvis det er har jeg en hoppe der gerne tager den til sig.. som pleje mor... smiley
    Det har hun gjort engang før smiley så stiller hende gerne til rådighed.

Mvh laila

• #22   13. okt 2012 Laila: Sikke et godt bud ;D Føllet har MEGET bedre af det, end hvis den pt. bliver opflasket smiley Ved jo ikke, om de har en plejemor, men tror det nu ikke smiley

• #23   13. okt 2012 Line - Hun er ikke den eneste der har med det føl at gøre. Så vidt jeg ved er det en hel stald der er sammen om at hjælpe det stakkels føl, og så tror jeg ikke at der er nogle der dør af at TS lige er væk smiley Og føllet skal vel også have fred, og sove lidt, uden at der står 10 mennesker og glor på hende smiley

• #24   13. okt 2012 Laila - Skide sødt tilbud, men tror desværre ikke at den kan tåle mælk, nu hvor den ikke har fået det i nogle måneder smiley Det bliver der ihvertfald skrevet i den anden tråd om den bette pige smiley

• #26   13. okt 2012 Hvis man fulgte med og læste bare LIDT af den anden tråd ville man vide det smiley Men ihvertfald så ved folk det nu smiley

• #27   13. okt 2012 Det var nu lige så meget omsorgen og det sociale jeg tænkte på... plus hun er roligheden selv..... Og meget blid.. så det var mest det Mentale jeg tænkte på... netop trygheden i at få en MOR....

• #28   13. okt 2012 Men jo.. normalt kan et føl i den alder godt tåle mælk i små mængder, selvom den har været vænnet fra, hvis den skulle få lov at sutte..

Og den vil jo uanset hvad få foder så der bliver største delen af næringsbehovet jo dækket.. så igen er vi tilbage ved en lille hygge tår der gør godt for krop og sjæl smiley

• #30   13. okt 2012 TS - Hvis du kan løfte den op i bagparten så den står kan det være den kan komme sig op og blive stående for en stund. Det skal jo meget styrke til at komme sig op, mere end det er at gå rundt. Så prøv at hjælpe bagparten op. Ved ikke om det hjælper og om den kan holde sig oppe men måske det er verd et forsøg. Og hvad er der godt den har en person som dig til at redde den. Du kommer til at få din nye bedste ven hvis den overlever. For de er så taknemlige. Ber for den lille.
    Lykke til og hold ud.

• #31   13. okt 2012 Folk skulle måske læse det andet indlæg inden de komentere på ting de ikk ved noget om

• #33   13. okt 2012 Hvis man skriver et indlæg burde man jo få det hele med i sit indlæg. Jeg kommenterer efter hvad jeg læste i dette indlæg og ikke i hendes andre indlæg. Man kan ikke forvente at alle læser alle indlæg eller alle kommentarene heller.

• #34   13. okt 2012 Jo vi er frygtelig bange qfor hendes blodomlød,derfor ber jeg også om hjælp,nogle gange kan man ikke helt selv lige se løsninger i presset situationer derfor bad jeg om hjælp
    Nu gå jeg i stalden igen,og prøver igen,hun skal jo også samle kræfter til og komme op så det hjælper ikke vi står og kæmper i 6 timer i træk med hende

• Kirsten R
    Kirsten R Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 21
    #37   13. okt 2012 Hvor er du bare fantastisk. Godt du har fået føllet i din varetægt. Du gør et kæmpe stykke arbejde. Jeg håber den bliver frisk igen det stakkels føl...

• #38   13. okt 2012 Nu har jeg været i stalden
    Og ikke hun stod op da jeg kom derud,hun har selv rest sig op jubiiiiiiiiiiii hvor er det bare fantastisk

• Kirsten R
    Kirsten R Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 21
    #39   14. okt 2012 Hvor dejligt at høre. Bliv endelig ved med at opdate.....

• #40   14. okt 2012 Fantastisk nyhed. Jeg følger spændt med. Og ja, bliv endelig ved med at opdatere. Håber det bedste for det lille følle. Dejligt du gør så meget for det.

• #41   14. okt 2012 Hej det lyder rigtig godt ,jeg trykker finger for jer og et flot arbejde.Har selv en lille følhoppe som misted sin mor ,da hun var 3 måneder og det godt fint .Så der er rigtig meget håb forude mange knuser til dig mvh winni

• #42   14. okt 2012 Jubbiii smiley Så flot. Tillykke videre. Og hvis du masserer det med en klud.el. så hjælper du også blodomløbet.

• #43   14. okt 2012 Jeg syntes det er så flot af TS at hun bliver ved med at kæmpe for føllet, klart der kommer spørgsmål, når man er helt derude hvor andre havde givet op !

Så tag dog at svare hende på spørgsmålet eller kom med gode ideer, i stedet for alt andet fnidder .

Ts håber du fandt en løsning. Turde næsten ikke læse denne tråd til ende, men glad for at se hun/i stadig kæmper for hendes liv.

• #44   14. okt 2012 Stort , jeg får helt våde øjne, godt gået.

hvad med lidt stimulation af musklerne så de kan blive aktive igen og bruges rigtigt ? ,

• #45   14. okt 2012 Hyggerytteren - Endelig en der kan sætte sig ind i TS´s situation smiley

• #46   14. okt 2012 Hyggehesten mange tak,er virkelig glad for jeres opbakning det varmer
    Vi massere hende ben hver dag,og laver gymnastik med benene
    Vi alle kan godt mærke vores kroppe er trætte,igår til middag sagde min krop fra jeg rystede over hele kroppen,kastede op så måtte gå i seng nogle timer,så tog de andre over,de mest fantastiske mennesker,de er også trætte,men vi kæmper alt hva vi kan for hende

Kommentér på:
hjælp søges til lille stakkels føl

Annonce