{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sort arbejde/indtekt.....
  • #1   15. okt 2012 Man skal først indberette til skat, når man har et overskud på min. 10.000 kr.
    Så reelt set, så er kan mange mindre opstaldnings steder godt gøre det "sort", uden at det er ulovligt.

Jeg er lidt blandet omkring sort arbejde.

Rigtig mange spørger min kæreste, om han vil sko deres heste sort. Svaret er det samme hver gang. Nej. Han vil ikke undergrave sit eget fag.

Men hvornår udfører man sort arbejde. Jeg er snart udlært dyrepasser m. speciale i zoo. Udfører jeg sort arbejde, hvis Jeg skal passe naboens dyr, mens de er på ferie og Jeg så får penge for det?

Børnepasning er vel også sort arbejde?

• #2   15. okt 2012 Det er nok mere omfangen som er afgørende for mig.

Får folk bygget huse af polakker som bliver betalt sort og lever i en lille skurvågn under hele perioden, skal personen meldes omgående.

Så er der større stalde hvor man fx betaler en staldpige en lille skilling for at skifte dækken, sætte klokker på eller tage staldgamacher af/på - det kan jeg altså sagtens leve med.

Mener man må udleje bokse privat, men bare ikke over et bestemt antal - inden det bliver skattepligtig.

• #3   15. okt 2012 Jeg syntes det er helt fint at nogen opstaldningssteder gør det sort. Da det ikke er os alle der har råd til at give 2000-2500-3000,- i måneden for opstaldning . Som det hurtigt render op i når de skal betale skat af deres indtægt!!

Andet sort arbejde, det er okay hvis det sker i ny og næ. Men heller ikke mere end det. Da mange mennesker er arbejdsløse pga alle de sort arbejdende mennesker smiley

• #4   15. okt 2012 DD
    hehehe, kan godt lide din ærlighed ! smiley

• #5   15. okt 2012 ser ingen problemer i sort arbejde.. med det skatte tryk og stigende leve omkostninger så er mange nødt til at spæde til..
    de sorte penge er også med til at holde hjulene igang, da de ofte bliver brugt på indkøb af nye ting/mad.. ergo ryger de retur i systemet smiley

• #6   15. okt 2012 Har Inter imod det. Det er jo desværre det folk må ty til nå skatterne er så høje.

Dig vil jeg sige der er også. Folk som stort set ikk laver andet og bare skovler til sig ja skal helt klart.

Men fordi nogle laver nogle hånd øre engang imellem kan jeg ikk se et problem i.

• #7   15. okt 2012 Er vennetjenester sort arbejde?

Hvis man sælger en hest skal det vel indberettes? Ved ikke om jeg nogensinde har hørt om nogen private der har gjort det, men jeg har nok heller aldrig spurgt (:

Hvis man tjener en lille skilling i ny og næ på tjenester (børnepasning, dyrepasning, taxatur for familie osv.) så synes jeg det ligger under vennetjenester. Om det er sort arbejde ved jeg ikke, men det er vel normalt at køre forældre til lufthavnen, passe niecer/nevøer, male lejlighed for en ven/veninde eller passe naboens hund. Har vi ikke alle gjort det? Det tager jo arbejdsopgaver fra de proffesionelle..

Synes systematisk sort arbejde er noget helt andet. Det er svindel og så ser man ikke særlig langt ud over sin egen næsetip!

• #9   15. okt 2012 med det velfærds Danmark vi har hvor en studerende næsten ikke kan klare sig gennem måneden så syndes jeg kun af det er færre..

• #10   15. okt 2012 Det styrer folk helt selv... Pengene ryger jo tilbage i statskassen igen via produkter, materialer, mad osv osv.... Verden ville ikke hænge sammen, hvis der ikke var sort arbejdskraft til stede...

Men for at pengene kan blive i DK, skal det selvfølgelig være danske statsborgere i min optik, der yder en service....

• #11   15. okt 2012 Jeanette - Du mener vel de der er fast bosat og lever i DK? Jeg er ikke dansk statsborger men skatter og bor i DK. Så Jeg må feks ikke lufte naboens hund og få en shilling eller hvad? smiley

• #12   15. okt 2012
    Så længe det ikke er en stor forretning man har kørerende sort eller noget "stort" der bliver lavet sort. Altså at der bliver lagt tag på sort.
    Det kan ikke genere mig at man kan tjene lidt på at sælge brænde, tjene lidt på at passe børn, hest e.l
    Men det kan heller ikke se det irriterende i lokumsregnskaber. Fx. hvis jeg laver dit tag, så laver du min kloak - selvfølgelig så fremt at det er tilladt at gøre i forbindelse med regler osv. Her er det lønnen der er sort, materialerne koster stadig. Og det er for mig og se en vennetjeneste og super hvis man kan få det til at virke.
    Men at få en polak til at lave det til en dårlig løn - næ, det hjælper jo ingen steder, han går hjem og bruger pengene, han bruger dem ikke her i Danmark.

Det ender alligevel, som Jeanette siger i pengekassen når man køber mad osv. for det - derfor er sort arbejde for mig ok, til en vis grad og så længe det er en dansker der udfører det.

• #13   15. okt 2012 Team Tindur: Så længe man bor og betaler skat i DK, så er jeg tilfreds smiley

• #14   15. okt 2012 Ok:-) Spurgte bare for ordens skyld smiley

Kommentér på:
Sort arbejde/indtekt.....

Annonce