1.188 visninger
|
Oprettet:
Sort arbejde/indtekt..... {{forumTopicSubject}}
Hvad er jeres holdninger til at nogen lejer staldplads ud sort?
Arbejder sort som ekstra indtegt?
Sort arbejde som eneste indtegt?
Hvor går jeres grænse?
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
Så reelt set, så er kan mange mindre opstaldnings steder godt gøre det "sort", uden at det er ulovligt.
Jeg er lidt blandet omkring sort arbejde.
Rigtig mange spørger min kæreste, om han vil sko deres heste sort. Svaret er det samme hver gang. Nej. Han vil ikke undergrave sit eget fag.
Men hvornår udfører man sort arbejde. Jeg er snart udlært dyrepasser m. speciale i zoo. Udfører jeg sort arbejde, hvis Jeg skal passe naboens dyr, mens de er på ferie og Jeg så får penge for det?
Børnepasning er vel også sort arbejde?
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 11 Emner: 12 Svar: 1.581
Får folk bygget huse af polakker som bliver betalt sort og lever i en lille skurvågn under hele perioden, skal personen meldes omgående.
Så er der større stalde hvor man fx betaler en staldpige en lille skilling for at skifte dækken, sætte klokker på eller tage staldgamacher af/på - det kan jeg altså sagtens leve med.
Mener man må udleje bokse privat, men bare ikke over et bestemt antal - inden det bliver skattepligtig.
jun 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 7 Emner: 73 Svar: 244
Andet sort arbejde, det er okay hvis det sker i ny og næ. Men heller ikke mere end det. Da mange mennesker er arbejdsløse pga alle de sort arbejdende mennesker
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 11 Emner: 12 Svar: 1.581
hehehe, kan godt lide din ærlighed !
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 10 Emner: 105 Svar: 810
de sorte penge er også med til at holde hjulene igang, da de ofte bliver brugt på indkøb af nye ting/mad.. ergo ryger de retur i systemet
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.255
Dig vil jeg sige der er også. Folk som stort set ikk laver andet og bare skovler til sig ja skal helt klart.
Men fordi nogle laver nogle hånd øre engang imellem kan jeg ikk se et problem i.
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.404
Hvis man sælger en hest skal det vel indberettes? Ved ikke om jeg nogensinde har hørt om nogen private der har gjort det, men jeg har nok heller aldrig spurgt (:
Hvis man tjener en lille skilling i ny og næ på tjenester (børnepasning, dyrepasning, taxatur for familie osv.) så synes jeg det ligger under vennetjenester. Om det er sort arbejde ved jeg ikke, men det er vel normalt at køre forældre til lufthavnen, passe niecer/nevøer, male lejlighed for en ven/veninde eller passe naboens hund. Har vi ikke alle gjort det? Det tager jo arbejdsopgaver fra de proffesionelle..
Synes systematisk sort arbejde er noget helt andet. Det er svindel og så ser man ikke særlig langt ud over sin egen næsetip!
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 15
sep 2007
Følger: 181 Følgere: 203 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.065
Men for at pengene kan blive i DK, skal det selvfølgelig være danske statsborgere i min optik, der yder en service....
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Så længe det ikke er en stor forretning man har kørerende sort eller noget "stort" der bliver lavet sort. Altså at der bliver lagt tag på sort.
Det kan ikke genere mig at man kan tjene lidt på at sælge brænde, tjene lidt på at passe børn, hest e.l
Men det kan heller ikke se det irriterende i lokumsregnskaber. Fx. hvis jeg laver dit tag, så laver du min kloak - selvfølgelig så fremt at det er tilladt at gøre i forbindelse med regler osv. Her er det lønnen der er sort, materialerne koster stadig. Og det er for mig og se en vennetjeneste og super hvis man kan få det til at virke.
Men at få en polak til at lave det til en dårlig løn - næ, det hjælper jo ingen steder, han går hjem og bruger pengene, han bruger dem ikke her i Danmark.
Det ender alligevel, som Jeanette siger i pengekassen når man køber mad osv. for det - derfor er sort arbejde for mig ok, til en vis grad og så længe det er en dansker der udfører det.
sep 2007
Følger: 181 Følgere: 203 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.065
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Sort arbejde/indtekt.....