{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Arrgh teenager! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg står lige pt med en hest der tror han ejer alt! virkelig ALT! Han er meget afhængig af at der er andre heste, men kan godt ride ham selvom der ikke er, plejer også at ka trække ham, men hvis jeg forsøge lige i tiden, så stejler vi da bare og stikker snude hjemad! Arrgh hvor kan de irritere mig, han bider også alle der går forbi ham, og så glor han bare åndsvagt på en bagefter som om han tænker " jeg gjorde ingenting"...
Måtte bare lige ud med det..
Hvordan går det eller med jeres hyppere? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arrgh teenager!
  • #1   17. okt 2012 lyder som en hest der kunne trænge til at blive domineret smiley

• #2   17. okt 2012 det lyder som om at du tillægger din hest nogle menneskelige følelser den ikke besidder, har du overvejet at omlægge din træning så den passer til en hest og dens tankemåde og belønings måde ?

• #3   17. okt 2012 Fæhesten:
    Han plejer ikke at være sådan, han plejer at være nem at have med at gøre, men nogengange har han nogle dage i træk hvor han bare er på tværs med ALT, også selvom tingene er som de plejer, så ved ikke hvordan jeg skal lægge min træning om? smiley

• #4   17. okt 2012 Det går bare så godt. Nu er jasmin så i brunst(øv, havde håbet på sidste måned var sidste gang!) så i dag på højre galopvolte drillede hun lidt, men det er hendes dårlige side og min dårlige side, og det skal vi lige huske smiley Ellers gik det bare SÅ godt, fik endnu engang en lækker blød galop på hende, efter vi har prøvet ny træningsmetode. Hun var bare SÅ dygtig! smiley

Nu træner vi op til stævne, dressurstævne og så har min mor og jeg aftalt at så træner vi en masse fra jorden, og finder koderne til hende og træner lidt afslappende og bidløst. Det har hun brug for, det har hun fortjent og vi ser dette som en "voksepause"(ridningspause, udviklingspause) på hvor godt hun har klaret og hvor langt hun er kommet på 4 mdr.

• #6   17. okt 2012 Seperationsangst.
    Du skal ligge din ride/træningsstil noget om, for at komme på rette vej igen.

• #7   17. okt 2012 ja nemlig katrine.. "det lyder som om, at folk godt kan lide at "det lyder som om" " smiley Haha !! smiley

• #8   17. okt 2012 jeg tror ikke man kan betegne to besvarelser ud af ni som folk eller flertallet smiley

• #9   17. okt 2012 LiSA ,& MiNiHESTEN
    Hvis det var smerte ville jeg bare synes han skulle være sådan hele tiden, og det er han bestemt ikke, han ligner bare sådan en lalleglad møgunge når han stikker af/bukker med mig eller hva han nu finder på at gøre smiley

• #10   17. okt 2012 Hun tillægger ikke menneskelige egenskaber nej. Er det en unghest(som 1-2 år cirka f.eks) er det en teenage. Ser man på folden så bliver mange af disse ungheste teenagede og bliver altså sat på plads. Deres hjerne er på standby og de er i puberteten. Så de bliver altså lidt lamme i låget. Én ting er at man kan rette meget af det med daglig, OPDRAGELSE, men nej man kan ikke fjerne alt. Den periode skal lige overståes smiley

• #11   17. okt 2012 Day Dreamer . *DD* Sueño!
    Nej nærmere en alien af en slags tror jeg! Ved godt man ikk ka kalde en hest teenager, men i min verden er en unghest som er på tværs altså en teenager smiley

• #12   17. okt 2012 Jasmin og Camilla 2012 .
    Min er godt nok 6 år, men stadig MEGET ungheste agtig og total konstant lalleglad! smiley

• #13   17. okt 2012 Day dreamer: Undskyld, men fuck din kommentar er sjov x_o Jajaja jeg er "underlig".. Men den er altså sjov x'D Jeg snakker faktisk med mine heste som om de var mennesker! og de er sjovt nok altid enige med mig! smiley

Hmm, har desværre ikke lige en god kommentar til din hest smiley Men den lyder mega sød! "Rigtig mand"! x'D

• #14   17. okt 2012 Marie - men det som hører med til teen i dag er at det er der man er i puberteten. Man kan altså ikke sige at ens hjerne ikke er lidt latterlig der. Vi gør ting som vi ved vi egentlig ikke burde gøre. Vi tænker lige lidt mindre over tingene og vi er bare lidt hjernedøde i den tid. Nogle er mere end andre, nogle er senere end andre smiley Min bror f.eks blev først sådan rigtig "blahblahblah" da han var de der 16 år, hvor jeg allerede begyndte som 12 årig smiley

• #15   17. okt 2012 Day Dreamer . *DD* Sueño!
    Naah dog ikk, han er min lille besværlige alien smiley

• #16   17. okt 2012 Det er ret simpelt. Det er indlært adfærd. Noget DU har indlært din hest, ubevidst.
    Med mindre det selvfølgelig er seperationsangst, men det kan man hurtigt bedømme, om det er. En hest med seperationsangst er panisk og vil gøre alt for at komme tilbage til flokken.

Er det indlært adfærd, skal du lære at træne med positiv eller negativ forstærkning, for at få din hest til at lade være med at stikke af eller lign.

Min egen har haft et vanvittigt flugtinstinkt. I starten var jeg godt nok i vildrende, da jeg ikke lige havde trænet med en hest, der stak af på dén måde før.
    Efter noget god undervisning, får man en masse gode og brugbare metoder og teorier, man kan bruge til noget.
    Han stikker ikke af mere. smiley

• #17   17. okt 2012 Jasmin er en stædig lille lort som altså mener at vi skal servicere hende og ikke omvendt... Stædige lort smiley LOL ej... men min mor og jeg kom til at undres lidt over at vi faktisk kun har STÆDIGE dumme dyr... xD Her tror vi at vi har skaffet en rigtig sød og fornuftig hest.. næh nej!! skindet snyder. Er det ikke det man siger?!

• #18   17. okt 2012 Day dreamer: Haha så er jeg ikke den eneste!! smiley Dejligt x'D
    Folk glor ogs altid mega meget på mig til springstævner fordi jeg altid fører samtaler med hesten derinde x_o Hvis fx Marco stopper kan jeg finde på at sige " Aj Marco du skal jo være sød mod din gamle moder" osv x'D Og i stalden snakker jeg altid med begge mine heste smiley Så det er rart at vide at jeg ikke er den eneste der gør sådan! :D(y)

Oh min tinker hoppe Tinka - hendes "navn" er ogs Tykke :b Jeg kalder hende næsten ikke andet smiley

• #20   18. okt 2012 Day Dreamer . *DD* Sueño!
    Jeg er også selv overbevist om hestene forstår hva jeg siger, og kan føre laange samtaler med dem, for de gir mig sgu altid ret smiley

• #21   18. okt 2012 Jeg skælder Jasmin ud som om hun var et barn jeg er kæmpe monster træt af "Nej ved du hvad nu holder du simpelhen!! Jeg gider det bare ikke mere, nu opfører du dig ordentligt, hører du?!" xD Tal om at være flink mod børn.(som ikke fatter for 117 gang at de IKKE skal løbe og IKKE skal hoppe og larme og brage! -.-)

• #22   18. okt 2012 Ahahah fuck hvor fedt!! smiley Det tror jeg, at jeg skal prøve! x'D Jeg elsker at springe men er jordens største kylling ang. spring x_o smiley

Haha, dig der synger julesange x'D

• #23   18. okt 2012 DD
    Hvis du nogensinde for dig en alien ligesom min, så vær forberedt de er sgu ikk for smarte, og fatter tydeligvis ikk dansk! smiley

• #24   18. okt 2012 Der var faktisk engang hvor jeg hele tiden sagde: Jeg kan, jeg vil, jeg skal! Jeg kan, jeg vil, jeg skal!" Og sådan red jeg rundt til træning x'D

• #25   18. okt 2012 Hvis min bliver lidt mops, plejer jeg at synge " lille hund ved du hvad du kan sagtens være glad" godt nok er han ikk en hund, men hest lyder ikk lige så godt smiley

• #26   18. okt 2012 Lisa - du skulle høre hvad min mor kalder Jasmin.. smiley Kusen(altså Ko-zen) agtig.. men hører man ikke helt efter og det bare er sådan noget hurtigt noget kan man godt komme til at høre lidt forkert.. xD

• #27   18. okt 2012 Haha! x'D Tinka hun er enten "Tykke" eller bare "fede ko" x''D Og Marco ja, han er en blanding af en kylling - en STOR en - kamel, og så et æsel :'D

• #28   18. okt 2012 jamen det kan ikke misforståes, hvis man er til stede, men står man 10 meter derfra og bare lige går forbi, så opfatter man jo bare lige der bliver sagt noget.. lidt øv xD haha smiley

• #29   18. okt 2012 ja sådan nogle svar de avle som kaniner inden man når at få sit trykket ind smiley

• #31   18. okt 2012 Er i usa lige nu og skal være her i 20 dage i alt, men da jeg tog hjemme fra stod min lille hest stadig skadet, så håber på noget genoptræning når jeg kommer hjem, men nu må jeg se smiley Hun har stået skadet nu 5 måneder, det lidt meget øv smiley Men håber på klubmesterskabet i december, men kun et håb smiley

• #32   18. okt 2012 Høres ud for mig som om din hest ikke har respekt for dig for tiden og at han har fundet ud af at han bare kan løbe med dig. Hvis det var min hest ville jeg have trænet noget ,mere tillid og respekt træning og trukket han væk med et hingstekæde til han fandt ud af at det ikke nyttet at løbe med mig. Med tillid og respekt træningen vil du forhåbentligvis have leder rollen igen.
    Ps. Har ikke læst de andre indlegg.

• #33   18. okt 2012 Jeg har læst mange andre tråde herinde, og jeg synes der er en stor tendens til at hvis hesten gør noget dumt, så har den ondt. Jeg kan fortælle dig om to heste den ene min egen. Min egen har altid haft at nogle dage kunne den sten hun var gået forbi 1000 gange være farlig, selvom hun som oftest bare gik forbi. Nogle dage når hun blev løssprunget spurtede hun forbi springet med rejst hale i kaninhop, og andre dage kom hun roligt rundt i hjørnerne og tog springene... heste kan også have gode fjolledage... ligesom når du ser en dag at der er totalt "børneleg" på folden med de ældre heste, uden du ved hvorfor. Den anden var en der stod et sted hvor jeg arbejdede og det slog aldrig fejl.. forår og efterår, der hvor naturen efter min mening ændrer sig mest, så havde hun en mani med at dreje hovedet og stikke af... man vidste hvert år at de tider, da måtte man bruge en moty roberts træningsgrime, for ellers vente hesten om og skridtede lige så fint hjem med dig hængende efter...
    Til gengæld ville jeg læne mig op af de andre som skriver at den måske har ondt, hvis det var npget der skete tit, eller hvis du kunne se at det kom efter en bestemt ting i havde gjort...

Min hyp går det godt med, hun blev flyttet d. 1. oktober og er fladet godt til... hun er blevet mere som sit gamle jeg så træningen går meget bedre end den har gjort længe... til gengæld er hun blevet et rigtigt nappedyr... jeg ved ikke om det er fordi hun mangler noget i sit foder eller om det er fordi hun nu står opstaldet hvor der er rideskole XD men jeg prøver nu at give hende lidt ekstra i foderet så jeg er sikker på det ikke er det:)

Kommentér på:
Arrgh teenager!

Annonce