{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

Lave bund i boks. Umuligt {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er.

Jeg vil rigtig gerne lave bund i mine bokse her når der bliver frostgrader, men hos min vallak er det fuldstændig umuligt, da han er et kæmpe svin inde boksen. Alt er vådt og der ligger lort over det hele. Har prøvet flere forskellige slags strøelse uden held og nu er halm bare det bedste og letteste for mig, men vil bare gerne have en lille madras inde i boksen. What to do? Nogen med gode ideer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lave bund i boks. Umuligt
  • #1   22. okt 2012 Der er nogle der ligger træpiller/spåner/hamp o.s.v i boksen og putter halm ovenpå smiley Det har jeg ihvertfald læst et par gange herinde i andre forums, måske det kunne være en idé? smiley Hvordan det fungere eller om det er godt kan jeg ikke svare på, for det er kun lige noget jeg læste smiley

• #3   22. okt 2012 -Min vallark gør det samme.

Så længe du bliver ved med at tage det våde ud vil det
    fortsætte. DU er nød til kun at tage klatter og så give den så meget
    halm som muligt. Efter en uges til er der en bund på ca. 30 cm og der vil lige plusli være tørt halm for oven.

Brug endelig meget halm ! Du må gerne overdrive hverdag ! smiley
    Kan selvf. ikke holde for hvis han rykker det op.
    Det gør min ikke, han tramper bare rundt og japper det hele ned smiley

sådan er det ihvertfald ved min vallak smiley

• #4   22. okt 2012 Er det fordi at den tisser eller er det lort.
    Hvis det er tis, kan det altså være fordi den får for meget salt gennemsit foder, og derfor drikker mere, og så tisser mere.
    Det kan man få vished om gennem en blodprøve.

• #5   22. okt 2012 Nej vil nemlig heller ikke byde ham at han skal stå i den våde bund, så har heller ikke lavet madras ved ham før, men tænk nu hvis der var nogen herinde der havde nogle oplevelser som hjalp for dem. Jeg er jo ikke den eneste der har dette problem.

• #6   22. okt 2012 Kender i de der hestemadresser? Det er et slags underlag på ca. 5 cm af en slags skumgumme som holder:)
    Put en i bunden og derefter træpiller og så halm eller hvad du ønsker smiley

• #7   22. okt 2012 Dem har jeg faktisk prøvet før, med det resultat at de lå krøllet helt sammen om morgenen smiley Hehe tossehest. Det er en værre rodebutik jeg kommer til.

• #8   22. okt 2012 Alle heste kan stå på madras - det handler bare om at strø nok. Jeg tror, dit problem opstår fordi, du ikke strøer halm nok.

• #9   22. okt 2012 Synes at træpiller er rigtig gode.. Også til heste der er nogle svin (:

• #10   22. okt 2012 Tro mig jeg strøer nok smiley Fylder boksen med MEGET halm hver dag, da jeg stort set tømmer boksen hver dag. Træpiller er prøvet - det fungerede heller ikke for ham.

• #11   22. okt 2012 Hvad er MEGET halm for dig?

• #12   22. okt 2012 Jeg har gummimåtter i boksen.

Kan nemlig ikke have en ret tyk træpille-bund, pga. ryggen. Det er dog sjældent, de graver ned til måtterne.

Jeg har to bokssvin, og begge står ret pænt på træpiller. Hvis jeg altså lægger høet ordentligt.

Det er faktisk høet der gør, om de står pænt eller ej.. Hvis jeg lægger det i en bunke, spreder den ene det ud overalt! Og graver rundt og rundt.

Spreder jeg det ud, kan hun overskue det, og står så faktisk ret pænt. smiley

• #13   22. okt 2012 Du må ihvertfald ikke næsten have tømt boksen smiley

SÅ for du aldrig en bund smiley . jeg bruger morten Kork baller og min får mindst
    3 hvis jeg har tømt boksen helt, eller 1 hvis jeg har dannet bund smiley

• #14   22. okt 2012 når jeg har strøet halmen ud, ligger der nok et lag på 80-90 cm rundt i hele boksen. Men alligevel er det hele vådt dagen efter og i midten er det meste skrabet ud i hjørnet, så han faktisk står på beton. Også derfor jeg prøvede skummåtterne, så han fik lidt stødabsoberende og ikke skulle stå på betonen. Men det fungerede heller ikke.

• #15   22. okt 2012 Har lagt træpiller i bunden, og halm oven på, syntes træpillerne suger ret godt, og der lugter ikke mere i stalden.

• #17   22. okt 2012 Hvor meget er MEGET halm? 3 små baller? 5 små baller? En halv minibig?

Hvad er MEGET halm?

• #18   22. okt 2012 Har jeg skrevet længere oppe. Har bigballer så det er lidt svært at sige hvor meget jeg bruger, men overdriver ikke når jeg siger der ligger et lag på min. 80 cm. Så er der selvfølgelig en del luft, så ved godt det er svært at vurdere.

• #19   22. okt 2012 Man kan jo ryste halmen meget op, så den fylder meget. Hvis du bruger minibig, så må du da ku sige, hvor mange "skiver", du bruger, når du strøer en ren boks op?

• #21   22. okt 2012 Jeg har madras laver på træpiller. Min er et svin, men fjerner klatter hver dag, og hvis der er meget tis eller vådt et sted.
    Det fungerer fint.

• #22   22. okt 2012 Det giver jo heller ikke vildt meget mening hvor mange flager jeg bruger, da der er stor forskel på hvor hårdt det er presset samt hvor stor boksen er. Det er min far der ordner halmen, så ved ikke hvor mange flaget han tager, men det er min vurdering at der er rigeligt med halm.

• #23   22. okt 2012 træpiller er absolut det bedste.. har en ufattelig stor sugeevne.. i længden er det også en billig løsning, da det lyder som om du bruger meget halm..

• #24   22. okt 2012 Arh...det giver nu meget go mening smiley Men når ikke,du vil fortælle, hvor meget du bruger, så kan jeg sige, at vores halmmadrasser i bokse på 4X3 M laves af en halv minibig pr boks. Vi ryster ikke det hele op, men lader noget af det ligge i skiver. Vi strøer ovenpå og fjerner ingen bund. Kun klatter fjernes dagligt ellers skal madrassen have fred og tid til at "sætte sig"....

Kommentér på:
Lave bund i boks. Umuligt

Annonce