{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

Bedøvelse {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg står og vil gerne have klippet min hest.
Jeg har klippet ham en gang før, og lad og bare sige det sådanat det kunne han ikke lide, overhoved ikke -han var livsfarlig at stå med!

Så jeg har en plan om at denne gang vil jeg prøve igen, og hvis det ikke går, vil jeg give ham noget bedøvelse.

Mit spørgsmål er, har i selv en hest som heller ikke kan lide det, og hvad gør de?

Kan man bare køre ned på dyrehospitalet efter bedøvelse, (hende der har stalden, må gerne give bedøvelse til heste)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedøvelse
  • #1   25. okt 2012 Nej, det har jeg ikke, men tror ikke på det virker, havde en bremse på ham sidst, og det virkede heller ikke..

• #2   25. okt 2012 giv ham baldrian dråber det fik min dv hoppe og det hjælp mirakler

• #3   25. okt 2012 Nina H, hvad er det for noget, og hvor fåes det henne?

• #4   25. okt 2012 Hvis jeg var dig ville jeg slet ikke prøve igen uden bedøvelse, Ville bare ringe til dyrlægen og få ham ud. Så er du fri for at udsætte dig selv for det igen, og ikke mindst hesten.

Ja jeg har en hest som bestemt heller IKKE kan lide det, og gjorde det også sidste år uden bedøvelse, da det var første år hvor han skulle klippes, så vidste ikke hvordan han var. Efterfølgende er han blevet meget bange for smeden, det er først her de sidste 2 gange han har været her, hvor han er begyndt at stå nogenlunde pænt igen.
    Og ledninger er han også meget bange for nu.

Så for ikke at gøre det værre, ringer jeg til dyrlægen og får ham ud og bedøve ham, vil ikke engang prøve uden i år . smiley

• #5   25. okt 2012 Min kan bestemt heller ikke lide det!
    Han får bedøvelse og vat i ørene, så står han næsten stille.
    Har også lige klippet en pony som også var livsfarlig at stå med hvis man klippede den uden bedøvelse, så den fik også.
    Ved min egen fik han sidste år noget dyrlægen havde givet min veninde - noget oralpasta med bedøvelse i, så man ikke skal stikke i hesten selv, og ponyen skulle have raspet tænder samme dag, så der blev den bedøvet af dyrlægen med srøjte - den fik endda 2 eller 3 sprøjter for at den kunne stå stille imens.
    Held og lykke med det, og du kan altid prøve at ringe til din dyrlæge og spørge efter om han vil udlevere oralpastaen! Bare HUSK at sørge efter dosering, og at hesten IKKE må spise efter bedøvelsen, før efter 1-2-3 timer, det vidste jeg nemlig ikke sidste år da jeg skulle klippe min, og det endte ud med at dyrlægen måtte komme samme aften og tjekke for spiserørsforstoppelse osv. da min hest havde fået bidt sig selv i tungen efter jeg havde givet ham en gulerod i bedøvelsestilstanden, hvor tungen så var hævet voldsomt op, og min hest bare stod med den ude og bare stod og hang og savlede, så det har jeg bestemt lært noget af!

• #6   25. okt 2012 Min gamle hest kunne absolut heller ikke lide klipperen, så dyrlægen kom ud og gav bedøvelse. Hun var rædselsslagen og skulle have bedøvelse til 1200 kg hest (hun vejede ca 600 kg)
    men en ordenlig snaps + vat i ørerne, så stod hun rigtig pænt, og var blid som et lam smiley
    ulempen ved bedøvelse er så, at hesten jo sveder helt vildt.
    Men det må man jo tage med. jeg kunne aldrig finde på at klippe hende uden bedøvelse, da hun også blev livsfarlig smiley

• #7   25. okt 2012 Min er også direkte farlig, hvis ikke hun bliver bedøvet. Du kan slet ikke komme i nærheden af hende med klipperen og hun vil sparke en ned. Så hun fik også en ordentlig dosis sidste år, før jeg kunne klippe hende og måtte faktisk få af to omgange, for at jeg kunne få hende klippet færdig.

• #8   25. okt 2012 Som med alt andet nyt, kræver det indlæring og tilvænning. Langt de fleste heste har mere eller mindre et problem med klipperen, så hvis du bare har tændt den, og så er gået i gang med en fuldklip, så kan jeg godt forstå hvis din hest er blevet bange og traumatiseret.

Hesten skal først vænne sig til klipperen. Du kan køre den rundt på kroppen af ham, mens den er slukket. Efterfølgende, kan du prøve at tænde den, og lade somom du klipper ham, men bare uden den rører ved ham. Du kan evt. bare lige stryge ham med hånden, der hvor klipperen skulle være, men altid holde klipperen med en hvis afstand med klipperen til kroppen. Senere kan du prøve at klippe ham et sted, hvor det ikke er så farligt - eksempelvis ved skulderen eller det øverste af benet.
    Væbn dig med masser af tålmodighed og GODBIDDER! Når hesten står stille, så sluk klipperen og ros ham med en godbid. I starten skal godbiddet komme ret hurtigt, så hvis han bare står stille i fem sekunder, så sluk klipperen og giv ham en godbid, og prøv igen.
    Ting tager tid, så start med eksempelvis bare at vænne ham til lyden den første dag. Brug masser af ros og godbidder. Når hesten forstår, at den skal stå stille og at den får godbidder for det, så stop for den dag, og prøv igen dagen efter, og se hvor langt du så kan komme, uden at hesten går amok og bliver farlig.
    Når du endelig kan begynde at klippe ham, så start med et lille område, og slut for den dag. Dagen efter, kan du tage lidt mere.

• #9   25. okt 2012 Vi giver vores heste en sprøjte SuperCalm plus vat i ørerne ...

http://www.horselab.dk/super-calm-60ml-p-24.html

Kommentér på:
Bedøvelse

Annonce