{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kissing spines ?
  • #1   25. okt 2012 Jeg har ikke haft en, men www.ARR.de gør KS heste til rideheste igen.

Jeg så, at man kan få tilskud fra forsikringen til deres behandling, ligesom kiropraktor.

• #2   25. okt 2012 Hvis en hest har kissing spines skal man holde sig fra den er de færeste som bliver rideheste igen selv efter en opration..

Derud over kan en hest rides uden men af KS men så snart den få ny rytter og sådan grundet en anden ridning kan den få store problemer og dette kan ende ved aflivning eller hesten ikk kan bruges til ridning..

Så nej KS er noget man skal holder sig LANGT fra

• #3   25. okt 2012 Okay, tak for hjælpen smiley

• #4   25. okt 2012 Kommer an på om det bare er et røngtenbillede der viser det, uden ar hesten nogensinde har vist tegn på det.

Har hørt fra dyrlæger at de er sk'i** trætte af at folk dropper køb af hesten bare pga det, for tusindvis af heste har et eller flere tætte steder i ryggen, uden at folk nogensinde opdager det,og derfor bliver rigtig gode heste kasseret pga. et røngtenbillede.

Men har den fået konstateret KS og haft mén af det før, så ville jeg ikke.

• #5   25. okt 2012 okay Tak smiley synes jeg kunne læse mig til i hvert fald at det var mest sandsynlig at den ikke ville få mén.. men kunne jo godt være i andre havde andre erfaringer smiley
    - tænker, hvad nu hvis hesten er ung? smiley

• #6   25. okt 2012 Min blev dømt kissing-spines hest som 4-5 års - han blev aldrig ridehest igen. Da vi fik ham småstejlede han når man skulle op, og svang meget med hovedet, selv når man skridtede. Han blev tilsidst trist af smerterne, og blev aflivet - han var kun 13. Jeg ville ikke anbefale at du køber en som ridehest, jeg tror ikke på man kan træne smerterne væk. Jeg synes det ville være synd for hesten.

• #7   25. okt 2012 Jeg har oplevet det har selv redet en hest med det som jah måte aflives tilsidst.. og havde var ridehest i en del år inden dog var han ikk helt uden problemer og ride en han var også en hissig dreng..

Men tja har også set en som blev opereret for det og jah den blev ridehest men på ingen måde optimalt og de valgte og droppe det..

Jeg mener personligt man bør holde sig fra det for hvorfor løbe en stor chance??

• #8   25. okt 2012 Og vi stoppedes med at ride ham da vi fandt ud af det - han gik bare og havde ondt, selvom han ikke fik tryk på ryggen

• #9   25. okt 2012 Jeg har selv haft en pony med kissing spine. Der havde ikke været noget med hende i 18 år, men da hun på mystisk vis begyndte at tabe muskler i ryggen blev det tydeligt at hun havde ondt i ryggen.
    Efter det ville jeg aldrig købe en hest med kissing spine, selv hvis der ikke er mén, medmindre jeg fik et prisnedslag. Men det er nok fordi at det var så hårdt at skulle aflive sin bedste ven fordi den ikke havde det godt længere.
    Men hvis man sørger for at bygge godt med muskler på overlinje, og rider den optimalt, burde der ikke være noget problem. Men jeg ville nok snakke med en dyrelæge, og få en vurdering af situationen.

• #10   25. okt 2012 Min part har ks, i starten var det bare tætsiddende torntappe, men efter noget forkert ridning, blev det ks. Vi træner den ud af det, og han har faktisk ikke tegn på smerter i ryggen. Kun i det bagerste ribben, men det er af en anden grund (et bøjet ribben)
    Personligt ville jeg nok ikke købe en hest med ks.

• #11   25. okt 2012 Jeg har selv en pony, som er erklæret uanvendelig pga. kissing spines. JEG ville personligt aldrig købe en hest med det..

• #12   25. okt 2012 Den er altid svær.
    Lyt til en dyrlæge. Få afklaret i hvilken grad hesten har ks, altså har den "blot" tætsiddende torntappe eller er de sammen vokset. Hvor sidder de? Hvad skal hesten anvendes til? Hvor gammel er hesten-/hvor meget har den været redet etc.
    Er af den opfattelse at man skal vurdere hvert enkelt tilfælde. 90% af ældre heste har faktisk tætsiddende torntappe, men har og får aldrig men af det. Desværre er der opstået en del hysteri omkring dette og alt for mange fravælger måske drømmehesten, pga. Noget der aldrig for betydning.
    Omvendt skal man jo tage højde for det hvis man står med en unghest som ikke ar været redet specielt meget. Men anatomisk korrekt ridning er alt afgørende for en unghests fremtid.

Tro ikke at jeg ikke forstår, at man fravælger en hest med ks. Måtte selv aflive en meget lovende 7 års vallak pga. Dette. Men ved ridning opstod der tydelige gener for ham. Så vurder hver enkelt hest smiley og snak med en fagmand (dyrlæge).

• #13   25. okt 2012 Enig med Camilla L: Det er desværre de færreste der bliver raske, pga. at deres ryg er helt smadret fordi folk så snart de sætter sig op på hesten og river den til biddet (IKKE rider), derfor ville jeg ikke anskaffe mig sådan en..

Kommentér på:
kissing spines ?

Annonce