{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

Vil låne min hoppe til avl. {{forumTopicSubject}}

Ved ikke helt hvor jeg vil hen med det her indlæg. men det er sådan at min underviser går meget op i avl. Og hun vil meget gerne låne min ny hoppe til avl. min underviser har en bedækning liggende oppe ved blue hors som ingen af hendes avlshopper passer til. men det gør min. Jeg tænker at det kunne da være rigtig fedt at prøve. Min underviser betaler alt og forsikre min hoppe. og jeg kan jo godt ride hoppen langt det meste af tiden. Så ved ikke hvorfor jeg tvivler, Hoppen skal hverken flyttes eller noget.
så jeg vil høre jeres mening. Ville i låne jeres hoppe ud til avl?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil låne min hoppe til avl.
  • #1   1. nov 2012 følger lige med

  • #3   1. nov 2012 jeg får ikke noget for det. ud over at se hvilke føl min hest giver og prøver at have føl for første gang uden af have det fulde ansvar.
    Hesten er redet i 3 måneder fast nu. og ville gerne ud og starte nogle stævner til næste år. men ikke det hele store. bare nogle klubstævner.


  • #4   1. nov 2012 Hvad med udgifter mv i den periode hesten ikke kan rides?
    Hmm jeg ville nok ikke gøre det, men hvis du drømmer om at få et føl på et tidspunkt så kan det være meget smart at hoppen allerede har haft føl så hun ikke bliver en "gammel førstegangsfolende"
    Men synes at der burde være noget mere i det for dig..


  • #5   1. nov 2012 synes egenlig også at der skal være en godte for dig.. i den periode hvor hesten står rumle tyk, kan du jo ikke ride. men du har stadig alle udgifter smiley

  • #6   1. nov 2012 Som jeg har skrevet står min underviser for alle udgifter for bedækning, vedligehold af hoppen, forsikring og alt andet hvad der høre til et føl. det er jo kun i meget kort periode den slet ikke kan rides den kan jo sagtens holdes vedlige det meste af tiden?

  • #7   1. nov 2012 hmm jeg ved ikke om jeg ville gøre det.. Hva hvis der går noget galt med Din hoppe! man hører jo tit om problemer og at hoppen død!
    Ville du få en erstatning for det hvis det sker??
    Og ville du kunne tilgive dig selv for at have sagt ja?

    man skal huske også at se fra den dårlige side..
    hvis det var min Rainbow som jeg er rigtig glad for ville jeg sige nej, ville ikke tage chancen om så dén kun var på 5 % for noget dårligt ville ske


  • #8   1. nov 2012 ville gøre det hvis hun betaler alt her tænker jeg dyrlæge foder vacc osv og du kan sagtens ride din hoppe lige et 14 dage før og bare skridte de sidste dage op til. det giver din hoppe en god form og en god fødsel vi kvinder lægger jo heller ikke i sengen hele den tid vi er gravide. og så en ting mere det hele skal stå på papir og så ville jeg aftale med hende at skulle føllet sælges og du ønsker at købe skal du har første ret til en bestemt pris

  • #9   1. nov 2012 En hoppe kan rides til dagen før den foler :).

    Jeg ved ikke, hvad jeg ville gøre.


  • #10   1. nov 2012 Er din mavfornemmelse ikke god, så lad være =)

  • #11   1. nov 2012 Jeg ville bestemt ikk hvis det er den ridehest. Og betaler hun dig ikk et beløb for lån af din hoppe ud over udgifter med folingen og i folig. Så snyder hun dig gruelig !! Du burde have et beløb få at hun få lov og trække et føl på din hoppe !!

  • #12   1. nov 2012 jeg ville nok gøre det, bare fordi jeg syntes det kunne være sjovt, og syntes også det er en god oplevelse for hopperne (det er jo egentlig deres narturlige kald og mange elsker at få føl :P) Men helt klart lave en kontrakt hvor man gennemgår ALT smiley

    men ja det er jo din fornemmelse du skal gå efter, for du får jo ikke andet end oplevelsen og glæden ved føllet smiley men ja den har bedst af at blive brugt så længe så muligt, så den er i god form når den foler, dog skal man ikke overgøre det smiley

    men jeg har også føl-kuller, så jeg kan se mulighed for føl alle steder smiley


  • #13   1. nov 2012 Normalt får hoppeejer også et beløb for lån af maven selvom den bliver hos dig.

    Pris afhænger af hvor god en hoppe du har, men jeg har ofte set det koster fra 5000kr og derud over skal låner betale alle ekstra udgifter i forbindelse med føllet.


  • #14   1. nov 2012 Derud iver skal i gave kontakt på det. Plus at hvad hvis din hoppe dør under folingen ?? Hvad så ? Vil du kunne tilgive dig selv at den døde for noget du ikk engang selv har ville.

    Plus hvad hvis føllet dør ? Skal hoppen så ifoles ?? Hvad hvis din hoppe skaber sig efter hun har fået føllet ?? Sådan at du kun kan ride hvis føllet er tilstede.?? Der er virkelig mange ting og tænke på. Snak med en advokat om kontrakt også vidre for det kan ende vildt galt og din ridelærer kan være ude på og snyde dig for at få et godt billigt føl


  • #15   1. nov 2012 Du skal også tænke på at hoppen skal have andet foder og vitaminer når den kommer længere hen, og hvem skal betale for det??
    Hvis du gør det vil jeg opfordre dig til at lave en kontrakt hvis der sker noget, som de andre også skriver, og at du ikke får ekstra udgifter i forbindelse med det.


  • #16   1. nov 2012 Gør det!
    Det lyder til du har et rigtig godt forhold til din underviser og at i stoler på hinanden. Det kunne jo være rigtig sjovt for dig at følge din hoppe gennem hele processen + det som sagt er meget naturligt for heste at få føl! Jeg synes dog ikke det burde være en udgift for dig på nogen måde, så hvis i kan arrangere at du ikke mister en øre på det, så hvorfor ik? Du skal ikke lytte til dem ovenover mht "HVAD NU HVIS HESTEN DØR?". Der er en risiko ved alle beslutninger man tager i livet. Du er virkelig uheldig hvis der er komplikationer under folingen og din hoppe dør.Chancerne er der selvfølgelig, men den er der vel altid. Foling eller ej. Men det vigtigste er at følge din mavefornemmelse. Men min mening: do it! smiley


  • #18   2. nov 2012 Nu det er din ridelærer der vil låne kunne du jo også forlange undervisning gratis enten under drægtigheden eller en periode efterfølgende? Så får du noget ud af det og hun giver dig noget for leje af hoppen uden hun skal betale dig et pengebeløb.

  • #19   3. nov 2012 syntes stald vestergaard har fat i noget smiley du kan jo sige at du skal have noget gratis undervisning bagefter, så du kan få din hoppe op i den træning den egentlig skulle have været hvis den ikke fik føl smiley det syntes jeg der lyder meget fair

Kommentér på:
Vil låne min hoppe til avl.

Annonce