{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.491 visninger | Oprettet:

Altid handelsundersøgelse? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere

Jeg har siddet og snakket om hvorvidt folk får heste handelsundersøgt? Ligegyldigt prislejet på hesten?

Vil i altid få handelsundersøgt og lavet bøjeprøve på en hest i skulle købe ligegyldigt om vi snakker 10.000 eller 100.000 ?

Håber i vil svare og deles jeres meninger smiley

mvh Sabrine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Altid handelsundersøgelse?
  • #1   20. nov 2012 Nej ikke nødvendigvis... Det kommer an på hestens formål og pris og om jeg vil have en forsikret..
    Skal den forsikres, kan man lige så godt handelsundersøge den, så er papirerne nemlig klar til forsikringen og der er ingen grund til at gøre det to gange

• #2   20. nov 2012 kommer helt an på prisen for mig. Men jeg vil nok oftest handels undersøge hvis jeg skal ride den, så kan røngten kommer til hvis det er en dyrere hest jeg taber mere på hvis det er helt ved siden af.

Min sidste som jeg fik til en røver pris, fik jeg handelsundersøgt, dog uden røngten. hun er kun 6 og jeg satster på at skulle have hende i mange år

• #3   20. nov 2012 Nej gør jeg bestemt ikk.. faktisk er ingen af mine handels undersøgt. de 2 mindste er heller ikk forsikret ud over almidelig ansvars

• #5   20. nov 2012 Vi får altid handelsundersøgt...:)

• #6   20. nov 2012 Jeg tænker altså der jo en del som bare skal af med deres ponyer og heste nu og her, som sætter dem til en lav pris selvom det er nogle konkurrence heste og ponyer? Ville man få handelsundersøgt en hest som skal bruges til konkurrence men ikke koster derefter?

• #9   20. nov 2012 Jeg ville altid vælge at få lavet en handels-undersøgelse, simpelthen for at undgå at købe en hest med en eller anden form for fejl, det er også en rigtig god idé hvis man skal have forsikret hesten på ny, der skal man bare lige huske at en handels-undersøgelse kun er gyldig i 14 dage.. Med hensyn til bøjeprøve, så kommer det an på hestens alder, hvis hesten er under 3 år, så kan en bøjeprøve ikke vise det store, da de stadig vokser meget, så der ville jeg nøjes med en klinisk undersøgelse..

• #10   20. nov 2012 Jeg har ikke fået handelsundersøgt min. Har reddet den i et år, før jeg købte den. Det er selvfølgelig ingen garanti for at den ikke kan fejle noget, men ved den kke har været syg nogensinde og hun er kun 5 smiley

• #11   20. nov 2012 Det kommer an på prisen ...

Min hest Tarzan gjorde vi det ikke ved da han kostet 5400 kr... og det vi vil bruge på at få en lavet var det min sviger far mente han kunne få for til slagt

• #12   20. nov 2012 ALTID !

Også selvom man måske kender heste i forvejen.

Der er altid en risiko for at der viser sig noget man ikke lige regnet med, og så er det bare surt for dig, hvis der ikke blev lavet en handelsundersøgelse ved ejerskifte.

Og iøvrigt mener jeg at man altid bør have forsikring på sin hest uanset hvad den har kostet.

Det er jo ikke hestens pris der er afgørende for udgifterne hvis der sker noget.

Mener bestemt at man som hesteejer bør ofre de 1.500 kr det koster at få lavet en handelsundersøøgelse.

• #14   20. nov 2012 Mange af jer skriver det kommer an på prisen? Men hvor skiller det er det mellem 20-30.000 eller 50-60.000 eller hvad snakker vi? smiley

Nu koster en handelsundersøgelse herovre i nærheden af mig lige omkring de 2.000 hvis der skal attest på den og uden den er undersøgelsen jo lidt ligegyldig i forbindelse med køb og salg.. smiley Bare så i har noget at forholde jer til

• #16   20. nov 2012 Altid ! Det er din garanti som hesteejer!

Om hestene så har kostet 7.000 eller 70.000 hos mig når jeg har købt, så har de stadig fået en handelsundersøgelse .

Har haft et par shettere til hygge for 1.000 pr stk, og her er det for mig ligemeget smiley

• #17   20. nov 2012 Nej det ville jeg bestemt ikke altid smiley Det afhænger meget af prisen, hvad hesten skal bruges til, mine ambitioner med den osv.

En handelsundersøgelse er som sådan fin nok, men den er jo kun klinisk med mindre man vælger andet til. Så man kan aldrig sikre sig mod de skjulte ting som spat, mavesår osv. Med mindre man også får røntgen af nakke, hals, ben, ryg, lænd osv. lavet gastroskopi m.m.

Men skal hesten bruges til ridehest og man ved at man ikke ønsker sig en "foldbums" med tiden - så syntes jeg man skal sikre sig og bruge sin undersøgelsespligt og få en handelsundersøgelse og er det en dyrere hest man har store ambitioner med så yderligere undersøgelse.
    2 af mine er ikke handelsundersøgt, min afdøde hoppe var og mit eget avlet føl er ikke smiley

• #18   20. nov 2012 Sabrine: det er jo helt op til hvem man er ...

Jeg siger over 10, så handelsundersøger vi men vi skal over 40 før jeg gider tage røngten,

Jeg mener godt jeg kan "tabe" 10 uden at jeg går ned på det, Men man skal så også bare have en plan, vil jeg eller vil jeg ikke prøve alt hvis det nu viser sig at der er noget .... og i den dur

Men men men fik jeg et tilbud der hed sig ... du kan købe en super duper hest til spot pris fordi vi skal af med den, og jeg vidste jeg ville bruge den til høje klasser ( dressur, spring, military. ja what ever) ville jeg nok få det tjekket fordi at den skal kunne holde

• #19   20. nov 2012 Jeg syntes personligt at man ALTID skal have lavet handelsundersøgelse, hvis man skal bruge hest/ponyen til ridehest om det så er til skov ture eller konkurrencer smiley
    Og røngten hvis det er en ok. dyr hest/pony smiley
    -Det ville da være super ærgeligt at købe en hest og 2 måneder efter står den med en skade der kunnet have været opdaget ved handelsundersøgelse smiley

• #20   20. nov 2012 Ja altid handelsundersøgelse !!!! uanset prisen.. Det kan blive en rigtig dyr fornøjelse uden...

• #21   20. nov 2012 Hellere rønken smiley

Var lige ved at købe en hest med spat, den var gået igennem handelsundersøgelsen. Men heldigvis fik vi også rønken og den havde spat i begge bagben smiley

Men det er altid rart at vide hvad man køber. Det er så nedern at stå med en hest der har astma el. Sommereksem og man kan ikke aflevere den tilbage.

• #22   20. nov 2012 Både ja og nej (o:

Hende ejer har nu er ikke handelsundersøgt, hun er en chance hest. Derudover stod hun i Nordjylland og hvis jeg skulle have det gjort ville jeg have mine egne dyrlæger på Sjælland til at undersøge hende.

Hun var heller ikke tilredet eller noget og har været det bedste køb længe (o:

• #23   20. nov 2012 Nu snakker i røngten af lænd, ryg, nakke, hals, ben, gastroskopi osv. betragter i også hvad selve undersøgelserne og billederne koster eller er det underordnet i den sammenhæng? smiley

• #24   20. nov 2012 Ja jeg ville ikke turde satse på, at købe en hest uden en dyrlæge har tjekket den. Der er RIGTIG mange sælgere, som vil forsøge at snyde. Og de findes altså, og især med de tider vi har. Men generalt er det kun sund og fornuft, at få hesten tjekket. Man kan så diskutere hvorvidt, man vil have røngten på eller ej. Det kommer jo an på hvad hesten skal bruges til. Vil man have hesten forsikret, så skal der er alligevel en dyrlæge attest på hesten, og det kan man ligeså godt få gjort med det samme.. smiley

• #25   20. nov 2012

Team Damgård.. Stine..:) .

Ved forsikring under 30.000 ved livsforsikring behøves der ikke noget fra dyrlægen smiley

• #26   20. nov 2012 Som jeg sagde tidligere, så synes jeg altid man skal få lavet en klinisk undersøgelse og hvis det er en dyr hest, så også røntgen, jeg har fx lige været afsted til røntgen med to heste i dag (ikke mine egne), hvoraf den vi var mest nervøs for var ren og ved den vi var mindst nervøs for, viste det sig at den havde to mus, en i hver baghas og en gammel knæskade på det ene bagknæ, og pga. knæskaden, ville dyrlægen ikke gå ind og fjerne musene, da der stadig ikke ville være nogen garanti for at hesten på længere sigt ville fungere optimalt.. Da hesten er til salg, er det så desværre noget rigtig møg og hestens værdi er faldet fra 75000 til 10000 kr og stadig skal ejer være meget heldige hvis de får den solgt, da den oven i har et specielt sind.. smiley Så man kan ikke altid vide sig sikker, selvom hesten indtil nu ikke har vist nogen tegn og man egentlig troede at hesten havde en stor fremtid indenfor springning..

• #28   20. nov 2012 Altså en handelsundersøgelse herovre hos os koster omkring de 2.000 med en attest. Uden attest lidt billigere og kan ikke lige huske røngten priserne smiley

• #29   20. nov 2012 Tror det koster deromkring de fleste steder, mener man skal regne med omkring +/- 3000 kr hvis det er med røntgen.. Selv fik jeg i foråret lavet en forsikringsundersøgelse (det samme som en handelsundersøgelse) med røntgen, det fik jeg dog ret billigt, da det ikke var i forbindelse med salg, mener jeg skulle give 2800 kr for det hele, men ville have været en lille smule dyre hvis det havde været i forbindelse med salg.. smiley

• #31   20. nov 2012 Team hjortkjær. Hvis du skal have en sygeforsikring og en uanvendelighedes forsikring. Så skal der ligge en dyrlægeattest. De skal jo sikre sig, at hesten ikke fejler noget.

• #32   20. nov 2012 Team Damgård.. Stine..:) .

Det var fordi du skrev: Vil man have hesten forsikret, så skal der er alligevel en dyrlæge attest på hesten.

Det afhænger af hvilken forsikring man vælger - så Jeg siger bare man kan godt få livsforsikring på sin hest op til 30.000 uden attest fra dyrlæge.

• #33   20. nov 2012 mine heste blev ikke handles undrsøgt, og de er ikke forsikret.
    i kan selv se deres profiler og tænke jer til en pris...... de er ikke forsikret da det simpelthen ville være for dyrt at foriskre dem.

når jeg sælger heste opfordre jeg altid på det kraftigste at de bliver handelsundersøgt, det er nemlig min sikkerhed som sælger !

Sælger vi en hest for mere end 30.000,- for jeg som oftes lavet røntgen på dem inden de kommer til salg, men ikke en handelsundersøgelse.
    Nettop fordi at en handelsatest kun er hyldig i 14 dage til forsikringen.

• #34   20. nov 2012 Er det en hest jeg har tænkt mig at skulle ride på? vil jeg ALTID få alm handelsundersøgelse på. En billig hest koster det samme i dyrlæge som en billig, så at undlade undersøgelse er i min verden dumme penge at spare...2000 kr er hurtigt brugt op i dyrlæge smiley

• #35   21. nov 2012 ALTID! Og det med fed, kursiv og med tykke streger under!

Kommentér på:
Altid handelsundersøgelse?

Annonce