{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

Strøelse {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg vil lige høre jeres mening omkring spagnum og træpiller.. Min hest har allergi, og jeg har afprøvet hør og spåner, men det synes jeg ikke har fungeret.. Jeg synes simpelthen bunden blev for våd, uanset hvor meget jeg lagde ind, og i længden bliver det for dyrt..

Hvordan er jeres erfaring med spagnum, jeg har hørt at det kan blive glat og støver en del?

Hvor mange paller bruger i ca i løbet at en vinter af enten træpiller eller spagnum?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strøelse
  • #1   4. dec 2012 Træpiller kommer man hurtigt til at bruge mange af, da der skal tages alt møg ud hverdag, så det hvor jeg står skiftede vi til tørv. Med tørv skal man ikke tage alt det våde hverdag da man skal bygge en madras og det fungerer en del bedre end træpiller for os.

• #2   4. dec 2012 Jeg bruger rapsstrøelse og er meget glad for det.
    Det suger fantastisk og overfladen er altid tør.
    Det er nemt og billigt og drøjt i brug.
    www.carstenballe.dk
    Her bestiller jeg fra.
    En palle koster ca. 800 kr.

• #3   4. dec 2012 Man skal da heller ikke tage alt det våde ud ved træpiller? Men jeg vil da helt sikkert undersøge priserne på tørv!
    Rapsstrøelse har jeg aldrig hørt om, men det lyder da godt nok billigt! smiley

• #4   4. dec 2012 Jeg er nu enormt glad for mine træpiller smiley Vi får 3 sække udleveret om uden her hos os, og det er nok til at holde min boks nogenlunde tør, selvom min hest er et enormt bokssvin. Han hverken gøder eller tisser på fold, alt foregår i boksen. Jeg spreder de to af poserne ud i boksen, og tømmer den sidste i et hjørne, så han kan få lidt friske piller på hver dag. Det hjælper meget med at holde den tør.

For at holde den tør og lige, graver jeg ugentlig lidt af de våde ud, bare et par cm der hvor det er værst. Det fungerer fint, og tager kun 5 minutter ekstra den ene dag smiley Man er nødt til at fjerne noget af det våde af og til, da bunden ellers bliver højere der hvor hesten tisser. Men jeg har aldrig skulle lave en fuld udgravning smiley

• #5   4. dec 2012 Ja 3 sække om ugen til en der sviner meget lyder jo slet ikke slemt.. Min sviner meget lidt, så jeg ville sikkert sagtens kunne nøjes med et par sække om ugen smiley Men er det ikke også noget med at opstarten er meget vigtigt, hvis den ikke bliver god nok, så bliver boksen vel også hurtigere beskidt?

• #6   4. dec 2012 Jeg brugte tørv et år og havde problemer med at det frøs i balleren smiley

• #8   4. dec 2012 Nej det dur heller ikke, vores kan kun opbevares under halvtag, så de kommer ihvertfald til at blive mærket af kulden..

• #9   4. dec 2012 Jeg er virkelig glad for at få så mange kommetar på træpillerne.. Dem ville jeg også helst afprøve, men jeg havde bare hørt at de var rigtig dyre, fordi man skulle bruge så mange.. Men 1-2 poser i ugen, og med en opstart på ca. 10 poser, så lyder det nu ikke til at det bliver så dyrt som jeg havde frygtet..

• #10   4. dec 2012 Jeg bruger træpiller og er rigtig glad for det.. Og man skal bestemt ikke tage alt det våde ud hver dag. Min bund er 2 år gammel nu og så længe man sørgere for at komme nye piller i en gang om ugen ca så bliver den ikke klam.
    Jeg buger 1-2 sække i ugen, og min han står meget inde lige nu pga vejret og så er han heller ikke super renlig smiley

• #11   4. dec 2012 Så bunden kan sagtens genbruges, hvis den bare tørre ud sommeren over eller? smiley

• #12   4. dec 2012 Følger lige med da jeg overvejer at skifte til træpiller smiley

Hvad er prisforskellen i forhold til spåner?

• #14   4. dec 2012 Jeg har brugt hør, hvilket jeg var meget glad for. smiley Min var også et kæmpe bokssvin..

• #15   4. dec 2012 Jeg bruger også træpiller og det er jeg virkelig glad for. Opstarten er lidt dyr, hvis man vil have hele bunden dækket. Jeg lagde 12 poser ind og bruger ca. 1 pose om ugen om vinteren og lidt mindre om sommeren. Jeg er sikker en af dem der muger "forkert" på træpiller. Jeg vender alt hver dag, så det er luftigt og dejligt til ham og jeg har ingen problemer med at det ikke suger eller noget. Jeg har flere gange blandet det med en balle spåner og det giver altså et fantastisk resultat. Det er blødt og fluffy, men træpillerne øger sugekraften, så man opnår rigtig godt resultat. Når jeg har råd til at købe begge dele, så vil jeg helt sikkert gøre det smiley jeg tror ikke det er dyrere pr. dag, men investeringen er selvfølgelig dyrere, når man skal købe flere paller.

• #16   4. dec 2012 Min er til gengæld ikke et svin smiley

• #18   4. dec 2012 Hvis din ikke sviner burde du kunne nøjes med 3-4 sække om måneden.

• #19   4. dec 2012 Hold da op, vokser det virkelig så meget.. Så skal man ihvertfald ikke være bange for bunden ikke bliver lækker til dem smiley

Hør fungerede slet ikke til min, da han roder meget rundt.. Og det fik simhelthen alt det våde op, fordi bunden ikke kunne blive fast med hør.. Jeg har en ide om at træpiller ligger sig lidt mere fast?

• #20   4. dec 2012 Jeg synes ihvertfald ikke min sviner, kun et rodehoved, men det er kun til bunden er fast så han ikke kan trække det med rundt.. Men en god ide med spåner, dem kan man jo brunge til alt muligt, så de skal nu nok blive brugt smiley

• #21   4. dec 2012 Kan 100 % anbefale tørv smiley
    Hvis du køber en god kvalitet, støver det ikke smiley

• #22   4. dec 2012 Jeg er startet på tørv for nyligt og er positivt overrasket. Den er slet ikke det mindste fugtig nogen steder. Den bliver så meget fast (ikke hård, bare fast), så det skal jeg lige vænne mig til, så vil man gerne have en løs bund skal det hvert fald ikke være tørv.

• #24   4. dec 2012 vi bruger tørv her og er godt tilfreds, bare husk der er stor forskel på kvalitet af det... Vi har ikke problemer med at det støver og jeg bruger mellem 2-3 baller om mrd til min stor hest som ikke lidefrem er renlig...!! så vil heller ikke sige at det er dyrt at bruge...!!

• #27   4. dec 2012 1000 tak for alle jeres svar og tips omkring en god bund smiley jeg tror træpriller bliver det første sats, hvis det ikke går vil jeg helt sikkert afprøve tørv smiley

• #28   4. dec 2012 Du får lige en løsning mere - træpillesmuld. Det er lettere at tage klatter i fra starten - hvor pillerne lige skal opløses først ( de bør vandes inden hesten kommer på boks ) - Træpillesmuldet skal der tages klatter i hver dag - vi har 2 heste der roder - så det tager lidt ekstra tid at finde klatter, men de graver næsten i bund hver dag - det skader ikke madrassen der er stadig blødt og eftergivende og frem for alt tørt.. Min er eksemplarisk - klatterne ligger præcis samme sted hver dag - bagest i boksen smiley til gengæld tramper hans stor hove bunden til som en tyk madras - så den lufter jeg selv en gang om ugen smiley . .. Det fugtige smuld kan lægges til side så det tørrer og så kan det genbruges - bare en enkelt gang. Husk uanset hvilken form for strøelse at strø Stalosan F - smiley

vi køber træpillesmuld her : www.hjaltelin.dk og så skal du IKKE købe hestestrøelse - men derimod som på prislisten her : http://www.hjaltelin.dk/getdoc.asp?id=147&md5hash=CB3AF383790B875D999F24E8837375C1

• #29   4. dec 2012 Har stået på halm piller vi gav var det 37kr per sæk og det løb op i nogle sække. Jeg syntes det var hundedyrt smiley men ønskede også en god madras så ja der gik hurtigt 2-3 poser om ugen og af og til måske mere sommer lidt mindre.
    Er flyttet til halm nu, og hvor er jeg bare glad for det. Men hvis din ikke kan tåle det er der jo ikke andet for end at finde en anden løsning.

• #31   5. dec 2012 Nu vil jeg så gerne sige at det kommer and på hvor står en bund man har i ens boks hvis man bruger træpiller, jeg har en god stor bund, men har en kæmpe hest der sviner meget, selv om han går på fold hele dagen, jeg bruger tre poser træ piller om ugen, og tager det våde ud hverdag, smiley så det kan blive dyrt,men stadig billiger og bedre end halm, dog er min søsters hest total renlig og han nøjes med en pose træpiller om ugen smiley det er ret sjovt at se hvor meget de sviner de forskellige, men ved på vores ride skole er elev hestene lige gået over på halm piller og det skulle være rem ligt godt :). men det er smag og behag jo smiley prøv lidt forskelligt og se hvad der er best for din hest smiley

Kommentér på:
Strøelse

Annonce