{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

Foder + priser {{forumTopicSubject}}

Hvad for noget foder bruger i til jeres heste. og hvad giver i ca. hver måned samlet? og hvor mange kg er der i jeres sække.:)

står og er ved at lave et budget for at se om der er penge til en ny hest. og har faktisk ikke nogen ide om hvad foder det koster da jeg altid har købt det der var nede i min gamle stald, men nu sælger han ikke mere så er på udkig efter noget andet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder + priser
  • #1   19. dec 2012 Der er rigtig mange emner om dette i forum allerede smiley

Men jeg bruger pt. Cool performance fra DLG, og jeg ved faktisk ikke hvad normalprisen er, da jeg købte en del sække på tilbud.

Jeg supplere med byg, købt og valset ved en landmand, der giver jeg 80 kr. for 40 kg smiley

Har før brugt hestekraft fra Mollerup Mølle, der koster 100 kr. for 25 kg, rigtig billigt, men min hest kan ikke køre på dette foder alene.

Jeg supplere op med hø, 1 lille balle til hver hest om dagen, der koster 15 kr. pr. balle.

Og så får hoppen olie fra dyrlægen af, der koster 130 kr. for 1 liter tror jeg det er. (hun skal have 30 ml. om dagen).

I runde tal bruger jeg vel gennemsnitligt 500 kr. på foder til vores hoppe og føl i måneden, + hø der koster det samme. De står hjemme.

Halm får vi til favorabel pris af min kærestes papfar. Jeg synes selv jeg er heldigt stillet, men hvis ikke jeg var det, ville jeg heller ikke have råd til at have dem på en su. (Det kniber faktisk også som det ser ud nu).

• #2   19. dec 2012 Jeg er netop begyndt at bruge Pavo Podo Grow til min plag, på 16 måneder.
    Jeg giver for 20 kg (1 sæk) 175, men her er jeg dækket 100 % ind og det reducerer risikoen for OCD.
    Der kan sagtens suppleres med forskellige mineraler, men fodre du den rigtige mængde er hesten dækket 100 % ind.

Han skal have 1 - 1,5 kg om dagen, hvilket betyder at det holder ca. 11 dage.
    Derfor skal jeg ca. bruge 2 sække om måneden, hvilket giver 350 kr.
    Derudover for han grovfoder i form af hø, hvor han får omkring 5-6 kg, dagligt. Da det er vores eget, er jeg ikke bekendt med prisen.

Håber det kunne hjælpe?

• #3   19. dec 2012 Jeg fodrer med Besterly Coldmix smiley Det er jeg enormt glad for. Jeg har også tidligere fodret med både Besterly Olympic og Besterly Herbic, der også er udmærkede produkter. Desværre er det et forholdsvis nyt mærke i DK, så de har de ikke mange steder smiley Men går du til din lokale fodermand, kan han sikkert skaffe det hjem smiley

Besterly Coldmix koster ca. 160 kr pr sæk, med 15 kg. En varmblodshest af normal størrelse skal have 1 kg om dagen for at være dækket ind med vitaminer og mineraler, så der bruges ca. 2 sække om måneden.
    Ved Besterly Herbic skal hestene have samme mængde. Her koster en sæk ca. 140 kr for 15 kg.
    Jeg kan ikke huske hvad Olympic koster, desværre.

Af wrap for min hest ca. 12 kg om dagen. Jeg ved desværre ikke hvad vi giver pr. kg., for der er fri wrap ude ved os.

• #4   19. dec 2012 karina. det har jeg så ikke lagt mærke til.:D

men jeg har da lidt at gå efter nu.:D

• #5   19. dec 2012 Jeg bruger brogaardens lacure diet, der er 15-20 kg i og den holder en måned og koster 160kr. Ved ikke hvor høj din pony/hest er, men min er 1.46 smiley

• #6   19. dec 2012 På Besterly.dk kan du se de forskellige priser. Det er også pt. det Rocky får, men han er ikke dækket ordenligt ind med det. Men der er selvfølgelig forskellige typer af Besterly, men som Emilie R skriver, er der svært at skaffe i DK og derfor skifter jeg til Pavo.

• #7   19. dec 2012 emilie. nu vil jeg gerne købe ind i tyskland så der er det jo lige lidt billigere det hele. når jeg nu ikke bor længere væk alligevel.

det ser faktisk ud til det hele det passer havde regnet med ca 3-400 kr hver måned. så jeg jo ikke helt galt på den.:D

• #8   19. dec 2012 har ingen hest endnu. så det er selvfølgelig også svært at bedømme ud for. smiley

• #9   19. dec 2012 Jeg fodrer med:

1200 g havens sporstbrok
    100 g equsana mineral vit
    200 g linamix
    1 dl mælkeerstatning (pulver)
    1 spsk hvidløgsgranulat
    MASSER af lucerne

Det koster mig ca 600kr at fodre på den hest pr måned.

Min vallak derimod er nem og billig at fodre på.
    Han får
    900g equifirst basic omega3
    MASSER af lucerne
    Han koster ca 200 pr måned at fodre

Så det er altså meget forskelligt fra hest til hest..

• #10   19. dec 2012 Jeg har regnet ud, at jeg bruger 127 kr. pr måned på foder.

Heila fodres med:
    130g Equsana performance mineral vit
    Og så en god håndfuld Equsana Alfa omega lucerne

Hun får grovfoder ellers smiley

• #11   19. dec 2012 signe. det var delen dulme ikke meget.:D! sikke en billig hyp:D

• #12   19. dec 2012 Åh Ja. Mine får selvfølgelig også 10kg hø til natten..

• #13   19. dec 2012 Signe: Det hedder nu Equsana Perform Vit smiley
    Bruger det selv til mine, dertil får den ene også fiberpiller og lucerne, den store får kun lucerne, da han ikke trænger til at tage på smiley

Billigt, sundt og godt... Grovfoder er den dyre post i mit heste foder budget, da de får ad libitum smiley

• #14   19. dec 2012 Nu er der grovfoder med i prisen i stalden så det ikke noget der kommer til at plus noget.:D
    men jeanette hvor kan man købe equsana?:D

• #15   19. dec 2012 Det er jo ren luksus når man kan køre over grænsen smiley Jeg køber mit foder gennem en bekendt, der tidligere har solgt det og som så har fået lov til at have en palle stående hun sælger ud af. Så jeg har ikke problemer med at skaffe Besterly smiley Det er der bare mange andre der har.

• #16   19. dec 2012 Emilie. det rart når man lige kender nogle :D!
    det er da en kæmpe fordel.:D

• #17   19. dec 2012 Trold, fjordhest i daglig mellem hård træning, får følgende:

Brogaardens Icelandic Power, fuldfoder til nøjsomme konkurrenceheste, 169 kr. for 15 kg (bruger 2 pr. md)
    Hvidløg fra Equsana, 79 kr. for 1 kg (en rækker nogle mdr.)
    Loppefrøskaller fra Blue Horse, 379 kr. for en (holder omkring et år)
    Equsana Grass til 109 kr. for 15 kg (bruger ca. 1 pr. md.)

Her ud over får han mellem 6 og 10 kg. hø om dagen og halm på folden.

• #18   19. dec 2012 www.equsana.dk

Der finder du al info du kan tænke dig... De har et kæmpe udvalg nu og jeg kan lide mange af deres produkter, hvor der er lav stivelse/sukker i, men ikke gået på kompromi med sammensætning, bearbejdning og kvalitet smiley

• #19   19. dec 2012 Equsana købes hos Land og Fritid http://www.landogfritid.dk/c/136/equsana?pagenumber=2 Brogaarden hos DanishAgro (link fjernet)

Hvis prisen er vigtig, så forhandler DanishAgro også et foderprodukt som hedder Hercules. Det er ganske udemærket. Deres pris ligger ca. på 169 kr. for 25 kg. foder.

• #20   19. dec 2012 Musli blanding 120 kr for en 20 kg sæk. Holder cirka en uge
    10 kg wrap hver dag 600 kr om måneden
    Og vitamin + mineral , stor spand, kam ikk huske hvad den koster den, vi siger 50 kr pr måned så;) dem varer længe

480+600+50 = 1130 kr i alt . Dette er for stor hest i vinterperioden smiley

• #21   19. dec 2012 Trolden: Herkules er ikke et "udemærket" foder, deres sammensætninger er helt hen i vejret og daglig mængde meget høj!!
    Man skal ikke kun kigge på sækkens pris, men også hvor meget hesten skal have pr dag smiley

• #22   19. dec 2012 prisen er ikke vigtig eller jo. gider ikke op og give 300 for 1 sæk eller mere. da man kan finde lige så udmærkede vare til det halve.:D

• #23   19. dec 2012 Perform Vit koster 295 kr for 15 kg, til gengæld skal de fleste heste kun have 200 gram om dagen for at være dækket ind, så du kan selv regne ud at de 15 kg rækker en rum tid smiley

• #24   19. dec 2012 Ja, men til gengæld har jeg større udgifter på grovfoder smiley
    Men min pony er meget nøjsom, så alt det der müsli pjat er vi gået væk fra + det er alt for dyrt i forhold til min ponys behov.

• #25   19. dec 2012 Jeg fodrer med Simple Balance til mine..

Min vallak får:
    1 liter Green Gold Lucerne - UDEN hverken melasse, olier eller andet gejl
    2 dl Lucie pellets (lucernepiller)
    100 g Mineraler
    Roepiller

Min plag får:
    1 liter snittet græs
    1 dl lucie pellets
    - kan ikke huske den præcise mængde mineraler, men det passer med skeens størrelse smiley

Jeg supplerer dog med nogle af deres andre produkter ind i mellem, for at skabe variation i deres vitaminer. - Og også hvis der er forskellige behov på forskellige tidspunkter smiley

Det koster mig mellem 3-400 kroner om måneden for 2. Så det er jo 150-200 om måneden pr hest smiley

Men de får så også en masse grovfoder smiley

• #26   20. dec 2012 foder med horselux... det koster omkring 200kr. for en hest på 500kg... nemt og billigt og hesten elsker det...

• #27   20. dec 2012 Jeg fodrer også med horselux. Det er det eneste hun vil spise.
    Ville have fodret med Alfa A lucerne og vitaminer/mineraler fra st. hippolyt. Men det ville hun ikke have. Ej heller Pavo Slobber Mash eller brogaardens müslifoder.

Så det må blive horselux fiberpiller og easy lucerne. Det er også ret billigt og drøj i brug.

Derud over får hun ca. 8 kg. hø dagligt.

• #28   20. dec 2012 min den ene får regulator complete der holder en sæk ca 2 mdr som koster 195 så en 100 kr for den om måneden ca og en pose nag foberpiller hvor hun får 600 gram opblødt den holder ca 1 md til 140 så ca 240 kr om mdn men får tilgengæld ca 15 kg wrap i døgnet ihvertfald da hun får hvad hun kan spise..måske mere

den anden jeg har er det minivit og fiberpiller så det nok 150 kr om måneden pt i foder til den det er en 1´pony..

• #29   20. dec 2012 Har fået en aftale med nogle jeg kender så køber noget müslig ting til 100kr pr 15 kg og bruger ca 3-4 sække om måneden til 2 heste

Kommentér på:
Foder + priser

Annonce