{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.310 visninger | Oprettet:

Mit føl er ALVORLIGT syg :'( {{forumTopicSubject}}

Jeg er SÅ ked af det lige nu!

Håber i vil give jer tid til at læse mine triste tanker..

Mit dejlige føl, Chantilly, som er af racen Boulonnais er blevet frygteligt sygt.
Hun er mit første føl og jeg har bogstavelig talt selv hevet hende ud af sin mor, så dette rør mig rimelig dybt


For to-tre dage siden fik hun feber (38,5-39,5 svingede den imellem) og jeg ringede da til dyrlægen. Vi blev enige om det nok var en uskyldig virus, som hun nok godt kunne klare selv, da hun ikke var mere medtaget (jovist hun var lidt træt, men drak da stadig fra sin mor).

Igår aftes steg hendes feber atter en smule og hun ville ikke drikke eller spise, stod bare og hang og pustede, så jeg ringede igen til dyrlægen. Vi blev enige om at hvis hun stadig havde feber den næste dag, måtte hun komme ud.

Det er så i morges jeg blev meget chokeret..
Da jeg kom til stalden var hun lidt skæv i hovedet. Jeg tjekkede straks om hun var hævet ved kæben, tænder eller noget, men der var intet at mærke. Så ringer jeg akut til dyrlægen og får hende ud, weekend eller ej, nu skulle der altså gøres noget! Bare i den tid fra da jeg ringede til dyrlægen til hun kommer ud, forværres hendes tilstand ekstremt! Hun begynder at gå i cirkler (kun højre om) og vil ikke vende kroppen den anden vej. Hun vælter rundt og tungen stikker ud og stadig med halvlammet ansigt. Åhhhh det var så hårdt at se hende sådan Man kunne se frygten i hendes øjne, som om hun godt vidste den var helt galt med sin egen krop...

Og den stønnen hun kommer med, er så bange for om hun har store smerter

Dyrlægen kunne ikke finde ud af hvad der var galt med hende, så jeg fik valget om jeg ville sende hende på lanbohøjskolen. Det gik jeg med til - og det skulle være nu, så hurtigt som hun blev mere og mere omkuldret, hvis hun stadig skulle kunne transporteres i trailer.

Vi var fem-seks mennesker om at støtte hende op i traileren (med sin mor self). Da vi kommer til landbohøjskolen er hun stadig omkuldret.

De har nu ringet her til aften, at hun er ved det samme.
De har svært ved at finde ud af hvad der er galt med hende De har ikke set noget lignende.

Hun har ingen brud i kranie/nakke,hals ifølge røngten.
Hun har via blodprøver ingen akut infektion.
De tænker lidt om det er en sjælden form for hjernebetændelse, eller en atypisk herpes infektion, eller om det kunne være traumer, hvis Tina (hendes mor) har trådt på hende ved uheld?

Jeg ved de gør alt hvad de kan for at hjælpe stakkels lille følle, men nej hvor er jeg ked af det!
Også fordi jeg ikke ved hvad det er, kan det behandles, kan det ikke?

Og så økonomien! Desværre koster det jo en hulens masse penge, og jeg ville selvfølgelig give alt, men jeg har ikke alt til rådighed
Hvor langt skal man gå? Økonomisk og etisk? Århhhh jeg græder snart snot i tasterturet. Mit første føl og så skal det gå sådan!


Kan desværre bare ikke glemme hendes blik her til sidst, hvordan hun væltede rundt. Hendes små øjne vender med det hvide ud, imens hun går i cirkler. Håber et julemirakel vil redde min engel smiley






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit føl er ALVORLIGT syg :'(
Kommentér på:
Mit føl er ALVORLIGT syg :'(

Annonce