3.476 visninger
|
Oprettet:
Hvilken slags hø er bedst?? {{forumTopicSubject}}
Hvilken slags hø er bedst til heste?
Synes tit folk skriver enghø, agerhø osv osv...
Men hvad skal man som hesteejer gå efter for at få det bedste hø til sin hest?
Er der noget man skal gå helt uden om??
jun 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 11
pas ligeledes på med enghø, der kan ofte være en masse ligegyldige planter, måske endda giftige planter. du skal i hvert fald være god til at spotte ballernes indhold inden du køber for meget af det.
du skal jo fodre alsidigt, derfor vil jeg forslå dig du fodre med forskellige typer hø, måske endda halm. men det er vigtigt du nogenlunde har styr på hvor mange FE der er i det du giver, så du ikke giver for lidt....men allervigtigst ikke overfodre.
dec 2006
Følger: 159 Følgere: 137 Heste: 13 Emner: 265 Svar: 1.377
Jeg køber hø ved siden af opstaldningen, da de ikke får nok på stedet.
Den balle jeg lige har købt er en tør wrap balle, men min hest vil IKKE spise dette hø. (det ser også lidt mat ud i farven + der er mange tidser i)
Jeg har ikke oplevet før at der er noget hø hun ikke vil spise (dog sortere hun hvis hun støder på hø der er mindre godt - hvilket jo også er helt fint)
Derfor tænker jeg at den næste balle jeg skal have mig skal være prima hø, og vil derfor vide hvad man skal gå efter
jun 2012
hvad du skal gå efter er ud fra hvor mange foderenheder du vil fodre med ;D
sep 2007
Følger: 181 Følgere: 203 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.065
jun 2012
sep 2007
Følger: 181 Følgere: 203 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.065
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
nov 2010
Følger: 38 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 89 Svar: 259
dec 2006
Min hest tåler ikke wrap, da hendes mave går helt i stykker, men meget tør wrap kan gå an.
Jeg vil dog helst have helt alm tørt hø, da hendes mave fungere bedst på det.
Og ang. om bodemanden plejer son mark osv, er lidt svært at vide da jeg ikke lige kender nogle landmænd, og jeg som regl finder mit hø igennem gul og gratis, dba osv.
Men altså det de kalder for enghø i annoncerne, mener i at jeg skal gå uden om??
dec 2006
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.705
Vi laver selv hø, og har en speciel hestegræsblanding vi bruger - altså vores hø er 'fremdyrket' og ikke noget der stod der i forvejen. Vi har så tilsat hundegræs, pga. den grove struktur.
Det er sådan noget hø du skal gå efter, da man så ved hvad høet indeholder.
Og så spiller høsttiden osv. jo også ind i høets kvalitet, men de ovennævnte er de vigtigste faktorer
dec 2006
jun 2012
bare fordi blandingen der er sået på marken hedder hesteblanding...behøver høet ikke være godt! brug din sunde fornuft. hø skal lugte og se godt ud, gør det ikke det skal du selvf ikke serverer det for dine dyr.
det lyder til du mangler generel viden omrking græs og hø. jeg syned uskal søge supervision/viden hos nogen der har mere erfaring og viden.
hø kan være ren religion og noget som jeg sagtens kan fodre med vil andre køre på møddingen.
dec 2006
Jeg er ikke kendt i navne på det forskellige hø der findes, men det er noget nemmere at se sig for på nettet, når man ved hvad man evt. kan udelukke og hvad man skal gå efter. Feks. som at enghø ikke er godt.
Selvom jeg har en balle mellem hænderne som jeg kan se er super godt hø, er jeg ikke landmand og kan ikke ud fra at se og lugte til høet sige hvad det er for en slags hø.
Hvis det er at mangle general viden, ja så gør jeg jo nok det.
Hvilken slags hø er bedst??