{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

emilie
emilie
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99

flytte hesten? for og imod? {{forumTopicSubject}}

hejsa alle kloge mennesker smiley det er sådan at mig og en voksen står opstaldet ude på en lille privat gård i odense... der er plads til 6 heste men da det ligger lidt ude er der kun os 2.. der er en lille ridehal, og en lille bane..
men det er selvpas det er også ok da jeg kun bor 10 min væk, bor selv på en lille gård men der er ikke plads til hestehold så derfor står han der..
men han har brug for mad 3 gange om daggen og jeg har kun mulighed for at fodre ham 2 gange.. og så er det også lige at hende damen der også har hendes hest stående næsten hver dag tager hendes hest ind meget før min og ud før min, min kommer ud kl halv 8 hver dag og i weekend kl 8 smiley meen ja min pony kan slet ikke li´at stå selv og hun er vildt bange for det..
og så kan jeg ikke få undervisning og da han kun er 5 år og blev tilredet sommeren over er det nødvendigt for ham smiley

men så har jeg overvejet at flytte ham på en rideskole, dog er det lidt længere væk men det er incl: 3-4 gaanges fodring, udmugning, 3 ganges undervisning og så er der jo mange flere der?

så hvad synes i? skal jeg flytte ham? hvad ville være godt ved det? og er der ogs´ nogle dårlige ting?

håber i kan hjælpe smiley og tak på fårhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  flytte hesten? for og imod?
  • #1   29. dec 2012 Hvis du har økonomien til det ville jeg da helt klart mene at du skulle vælge at flytte ham ud på rideskolen smiley

• emilie
    emilie Tilmeldt:
    mar 2012

#3   29. dec 2012 okay tak så må jeg se om de har plads smiley

• #4   29. dec 2012 Hvorfor skiftes dig og damen ikke til at klare mogenfodrig/udlukning og aftenfodring/indlukning ? Så hesten lukkes ud og ind og fodres på samme tid !

Men hvis økonomien i til at flytte, så vil jeg flytte.

• #5   29. dec 2012 jeg ville ikke flytte den... medmindre foldtiderne er gode, men på rideskoler er de ikke meget ude..

hvad med i stedet at lave en aftale med hende den anden om at skiftes til at lukke ind/ud så de kommer ind og ud sammen? eller bare tilbyde også at tage hendes hvis det er nemmere..? og den skal nok overleve ikke at få foder den 3. gang, bare den har hø, men ellers kunne den anden opstalder måske give frokost?

• #6   29. dec 2012 Pas på med rideskoler, for det kan let stresse hesten pga larmende børn smiley

• #7   29. dec 2012 Hvis det er det du føler du har brug for lige nu, så ville jeg tage en snak med den anden opstalder i rigtig god tid. Specielt hvis det kommer til at betyde at hendes hest kommer til at stå alene, eller hun skal til at købe eller låne en selvskabshest.
    Jeg har selv stået i næsten samme situation to gange, og du er nødt til at forberede den anden opstalder og foderværten hvis du tænker på at flytte.

• emilie
    emilie Tilmeldt:
    mar 2012

#8   29. dec 2012 nej hun vil kun tage sin egen og jeg har slet ikke tid til at tage begge overhovedet, jo han har brug for min 3 gange fodring da han er utrolig tynd men har kun tid til det nogle gange og det skal jo gæres hver dag så... han får også masser af hø men han bliver bare ikke tykkere desværre...
    på rideskolen er det maks 2 timer ja det er det dårlige men synes det er syndt at hun istedet skal stå selv.. hende den aanden kommer ikke til at stå selv da der kommer en mand med 2 heste i slutningen af januar..?
    og der er ingen fodervært da det som sagt er selvpas

• #10   29. dec 2012 overvej at skifte til et mere nærende foder og evt wrap, eller delvist wrap/hø
    synes det er synd hvis den kommer så lidt ud..

men altså, så lang tid tager det heller ikke at lukke en enkelt hest mere ud og ind

og ellers kan du jo se om du ikke kan lave en aftale med den nye der kommer

• emilie
    emilie Tilmeldt:
    mar 2012

#11   29. dec 2012 har undersøgt alt der er intet... kun den rideskole

• emilie
    emilie Tilmeldt:
    mar 2012

#13   29. dec 2012 har forhørt mig ang foder og hun får lige det hun skal, wrap kan det ikke blive til kan nemlig kun købe i store baller og vi deler ikke da ingen vil så det vil rådne..
    hun kan heller ikke og jo det tager tid, for der skal skiftes dækkener, ordnes vand, sommetider give hø og så kan de heller ikke trækkes sammen..
    har spurgt hun ordner det selv.

• #14   29. dec 2012 At tage en hest mere ud på folden eller ind og lige smide det på forhånd blandede foder i krybben tager da ingen tid... kunne forstå hvis man skulle lukke 10 ekstra heste ind eller ud...men én ?

Nå, men så er der jo kun at flytte hesten.

• emilie
    emilie Tilmeldt:
    mar 2012

#18   29. dec 2012 pigen med pintosvesken: ja det var også det jeg tænkte, tak for råd allesammen smiley

• #19   29. dec 2012 tja det eneste du taler for er jo for at flytte den, så hvad skal du bruge vores råd til?

• #21   29. dec 2012 jeg ville flytte da både faciliteter og det sociale netværk er meget gavnligt, der er også mere opsyn med hestene på den måde smiley

• emilie
    emilie Tilmeldt:
    mar 2012

#22   30. dec 2012 nadia: ja det gør jeg skam, det er også det jeg helst vil men jo "i" har allerede hjulpet mig, vil jo gerne være sikker smiley

mange tak for råd allesammen smiley

Kommentér på:
flytte hesten? for og imod?

Annonce