{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Kæmpe svin! Hjælp!! {{forumTopicSubject}}

Jep, min. part er et kæmpe svin når det kommer til boksen! Jeg ved ikke hvad det er, men det er som om han tisser overdimentionelt meget! Det gør han sikket ikke, men han sviner altså rigtig meget i sin boks! Så jeg tænkte på om der måske var nogen af jer der havde nogle idéer til hvordan jeg kan holde hans boks mere ren?

info om boks og Dinar smiley
Han står i en boks på ca 4x5 meter( er det ikke meget normalt? ) tror jeg... Dinar er ca. 155 cm høj, og en vallak. Han står på træpiller, hvilket han egentlig ikke har gjordt særlig længe(under en måned). Og hans boks er allerede helt vildt klam! altså i dag var der flere steder hvor man kunne høre når man gik, fordi det svuppede lidt.. (altså fordi den var våd i toppen...) Han får en pose træpiller om ugen. der er em tyk bund i boksen, ca 7 cm tror jeg...måske lidt mere. en del af det er tis, da vi har fået at vide at vi ikke skal fjerne tis det første stykke tid, og så er det også sådan at hvis man skulle fjerne det, ville der næste ikke mere tilbage i boksen.. okay det var vidst det, hvis der er mere i vil vide så skriv endelig!
Jeg håber i kan hjælpe mig, for det er syndt for ham at han skal have sådan en klam våd boks.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæmpe svin! Hjælp!!
  • #1   29. dec 2012 Det kan være tegn på sygdom som sukkersyge og andre ting. Ville få den undersøgt smiley

  • #2   29. dec 2012 I skal nok smide en eller to poser piller mere ind om ugen.. Når først bunden er blevet megt våd syntes jeg der skal meget i den igen inden den bliver god.

  • #3   29. dec 2012 jeg har en hoppe der bar vader rundt i boksen, og dermed slæber det våde/lort rundt over det hele.... jeg har prøvet alt efterhånden, og intet virker... desværre.... der hvor jeg fik mest ud a det var da jeg smed en sæk træpiller (25kg) også halm oven på.... også fjernede jeg alt lort hver dag og meste a det våde...men boksen holder max en uge hvor den er pæn
    min er tjekket a dyrlægen, og ja hun er bar et svin!;)


  • #4   29. dec 2012 Hvis han tisser mere end normalt er det bare om at få tjekket blodlemmer i blodet.. Der skal tjekkes nyrer tal.. Tages en urinprøve.. Min daværende hoppe tiSsede også meget og hun var alvorlig syg.. Hvis det er sukkersyge vil han også drikke mere end andre normale heste på hans størrelse.. Han vil have nemmere ved at få muk.. Hvis han får sår vil det være svære om at ophele..

  • #5   29. dec 2012 Sofie
    Nu skal man altså ikke altid komme med at hesten er syg !!!

    Har selv en bokssvin. Har prøvet at stå på spåner og halm, men sviner lige meget...
    Skider midt i det hele og vader rundt i det, graver i sin tisseplet, skider på den og vader også rundt i det... Grrrrrr....
    Hver eneste dag er jeg træt af at ordne sådan en boks. >.<


  • #6   29. dec 2012 samme her min vallak er os en gris, og ik syg

  • #7   29. dec 2012 Har også en hoppe (og endnu en hoppe og 2 vallakker opstaldet) og de er alle 4, nogen rigtige møgsvin i deres bokse. Har aldrig haft heste, der sviner så meget, men det er lige situationen her nu.
    Og det skulle da være underligt, hvis alle 4 (ud af 7 heste) skulle fejle noget smiley
    Tror bare, desværre, at det er noget man må leve med. Det koster lidt ekstra i strøelse (vi bruger raps)...
    Men hvis nogen kommer med det vise råd, så bliver jeg en glad staldejer smiley


  • #8   29. dec 2012
    Altid fjerne alt det våde og smide mere end en pose træpiller ind..


  • #9   29. dec 2012 Jeg tror ikke han tisser mere end de andre, han er bare et værre svin...

  • #10   29. dec 2012 Så det i siger er altså bare at vi skal fjerne mere tid, og så skal der flere træpiller ind i boksen? smiley

  • #11   29. dec 2012
    Ja, jeg ville aldrig lade noget vådt ligge, intet :o).
    Også sørger for at man propper træpiller ind, så det passer med det man fjerner ca.


  • #12   29. dec 2012 I den stald jeg stod i sidste år, der var min hest en af de "mest renlige" i stalden. Han sked pænt og samlet i en hjørne, uden at træde i det. Og tissede altid samme sted. No problem. Samtidig var der en hest i stalden som nærmest sked og løb rundt i det bagefter - og man var heldig hvis den IKKE havde skridt i krybbe også smiley rigtig gris, og der er nok ikke rigtig noget at gøre ved det.

    I den stald jeg står i nu, der skider min hest nu sådan lidt her og lidt der, og vader gerne i det så det ligger overalt næste dag smiley Så det har ændret sig - desværre. Haha.
    Jeg håber bare på at når han kommer hjem at stå at han får tilbage til den gode vane! smiley

    - xTra bonus viden smiley grise kan nogle gange påvirkes til at skide "forkerte" steder af træk. Altså hvis deres sti ligger i træk, så fryser de, og skider der hvor de burde sove og hvor der faktisk burde være varmt smiley Ved ikke lige om heste kan påvirkes ligeså af forskellige faktorer som lys, træk, støv evt.? Måske?


  • #13   29. dec 2012 Min står også på træpiller og han var et så stort svin at han fik 3 nye poser piller Onsdag og 2 Søndag og hans boks var stadig Sort og bare Klam..

    Men han tisset også rigtig meget og vi troede faktisk han havde sukkersyge, men han ser sund og rask ud så, Vi tog så hans slikke sten væk, og nu få han kun 2 poser i om Søndagen og hans boks dufter godt og er meget bedre smiley

    Så hvis din har en slikkesten prøv og fjern den i 1 uge og se om det hjælper, hvis ikke så kan den have sukkersyge måske.. Eller er den bare et svin smiley det er der nogle heste der er.


Kommentér på:
Kæmpe svin! Hjælp!!

Annonce