{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Uretfærdig? {{forumTopicSubject}}

Hej mennesker,

sidder lidt med en følelse af at være et retfærdigt svin (selv om det lyder underligt ...), og jeg tænkte lidt på om det måske bare var mig der er underlig.

Sagen er at jeg har været ret meget igennem i min barndom med mine forældre og har derfor de seneste par år gået på efterskole og skal her efter sommerferien højest sandsynlig på kostgymnasium. Ingen af mine forældre elsker ideen, men min mor synes det er fair nok og min far er tydeligt modstander af den.

Min far blev her i slutningen af april gift med en ukrainsk kvinde som nu er flyttet herop med sin datter. Brylluppet var 2. gang jeg mødte hende og da hun flyttede herop var 3. gang, datteren havde jeg aldrig mødt før hun flyttede herop.
Jeg har inden de flyttede herop udtrykt overfor både min far og hans ekskone (min ekstramor, som så har snakket med min far om det) at jeg overhovedet ikke har følt mig tryg ved situationen og rent faktisk får det både fysisk og psygisk dårligt af at komme i "klemme" på den måde. Min far har i hans handlinger gjort klart at jeg ikke er hans første priotet (han har gentagene gange brudt løfter, ignoreret råb om hjælp samt været enormt uforstående overfor mine psygiske problemer, plus at han altid har sat sig selv og sine penge som første priotet i alting).

Første aften de var her sagde jeg pænt hej og gik derefter op på mit værelse, tanken om at jeg skulle nedenunder og være sammen med de "nye" fik mig til at hyperventilere og ryste fuldkommen ukontrolleret, så jeg gik ikke ned før klokken var lidt i tolv. Jeg snakkede kort med min far som endte ud i et kæmpe skænderi hvor han bl.a. siger at jeg skal til lægen fordi der er noget galt med mig, grundet at jeg ikke brydes mig om at skulle bo sammen med to fremmede mennesker jeg ikke kan kommunikere med.

Nu er der så gået noget tid, og jo de er da flinke nok (jeg har ikke været hjemme mere end ca. en uge sammenlagt siden de kom), men jeg er ved at blive skør. Fordi jeg er på alder med min fars nye kones datter er vi ofte sammen, meget tilskyndet af min far og alle omkring os (udentan min mor som er meget i mod det hele). Hun kan ikke dansk og snakker ikke specielt godt engelsk (fkun lige forståeligt). Jeg plejer at ELSKE at snakke engelsk, skrive på engelsk og har en drøm om at leve i England, men jeg er simpelthen blevet så træt af engelsk efter at det er den eneste måde vi kan kommunikere, jeg har behov for at snakke DANSK når jeg er hjemme, selv mine søstre på hhv. 6 og 3 år er begyndt at snakke engelsk!

Det var så meningen vi skulle til grøn koncert i dag. Jeg meldte klart ud da der blev snakket om det til at starte med at jeg hellere ville blive hjemme og passe mine søskende end at tage til Grøn med Anastacia som datteren hedder, bl.a. fordi jeg havde en aftale med en veninde om at tage i byen igår (kom hjem lidt over 6 i morges) .. Det blev dog lavet sådan at jeg skulle tage til koncert med Anastacia. Vejret, lysten eller humøret har dog ikke været til det og jeg valgte at sige jeg gerne ville sove ud og helst bare ville være hjemme.
Jeg får derefter smidt i hovedet at jeg bryder løfter og skuffer andre mennesker ...Nu er jeg så fritaget da vejret er helt af helveds til.

Er det bare mig der er helt galt på den eller er det rent faktisk noget fuldkommen umuligt lort?

Respekt til jer hvis i har læst det hele! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uretfærdig?
  • #1   23. jul 2011 jeg har læst det hele... smiley

    jeg kan udemærket forstå dine frustrationer. Er der ikke mulighed for du kan bo hos din mor?


  • #2   23. jul 2011 Lyder godt nok surt! Kan godt forstå dig, men prøv at vær' mere åben over for datteren. (-: Kan godt forstå du synes det er træls, at kun du skal tage hensyn til dem, når de ingen tager til dig.. Prøv at fortæl din far, at du ikke synes det kan passe, at abre fordi, han vælger at få sig en ny kone, kan det ikke passe, at du skal vælte op og ned på dit liv. (-: Men prøv at lær' og komuniker med datteren, hun har ikke valgt at hendes mor og din far skulle være sammen, og hun er garanteret heller ikke henrykt over det (-:

  • #3   23. jul 2011 Tina A - nej, min mor smed mig ud i februar hvilket i bund og grund er grunden til jeg bor hos min far.

    'Amanda&Arking.*-: ~ R.I.P Hassan, min makker. )': ' - Det har jeg sagt til min far, og han mener at jeg bare ikke vil tillade ham at være lykkelig + at jeg højest sandsynlig har en forbi for nye mennesker, ingen hensyn til at jeg får angstanfald og har en forholdsvis skrøbelig psyke pga. hvad han og min mor har udsat mig for ...
    Det er btw., bl.a. også hendes skyld at jeg ikke har fået Kidogo, så har ingen lyst til at snakke med hende, vi har heller ikke rigtig de samme interesser.


  • #4   23. jul 2011 For det første, holy c*ap du er 16 og kom hjem kl 6 om morgenen efter en bytur!!!!!
    Hvis det havde været mig, så tror jeg ikke jeg havde overlevet den skideballe jeg havde fået!

    Nå men nu til det andet..

    Din far kan slet ikke forlange at du bare elsker din nye "søster" og "mor", du har bestemt ikke valgt at få dem ind i dit liv, det har HAN... Du er bare blevet prakket dem på og så har desuden værsgo at smile også!!
    Nej det er sgu ikke fair..
    Men det er heller ikke nemt for dem.. De er flyttet til et fremmed land, kender ingen og så bliver de mødt af modvilje (om den så er berettiget eller ej).

    Anastacia har jo heller ikke valgt det her, hun har skulle rive hele hendes liv op med rode og skal også klistre et smil på, kan ikke kommunikere med andre end sin mor og har nok ikke så pokkers meget at tage sig til... Hvor dødsygt!!!

    Helt sikkert at både hendes mor og din far er de største egotripperne i denne historie, men Anasatcia og der er jo faktisk ens, bortset fra at hun ikke har hest, veninder osv hun kan tage ud til, når det bliver træls og dumt..

    Nej du skal ikke elske dem på kommando, og skriv evt et vrev til din far og forklar, hvordan du føler, så i ikke skændes og råber af hinanden.. Det hjælper ikke en dyt at blive sur og råbe.. Han er glad og forelsket og kan ikke forstå du ikke bare kan være glad på hans vegne...


  • #5   23. jul 2011 . MLC . - Jeg kunne ikke tage toget før lidt over fem, ellers havde jeg også været hjemme tidligere smiley .

    Jeg har hverken hest eller særlig mange veninder, størstedelen af min omgangskreds er i Jylland hvor jeg har gået i skole det sidste år smiley . Det eneste sted jeg kan være når jeg synes det bliver for meget er mit værelse, som efter at vi har boet 5 år i samme hus STADIG ikke er blevet renoveret til trods for at loftet er ved at falde ned og tapetet revner og falder ned i flager, det er sådan ca. det eneste værelse i huset der ikke er gjort noget ved.

    Min far forstår ikke følelser, det er som at tale til en mur og forvente at den svarer igen. Den gang jeg havde selvmordstanker og jeg fortalte det til ham sad han bare koldt og gloede på mig og sagde "Når," en psykolog eller skoleskift mente han ikke der var behov for. De eneste følelser der tæller i hans verden er hans egne hvilket er gået udover mig utrolig mange gange efterhånden.


  • #6   23. jul 2011 er der slet ingen mulighed for at flytte hjem til din mor igen?. Oo
    men det lyder da faktisk som om at du ville have bedst af at komme ud og væk fra det hele- så jeg synes det lyder som en god ide med det kost-gymnasium. smiley
    Hmm.. men jeg synes også det lyder som en god ide at få noget professionel hjælp til dine problemer. Søg til din egen læge. Og så skid på hvad din far siger. Han lytter åbenbart ikke alligevel. Så må du tage ansvaret for dit velbefindende i egen hånd. Det kunne jo også være din mor vil støtte dig i det, på trods af jeres fortid.

    Ud over det er jeg fuldt ud enig i det .MLC. siger. Helt og holdent. Det kan jo være du kan få en forbudsfælle i Anastacia? smiley

    men synes helt sikkert du skal søge hjælp. Jeg lider selv af angst, så ved godt hvad du kæmper med. Og det er ikke noget der skal ses ned på! Som din far tydeligvis gør. Det gør bare dig endnu mere frustreret. Virkelig ikke fair overfor hans datter. Suk.

    Håber du snart får det bedre.
    Trøstekram herfra



  • #7   23. jul 2011 Et styks Jane (; J - Nej, ikke rigtig. Kommunen er inde over sagen og støtter mig i kostgymnasium. Min mor støtter mig også i det, men vi kan bare ikke bo sammen uden at det ender ud i skænderier og at vi går og er sure på hinanden.

    Jeg har gået til psykolog og har fået teknikker til at holde mine anfald nede, og det år jeg har gået på skole i Jylland har jeg højest haft 6 anfald mod ca. 3 dagligt på min gamle efterskole. Jeg føler ikke rigtig jeg ville have gavn af en psykolog igen, men af at komme væk hjemmefra da det ustandseligt giver problemer for mig at være hjemme. Jeg er gode venner med mine forældre, men jeg fungere bare bedst når jeg ikke er sammen med dem - følelsesmæssigt har ingen af dem nogensinde været mine forældre, de har aldrig rigtig passet på mig som jeg tror at forældre vil gøre.

    Men tak (: .


  • #8   23. jul 2011 Jeg synes du skal få noget professionel hjælp - det her er en alt for stor opgave at tackle alene. Start evt. med at ringe til Ungdoms-rådgivningen.
    Håber du snart får styr på det.


  • #9   23. jul 2011 Alessandra&Kidogo smiley .

    Okay så bare på din profil at du havde en lille lækker hest hest oprettet og at der ikke stod part eller noget, så regnede med at det var din hest smiley

    Det med at din far ikke reagere, da du fortalte ham at du havde lyst til at begå selvmord, tja. det kan være svært at forstå for andre og mange ved ikke, hvordan de skal reagere.. Du havde brug for at han havde reageret på en anden måde, så du fik et behov opfyldt, men det gjorde han altså ikke..
    Du ved så ikke om han reagerede bagefter.. Nogen har meget svært at vise følelser overfor andre..

    Men, hvad er det så du vil opnå?
    Vil du flytte hjemmefra?
    Eller noget helt andet?

    Ja livet er ikke nemt..
    Ved gud jeg har da også kæmpet mine kampe og kan nævne mange andre i min omgangs kreds der har kæmpet lige så hårdt og endnu hårdere..
    Du er ikke alene i at have det hårdt og at have det skidt..
    Som Et styks Jane (; J der er kun én der sørge for at du får det bedre og det er dig selv..

    Så hold et møde med din far, bare ham og dig, sørg for at det er en dag, hvor han kan altså en aftale... Hvor i snakker, altså ikke råber og bliver sure, men snakker om alt det her.. Igen, hvis du føler at du ikke kan det, så skriv et brev, ikke et hadebrev, men et fornuftigt brev.. Det er svært at tage en person alvorlig når der bliver skældt og smældet og skrevet skældsord, hvert 20'vedene ord..
    Der fortæller du ham, hvad du føler omkring hans følelser omkring dig (du bliver nedprioriteret osv) og at du ikke vil såre ham, men sådan føler du virkelig bare og her grundene til at du føler sådan (det med værelset og hvad der så ellers er) og HUSK ikke noget med "og du er bare en nar" osv så ødelægger du det..

    Det hjælper ikke alt det er "verden er uretfærdig og jeg er bare placeret i den".. For ja gu er den det.. Man kan kun prøve at gøre noget ved det og husk på, de har trods alt givet dig tøj, mad og et par heste og kan da se i snakker om at købe en til, ja gaver køber ikke glæde på lang sigt, der gør kun kærlighed, men så må du fortælle din far det smiley

    Håber virkelig i finder ud af det sammen smiley Der er bare ikke nemt, når man har det dårligt i sit eget hjem.. Og håber du får et dejligt kostskole ophold, hvis du kommer afsted smiley Men tror ikke det vil hjælpe, problemerne vil stadig være der, når du kommer hjem..


  • #10   23. jul 2011 Jeanne N - jeg har en sag liggende hos kommunen, men den er pt. afhængig af at min far vil betale alt han får ind på mig til kostgymnasium som han ikke støtter .. Ellers går snakken på at de vil tvangsflytte min adresse til min mor da hun vil. Men udover det kan de ikke rigtig gøre noget for mig, det var i hvert fald hvad min sagsbehandler sagde.

Kommentér på:
Uretfærdig?

Annonce