{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

leje hest for 1 år {{forumTopicSubject}}

Står i det dilemma. Har nu redet lucky 1 år, og er rigtigt glad for hende og vil ikke miste hende lige nu. Men i dag sprugte ejer mig om hvad vi skal gøre,da hun bruger unødigt penge på hende da hun ikke selv rider hende,og derfor vil hun høre hvad jeg havde tænkt mig.

I øjeblikket betaler jeg ikke noget til ejer,men betaler selv for nyt udstyr,stævner,undervisning og lig.n. Skal også til at betale for forsko.
Har 2300 kr om måneden til hesten og regninger, indtil juli for jeg
mellem 7000-9000 kr.

Hvad vil i gøre i min stitution??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  leje hest for 1 år
  • #1   2. jan 2013 Hvad koster hesten i udgifter om måneden? Tilbyd ejeren at betale halvdelen eller hvad du nu har råd til? smiley

Det handler om prioritering - men lad vær at købe, hvis du ikke er 100% sikker på din økonomi.

• #2   2. jan 2013 Ved jeg ikke har råd til at købe hende. og når jeg for råd er hun for gammel.
    Hun ved godt jeg står økonomisk hårdt så derfor har jeg endnu ikke betalt noget. Men det gør alting lettere når det bliver juli.

Hun står hjemme, så der udgifter til foder,smed,dyrlæge og veligholdes af stald. Da de selv laver hø,halm og byg, og havrer.

• #3   2. jan 2013 Står i lignende dilemma bortset fra jeg mister min part som jeg er virkelig glad for han skal et halvt til et helt år til als og derefter vil ejer selv bruge ham så ved ikke om jeg ville kunne købe ham der da ejer ikke kan svare på det på nuværende tidpunkt men har 2 måneder tilbage med ham..

Tilbyd at betale halvdelen til juli? (: Kan ikke rigtig give nogen råd smiley

• #4   2. jan 2013 Puuuha, den er jo svær... jeg lejede selv min gamle DV hoppe i godt 1½ år, og det var VIRKELIG hårdt! Jeg kæmpede for at få råd til at have den, og jeg betalte selv alt til den - den eneste indtægt jeg havde var løn fra Netto, og det var for en ungarbejder. Det er altså overhovedet ikke særlig meget! Chanelli var virkelig min prinsesse og min engel, og hun havde hjulpet mig så meget og lært mig ekstremt meget, det var ikke en hest jeg ville af med. Men jeg måtte bide i det sure æble og stoppe med at leje hende.
    Jeg betalte alt, undtagen forsikring. Opstaldning, smed, foder, undervisning. Undv. havde ejer endda sagt hun ville betale, men jeg så aldrig en krone fra hende...

Kan kun råde dig til at tænke dig rigtig godt om. Hvis du ikke har råd til det, så er det nok bare ikke nu du skal have hest.. smiley

• #5   2. jan 2013 Det er dyrt at ha hest, Ja! smiley
    Du har ikke mulighed for at have arbejde ved siden af? Går ud fra at pga. Din indtægt er du på hjemmeboende SU?!

• #6   2. jan 2013 Hvis du har 7-9.000 kr. om måneden, og hesten står billigt opstaldet, kan jeg ikke se problemet i at betale for den, for så mange penge koster det altså ikke, medmindre hesten har brug for specialsko eller dyr medicin o.lign.

• #7   2. jan 2013 Du bør nok vende spørgsmålet til ejer, og høre hvad HUN har tænkt sig....
    Hvis hesten står hos hende, og jo ejes af hende, må hun tage beslutningen. Hvad vil hun være tilfreds med, at du betaler? Er det nok, at du tilbyder dit arbejde (ridningen, striglning, udmugning mm) og evt betaler foder? Eller har ejer tænkt helt andet, og måske mere stemt for salg?
    Du er simpelthen nødt til at tage en snak med ejer, hvor I i fællesskab bliver enige om, hvordan I fortsætter

• #8   2. jan 2013 Nu er det ikke SU jeg er på men kontant hjælp. og ja 7000-9000 kr, er meget men vil spare sammen til kørekort og indskud til en lejlighed. så derfor vil der kun være 3000-5000 kr. tilbage. Men tror vi finder en løsning så jeg kan beholde hende.

• #9   2. jan 2013 Overtag ejers udgifter på hesten, har det været helpart eller udlån? For normalt når man laver lånerkontrakt står låner for næsten alle udgifterne smiley

• #10   2. jan 2013 Lige nu er det bare helpart, har hende som min egen. står næsten også for alle udgifter nu. det er kun smed,dyrlæge og foder jeg ikke betaler.

• #11   2. jan 2013 øh hvilke udgifter er det du står for, udover dyrlæge, smed og foder?
    Det er vel at mærke de vigtigste udgifter. Dem du står for, er jo noget du selv har valgt til, og heller ikke de dyreste udgifter?
    Måske skulle du overtage ejerens udgifter, som Maria siger.

• #12   2. jan 2013 (:

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #13   2. jan 2013 Kan du ikke droppe undervisning og stævner indtil juli? (-:

• #14   2. jan 2013 Altså hvis hesten står hjemme kan det jo ikke være de store udgifter, jeg ville tilbyde at betale halvdelen.

Kommentér på:
leje hest for 1 år

Annonce