{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.892 visninger | Oprettet:

Aflive/slagte heste {{forumTopicSubject}}

Hvad koster det at aflive en hest ca? Og at få den hentet? Hvis man slagter en hest skal man betale noget eller får man bare pengerne for slagte prisen? Hvad koster det forskællige?

Hvad får man som ejer mæst ud af?

(Bare for at have det på det rene! Jeg skal hverken få aflivet eller slagtet nogen. Bare interesseret i at vide noget om det)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg har en hoveddør hvor låsen skal fikses , det samme ud til mit skur . 800 kr.
  • Trimning af levende hegn 2.400 kr.
  • Sætte lampe op i stuen 900 kr.
  • Hang a mirror on a concrete wall 500 kr.
  • Mount a few things (small wall shelf, two frames and a wall mounted shower) 900 kr.
  • Opsætning af mørklægnngsgardiner 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aflive/slagte heste
  • #1   8. jan 2013 hvis din hest skal slagtes skal den køres levende til slagteren hvor de så skyder den.. så få du penge per kilo pris for hesten..

skal du aflive den med dyrlægen koster der gerne ca 1000,- også skal du have kampas eller havd det hedder til og hente og det koster også penge

• #3   8. jan 2013 Nuttiged - Det ved jeg smiley Har medicin kursuset smiley

• #4   8. jan 2013 du får omkring 2500 kr i slagterpris, men hesten på ikke være chippet smiley

aflivning er lidt forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge, men hvis du ligger omkring 5000 kr til siden.

husk ligemeget hvad du vælger får hesten så er der intet der er synd faktisk vil jeg påstå de gør aflivningen bedst hos slagteren, så det bare om man kan holde tanken ud at det bliver til spisekød, men det er nu et eller andet sted den naturlige vej smiley

• #5   8. jan 2013 Ved aflivning skaldu betale for aflivning ca.1000 kr. dertil kommer du skal ha hesten liggende klar til Daka kan afhente den, mener det ca.koster 1200 kr. huskhvis hesten har sko på at få dem fjernet inden (da det koster en del mere hvis Daka skal afhente den med sko på)

Slagtning ved jeg ikke det helt store om, hesten skal dog også have hestepas (som jo er lov krav)
    Man får en kg. pris

• #6   8. jan 2013 husk at sko og grime skal af hvis du vælger at den skal hente det bliver hurtigt til mer pris hvis den har noget på den skal være natural. smiley

• #8   8. jan 2013 Ok smiley

• #9   8. jan 2013 Mange tak alle sammen smiley

• #10   8. jan 2013 Jeg ved ikke lige med slagteren men med aflivningen kan man i hvet fald selv transpoter den hen til dyrlægen det gjorde vi med Avanti da vi ikke ville have ham liggende;-)

• #11   8. jan 2013 Man kan også vælge at køre den til eksempelvis Ree-park, hvor den vil blive aflivet ude på en stor dejlig mark, så den ikke når at opleve hvad der sker. Derefter vil kødet blive brugt yderst fornuftigt til parkens dyr. Du skal bare kunne dokumtere at den ikke har fået noget medicin der er skadeligt for deres dyr (medicinsiderne i dit hestepas). Og det koster ikke noget at aflevere den derude.

• #12   8. jan 2013 afhentning af Daka kommer også an på hvilken hest det er.
    Voksen stor hest, føl, dødfødt føl osv.
    Ved det da vi selv et år mistede vores føl, da hoppen fik tvillinger og begge døde ;o(
    Der er også en del med hvor de afhenter den, det skal være "beton", fliser, asfalt under. og det skal være nemt at komme til med en stor lastbil med kran

• #13   8. jan 2013 Ved slagtning skal du også lige undersøge i hestens pas, om der er skrevet under på at den ikke må slagtes. Der er en side i passet hvor der kan skrives under på om hesten må være konsumhest, altså om den må slagtes. Har en tidligere ejer sat en underskrift der, kan hesten ikke slagtes. Det var i hvert fald det min dyrlæge sagde smiley

• #14   8. jan 2013 en hest må godt være chippet når den bliver slagtet.

• #15   8. jan 2013 næsten hver gang min hest har fået bare den mindste smule medicin, øredråber mod muk, binyrebakhormon, eller smertestillende, så har dyrlægen sagt at han ikke måtte slagtes, så der skal altså ingen ting til før hesten ikke må slagtes

• #16   8. jan 2013 TanjaS -men det skriver din dyrlæge vili hestens pas?
    For vi havde en også der fik så meget medicin/smertestillende at han heller ikke måtte slagtes, men det blev der skrevet i hans pas

• #17   8. jan 2013 Hvis dyrlægen anvender medicin, der ikke er godkendt til behandling af heste, så skal hesten være udelukket fra konsum. Derforuden står der en liste over medicin, hvor det kræves, at hesten udelukkes. Dette er gældende uanset, om man har medicinhåndteringskursus eller ej.
    Men du må selv indgive din hest ormekur osv., hvis du tager medicinhåndteringskursus ellers er det alene dyrlægens opgave. Dertil skal der udfærdiges medicinlogbog af ejer og dyrlægen skal lave tilbageholdelsesseddel med udførlig beskrivelse.

Aflivning - koster afhængigt af dyrlægen åbenbart fra ca. kr. 1000,00 og op. Spørg, for det kan let koste 2500 + moms og dertil skal DAKA ha for at hente hesten. Sko skal være fjernet, inden DAKA henter, da det koster et betragteligt beløb ekstra hos DAKA, hvis hest har sko på.

Slagtning - prisen er afhængig af hestens vægt her. Og her kræves der tilstedeværelse af opdateret hestepas med medicinsider. Samt tjek af side 42 i danske pas, at hesten ikke er udtaget fra konsum.
    Slagt i DK er efter vægt af den slagtede hest, dvs. når ben osv. er skåret fra.
    Slagt til udland er efter levende vægt. Lidt lavere kilopris, dog en samlet noget højere pris for en stor hest. Der er såvidt jeg ved en eller anden min. vægt på heste der eksporteres.

• #18   8. jan 2013 Hvis hesten er udelukket fra konsum (se side 42 i passet), så må den ikke slagtes - så nemt er det smiley

• #19   8. jan 2013 jeg gav 1500 for en aflivning plus 800kr ca til daka. da jeg fik slagtet jet fik jeg hold fast 690kr for hende resten gik til en dyrlæge pga nogle prøver. og hesten må altså godt være chippet til slagt. man skal aflevere hestens pas hos slagteren sammen med hesten så tager dyrlægen der er tilknyttet kontakt til hvor pas er udstedt og sender en dødsattest på kræet.
    nogle slagtere her på lolland giver ikke penge for en hest til slagter andre en 5-10kr pt.

• #20   8. jan 2013 5-10 kr kg pt skulle der stå

• #21   8. jan 2013 Jeg fik sidste år slagte min hest i Ålestrup, hvilket var en god oplevelse. Jeg fik omkring 2000 ,- fra dem, efter hun var slagtet.

Med hensyn til det som "CHRIS & BØFFEN FOREVER" skriver med Ree park, så bliver hesten ikke aflivet ude på en stor dejlig mark, men derimod skal man kører hen til en gammel gård,hvor de bliver skudt på en gammel møddingsplad. Vi kørte en pony derud for 2 år siden, og det var ikke en god oplevelse.

• #22   8. jan 2013 Aflivning ca 1000 kr, og 1160 til daka.
    Slagtning, skal hesten have pas, og ikke have indtaget medicin. ( i hvertfald det meste medicin)
    Slagtning får du x antal kroner pr kilo.

• #23   8. jan 2013 Tak alle sammen smiley Ang medicinering og pas så har jeg medicinhåndteringskursus og min hest har jeg haft siden føl så passet har ingen andre end mig selv haft smiley Ang mediciner så er det kun de mediciner der dyrlægen foreskriver på eget styk papir eller i passet der gør at hesten ikke må gå til konsum. Og dyrlægen skriver det ikke altid i passet! Da min hest ved gødningsprøven i foråret 2012 fik påvist alle de ormer han kunne have sendte dyrlægen mig ormekur samt et stk papir hvor der stod at min hest var udelukket fra konsum i mindst 30 døgn. Så der står ikke altid i passet.
    Dog kan dette have blevet gjort da min dyrlæge godt ved jeg har medicinhåndteringskursuset og kender reglerne. Jeg vaccineret også min hest selv (med dyrlæge tilstede) i oktober smiley

• #24   8. jan 2013 Da min veninde fik hendes hest aflivet i Ree park var det på en af deres marker hvor dyrerne normalt går, og ikke på en møddingsplads.

Kommentér på:
Aflive/slagte heste

Annonce