{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.464 visninger | Oprettet:

Bund til ridebane {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogen som kan hjælpe og har gode råd smiley
Skal igang med at lave ridebane her til foråret. Nogen som kan hjælpe med en god bund til billige penge, da vi også har andre projekter vi skal have lavet, så pengene er ikke det store..
Har ikke så store krav, udover den ikke må være tung at ride i, og at man kan ride der det meste af året smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bund til ridebane
  • #1   15. jan 2013 følger lige med da vi også skal bruge det..:)
    Men vi har nu lige lavet inde for og hvor de går ud og vi købte sand når det regner går det ind i den men der kun nogen steder hvor der lige er noget vand på men det går meget hurtig ind så den er meget god! smiley


  • #2   15. jan 2013 jeg har fået at vide af min søsters veninde at de har lagt sådan et fleccetæppe (ved ik helt hvad det hedder) og så strandsand skulle være rigtig rigtig godt smiley

  • #3   15. jan 2013 Hvis i får den drenet så slipper du helt for vand smiley Synes sand kan blive meget tungt at ride rundt i, dog afhænger det jo af mengden. Min veninde har nogle sorte knuste sten (husker ikke hvad de hedder p.t.) men det var også rigtig dyrt...Tænker at ret hårdpakket sand er det bedste (dog løsere end grus veje)

  • #4   15. jan 2013 Knust muslinger er godt hvis man vil undgå vand på banen og det bliver ikke tung på samme måde som sand. Det er bare dyrt.

    Sand er billigt, hvis man ikke putter for meget på og tromler det kan man undgå det bliver tungt. Problemet er bare vandet som ikke kan komme hurtigt nok væk. (Kan evt gøres bedre med en omgang nøddesten under)


  • #5   15. jan 2013 Vi har en 20x60 sandbane derhjemme, som fungerer godt hele året smiley Det kan selvfølgelig ikke bruges når der er sne, men jeg er nok også lidt pylret xD
    Men vi har gamle murbrokker under (fra da vi fik revet huset ned) og så har vi strandsand ovenpå, så den er blød i overfladen, og lidt hårdere i bunden...
    Hvis det har regnet meget er vandet væk i løbet af to dage max, ellers ligger der ikke vand på den, og når vi harverden, går vi den med sådan en "slæber", der bare tromler det fladt, så den ikke bliver for dyb, eller man får murbrokkerne op smiley
    Den er ikke tung at ride i overhovedet smiley
    Jeg tror vores kostede et sted mellem 60 og 80.000, uden hegn om smiley
    Her er et billede af den:


    profilbillede
  • #6   15. jan 2013 Følger lige med her, da jeg også går med planer om egen bane.

  • #7   15. jan 2013 Jeg vil bare lige nævne at sand er en meget bred betegnelse. Der findes virkelig mange forskellige typer sand med mange forskellige egenskaber. Noget sand har ler iblandet - det bliver ret fast, men til gengæld kan det støve helt vildt. Andre typer sand (fx vasket sand) bliver aldrig fast, til gengæld kommer det aldrig til at støve.
    Så det er ret vigtigt hvilken sype sand man vælger.
    Prismæssigt ligger sand fra ca 30 kr pr m2 til ca 200 kr pr m2 - alt efter hvilken type man vælger.


  • #8   15. jan 2013 Har godt hørt at murbrokker skal hjælpe en del. Hvor mange ca murbrokker og hvor meget sand derefter?? Synes det lyder vildt 60-80.000 kr for en ridebane.. Hvide i så nogen til at lave alt?? Nu har jeg en far der har alle maskiner og udstyr til det. Så regner med der kun er sand vi skal betale.. smiley
    For det første vil jeg ikke have muslingskaller på da jeg skal tilride heste, og så er det pisse dyrt.. Det ser hammer godt ud, men hestene er ligeglade. Og har kun 6 bokse, så det er en lille hygge gård vi har, så kommer aldrig til at få bare nogle af de penge hjem igen smiley


  • #9   15. jan 2013 Det er vigtigt at der kommer murbrokker under så der ikke ligger vand på banen. Har en nabo der glemte det og så bare lagde det øverste lag. Og de fortryder det virkelig meget. Man kan finde billeder af hvordan og hvad man skal ligge de forskellige lag på google.:-)

  • #10   15. jan 2013 Jeg vil mene at muslingeskaller er den billigste og bedste løsning. Vi har lige lagt knuste muslingeskaller på en bane der er 25 x 55 m for 10.000 kr. Det er den bedste bund vi har haft smiley

  • #11   15. jan 2013 Har redet i lersand, og synes faktisk det var godt at ride i.. Det bliver heller ikke tung at ride i. smiley

  • #12   15. jan 2013 Lersand kan bare ikke komme af med vandet

Kommentér på:
Bund til ridebane

Annonce