{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Hvordan får man sig selv til det?!?!? {{forumTopicSubject}}

Jeg fatter ikke at folk sælger deres elskede heste fordi hesten "laver ballade" og ikke prøver at finde sine egne fejl i stedet for? :0
Jeg kan forstå hvis man har prøvet ALT og virkelig alt og man bare ikke passer sammen eller ikke har kemien (same shit)...
Er jeg den eneste som er helt slået ud om tanken om at sælge ens baby fordi den ikke gør som man siger? Man sælger jo heller ikke ens børn fordi de er umulige?
Lidt frustration som er opstået ved 2 jeg kender, den ene sælger sin pony fordi hun snart er 16 og den anden fordi den laver glædes hop til tider... Men fælles for dem er at da de fik deres heste i alderen af 10-11 år og årene til 13-14 år ville de aldrig gå af med den? Og de elsker den, hvordan kan man så gøre det ,!?!??!
Undskyld men jeg er virkelig skuffet xD


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får man sig selv til det?!?!?
  • #1   16. jan 2013 det forstår jeg heller ikke!
    har virkelig også været sur på min ponse fordi at den ikke høre efter eller irretere mig, på en dårlig dag. men bare tanken om at sælge ham på grund af det! kan ikke holde den ud!:-/ smiley


  • #2   16. jan 2013 Det er da 100 gange bedre at hesten bliver solgt, end at den er sammen med en som misforstår den, og derfor laver den "ballade" fordi den mistrives, har ondt eller på anden måde ikke har det som den burde.

    Du kan på ingen måde sammenligne børn og heste.Så kunne vi lige så godt sammenligne heste og kærester, Hvorfor beholder du ikke din kæreste, bare fordi han er en røv, så skal du da ikke smide ham ud, du er da en ringe kæreste fordi du bare sådan vil skifte ham ud, bare fordi han laver lidt ballade .. og så videre største delen af alle Heste/ponyer er ligeglade med hvem ejer er, så længe der kommer foder.


  • #3   16. jan 2013 Det kommer jo meget an på hvorfor man netop har valgt den her sport.
    Hvis man 'bare' kan lide at ride er det jo 'bare' at finde en hest man har kemi med og som lever op til de simple krav.
    Men hvis man virkelig går op i sin sport, så kræver det jo at man sælger for at komme videre, man er nødt til at have en hest på samme niveau som en selv og det er jo ikke alle heste der udvikler sig i takt med rytteren.
    Men okay, jeg vil så også sige at selvom jeg var 16 så ville Capone ALDRIG være blevet solgt hvis han havde været min egen på trods af at vi ikke længere kunne starte stævner smiley


  • #4   16. jan 2013 Der er mange der ikke sætter sig ind i sine problemer med heste og så bare sælger dem for ejeren gør aldrig noget galt..

    Er helt enig med dig og er også meget skuffet..
    men heldigvis bliver jeg ofte kontaktet af nogle af disse folk og får rettet op på problemerne smiley



  • #5   16. jan 2013 Du kan slet ikke sammenligne dyr og mennesker!
    En hest er kun et dyr uanset hvro glad man er for den.

    De to årsager du giver, den ene er 16 og den andens pony laver glædeshop.
    Hvis man gerne vil være stævnerytter, så sælger man ponien og køber en hest, når pony-årene udløber, det er der intet kriminelt i.
    Og hvis ens pony spjætter for meget, så finder man en roligere pony.

    Dyret skal passe til mennesket.

    Jeg ser intet forkert i at udskifte hesten med en større / bedre / roligere, hvis det er det man ønsker


  • #6   16. jan 2013 Jeg forstår det heller ikke! smiley
    Jeg købte Dulle, hun var rigtig frisk pony og hun var springpony, vi passede bare ikke sammen, og i starten var hun umulig at ride..... Men jeg blev ved med at kæmpe da jeg var sikker på at vi nok skulle få det godt sammen, og i dag er hun bare den bedste, og jeg kan bare ikke undvære hende.. :_)


  • #7   16. jan 2013 Det er en sag op til hver enkelt person.

  • #8   16. jan 2013 Det er aldrig hestens skyld... Hvis hesten ikke lige gør som du vil, så er det ikke hestens skyld, men DIN EGEN skyld!



  • #9   16. jan 2013 Hvorfor kan man ikke LIKE emner???

  • #11   16. jan 2013 Det kan godt være.. Men forstår det stadig ikke hvordan man kan sælge sin pony bare fordi man ikke kan starte stævner, og min venindes hest har gjort det 3 gange fordi det var forår...

  • #12   16. jan 2013 Selfølgelig hvis man ikke passer sammen er det fint! Men hvis man elsker sin hest og har en god kemi ser jeg ikke hvorfor man ikke kan overleve et par glædeshop? Og hvorfor at en person som alligevel kun stiller op i sløjfestævner sælger sin elskede pony?

  • #13   16. jan 2013 Ridning er nu engang 'kun' en sport for mange mennesker og ja, hvis man vil videre i den sport skifter man det brugte legetøj ud med noget nyt som kan noget mere smiley

    Der er faktisk en del der ikke gider bruge tid på at stable venskab med hesten, den skal bare kunne springe det og det eller kunne de og de øvelser i dressuren og så snart den ikke lever op til vores krav mere, jamen så ud med den og ind med den næste smiley


  • #14   16. jan 2013 Det er forfærdeligt umenneskeligt synes jeg!!

  • #15   16. jan 2013 Nu er alle ryttere forskellige og "et par glædeshop" kan føles meget voldsomt for nogle.

    Rytteren, der er 16, kan jo også være for stor til sin pony, eller mange andre ting.

    Nu kan det godt være jeg bliver hård, men det kommer egentlig heller ikke dig ved, hvorfor de gør som de gør. Du har selvfølgelig ret til at mene om det, hvad du vil, men du har ingen ret til at give dem dårlig samvittighed.


  • #16   16. jan 2013 En hest er ikke et menneske!

  • #18   16. jan 2013 Jeg ved godt det ikke er et menneske.. Men jeg har heller ikke sagt noget til dem.. Jeg synes bare det er lidt tamt at sælge sin 'baby' og nej det kommer ikke mig ved. Men jeg synes stadig det er nega sært hvordan man kan få sine selv til det?

  • #20   16. jan 2013 for dig er din hest din 'baby'
    for andre er hesten deres bold som i fodbold, når den bliver slidt skal du have en ny


  • #21   16. jan 2013 Selv jeg bliver chokeret nogle gange over hvordan ridning er sådan en 'kold' sport smiley
    - Hesten er selvfølgelig ikke ligeglad. Hvis den har udviklet stærke følelser overfor dig kan den også godt lide under at man sælger den, den kan være i sorg i flere måneder smiley

    Så helt ligeglade er heste ikke smiley


  • #22   16. jan 2013 Jeg ser inte galt i at sætte sin hest til slag hvis den laver "ballade" som du kalder det for det er ikke alle der tager det så let nogen er jo nervøse mens andre er helt iskold over for sådan noget, og hvis man er den nervøse ville jeg mere det er beder at skaffe sig noget andet der er mere roligt end man går hen og blive helt bange for at ride..



  • #23   16. jan 2013 Og i øvrigt er der også stor forskel på hvordan man er, når man er 10-14 og 16+. Når man er i den alder, så er man for det første faldet for aldersgrænsen og der er andre ting der bliver meget interessante. Ellers er jeg helt enig med stald novem!

  • #24   16. jan 2013 min pony (isabell) er også en frækkert!:) men JEG ELSKER HENDE OVERALT PÅ JORDEN! og jeg sælger hende aldrig ligegyldigt hvad! da jeg købte hende ville hun smide mig af og jeg kunne IKKE trave på hende !!:O men jeg vidste bare det skulle være hende selv om hun ville kaste mig af smiley og hun var også boks sur men det har jeg arbejdet meget med og hun er det ikke mere! og nu... har jeg bare verdens bedste pony som jeg kan gøre alt med smiley så ved godt hvad du mener og sælger ikke min pony fordi den er lidt fræk eller når jeg bliver for stor til hende!:)

  • #26   16. jan 2013 Freja, det er selfølgelig ok, og det syneds jeg også jeg udtrykkede mig om smiley Men det at sælge sin "bedste ven" synes jeg er dybt dybt underligt

  • #27   16. jan 2013 Lidt pudsigt, at de, der skriver at de aldrig vil sælge deres pony alle er under 16 smiley



  • #28   16. jan 2013 Jeg fylder 16 om få måneder, og jeg ville aldrig kunne finde på at sælge hvis det var.. Jeg skifter heller ikke min part som er 144 selvom jeg ikke kan starte stævner på hende mere.

  • #29   16. jan 2013 Så er du heller ikke udpræget konkurrencerytter. Når man er det, så sælger man ponyen når man falder for aldersgrænsen og køber en hest. Du kan ikke sætte dig ind i det, når du ikke selv er der. Og tro mig, din interesse for heste vil temmelig sikkert falde når du bliver over 16. Fester, drenge, alkohol mm begynder at tage en del af ens tid, samt venner og skole, selvfølgelig.

  • #30   16. jan 2013 Sandra.. Fester, drenge alkohol mm er allerede aktuelt, så nej... Jeg går til fest jeg har lige slået op med min kæreste.. Nej. Det vil ikke blive mere uintressant..

  • #31   16. jan 2013 man kan ikke se ud i fremtiden smiley for 3 uger siden vidste jeg jo heller ikke jeg skulle på efterskole smiley

  • #32   16. jan 2013 det kan jo godt være du om 2 år syns at drenge de er meget sjover end heste smiley

  • #33   16. jan 2013 Det siger de alle sammen smiley men jeg er ikke typen, jeg kender mig selv smiley jeg dropper intet for en dreng... Hvis han vil mig må han komme til mig smiley

  • #34   16. jan 2013 Det siger du nu, men tro mig, det ændre sig. Så er du bare ikke kommet i den alder endnu.

Kommentér på:
Hvordan får man sig selv til det?!?!?

Annonce