{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.046 visninger | Oprettet:

Når hesten hoster ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG smiley

En vinter oplevede jeg at min hoppe, hostede 1-2 gange når jeg i opvarmningen nåede til trav. Dvs. efter godt 15-20 min skridt og mellem 5-15 meters trav hostede hun enten 1 eller 2 gange, men så var der ikke mere. Så efter de par host kunne jeg ride hende som jeg plejer både i trav og galop osv.

Jeg havde self. dyrlæge på, da det næsten fortsatte således hvergang jeg red hende(med undtagelser; nogle dage hostede hun ikke når jeg red hende).

Han undersøgte hende og konstaterede, at da der ikke var noget slimet næseflåd og ingen hoste på fold eller stald, og at hun gik i løsdrift, og ellers var frisk som hun plejer, så var det ikke noget....

Da jeg her den anden dag, var ude og trække min hoppe lavede hun samme nummer, efter cirka 15 min skridt og godt 5 meter trav hostede hun....

Det skal siges at hosten sidste gang forsvandt midt/sidst i foråret, hvor jeg så red en del stævner sommeren over og hun var i rigtig fin form og der var ikke noget hele sommeren-efteråret. Så jeg tænkte ikke mere over det.

Nu har hun stået stille i ca. 2 mdr. da jeg ikke har haft mulighed for at ride. Og så bliver jeg bekymret igen da hun nu hostede 1 gang den anden dag.

Der er INTET på fold eller stald det er åbenbart kun når hun sættes i trav hun hoster..

Er der andre der har oplevet det med deres hest, hvad gjorde i ?

Jeg overvejer at få en anden dyrlæge på...

Men vil gerne hører hvad i mener om det hele også...

Jeg har hoppen hjemme, hvor hun går sammen med sit føl fra 2011.

Hold tonen pæn tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hesten hoster ?
Kommentér på:
Når hesten hoster ?

Annonce