{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

Bare tigge eller betegner I det som at nappe? {{forumTopicSubject}}

Min plage elsker at få godbidder og opmærksomhed (hvem gør ikke det smiley ) Når vi så står og strigler eller bare hygger kommer han med sin mule og vil gerne have godbidder og hans mule "smager" på min hånd, mine lommer osv. (nogle gange kommer han bare med hovedet for at hygge og da bæveger han ikke læberne.) Men han bider ikke.

Betegner I det som bare at tigge eller mener I at han napper?

Jeg betegner nemlig at nappe som om hesten bider ud efter en men ikke bider rigtig som om den bare "prøver" at bide.
Og hvad tænker I om det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bare tigge eller betegner I det som at nappe?
  • #2   20. jan 2013 Jeg tillader min hoppe det og kalder det tiggeri

Hvis det bliver for voldsomt (hun begynder at skubbe eller "bide i lommen"), så siger jeg nej og skubber hovedet væk. Men hun er generelt meget mild, så jeg er ikke bange for uvane - er dog ikke sikker på jeg havde samme ide om en "voldsom" og "fremme i skoen" hest... af en eller anden grund har jeg tit oplevet det med koldblodede heste... Der var jeg nok mere konsekvent, da det kan være svært for hesten at "forstå" (altså hvornår nok er nok)

• #3   20. jan 2013 Jeg tillader det, da min hest er en meget stille og indelukket hest, så hun får lov til alt det hun vil så længe hun ikke bliver voldsom/farlig - ellers har jeg en meget trist og indelukket hest smiley

..... så efter min mening kommer det meget an på hesten

• #4   20. jan 2013 Vil betegne det som tiggeri, og jeg ville sige fra med det samme. På et tidspunkt bliver det til nappen og slutteligt begyndet han at bidde. Så stop det mens legen er go'.

• #5   20. jan 2013 Sådan gør ALLE i vores stald og jeg elsker det. Man skal bare lære dem at de ikke må gå længere end det og ikke en eneste af vores bidder eller har nogensinde gjort det smiley

• #6   20. jan 2013 Jeg tror kun man får irriterede, frustrerede og måske endda farlige heste ud af at tillade sådan noget.
    Prøv at tænke lidt over det; Du tillader og belønner 'det lille bid', mens du straffer den for 'det store bid'.

Hos mig får hesten godbidder når jeg siger det og ikke et sekund før, om den tigger eller lader være. Så kan vi gnubbe kløsteder i andre situationer eller den kan fodres af børn eller ikke-hestemennesker uden jeg skal være bange for ødelagt tøj eller manglende fingre.

Det er hverken 'kærlighed' eller hygge den gør det af. Det er ønsket om at finde maden og intet mere, og det andet er i min verden at tillægge hesten menneske-følelser.

• #8   20. jan 2013 Min hest fodres af børn og han er forsigtigheten selv da han forstår de er små. Så der ryger ingen fingre. Hans holdning endres iblant små børn. Og han får ikke godbidder ved at tigge....Han får de også når jeg bestemmer det. Men han kan godt finde på at tigge alikevel og søger mine lommer da det er der gulerødderne ligger. Han får ingen belønning for denne adfærd men han har den stadigvæk...

• #9   20. jan 2013 Det er både tiggeri og små napperi, og det er ikke ok adfærd i min verden. det skal stoppes.

• #10   20. jan 2013 Og så hvordan skal jeg afvænne denne adfærd når jeg ikke opfordrer til den?

• #11   20. jan 2013 Jeg vil kalde det tiggeri. Det får min pony ikke lov til han får at meget bestemt nej også skubbe tjek hovedet væk! Det er ikke okay og tigge synes jeg:) han får næsten også godbidder i boksen

• #12   20. jan 2013 Min får også tit også en belønning med og blive kløet og nusset der hvor han elsker det og han vil heller nusset og kløet på staldgangen end en godbid:) Jeg synes også at hesten skal gøre sig fortjent til det

• #13   20. jan 2013 lader du din hest tikke med forbenet?

• #14   20. jan 2013 Min kan godt finde på at gøre det samme(ved at stikke hovedet hent til en, slikke ens hånd, nusse lidt), og har gjort det lige siden jeg fik ham (2 år siden), og han har ikke bidt eller noget endnu, så tror ikke du skal være så bekymret. Du skal bare lade være med at give ham godbidder når han tigger.. Kun når han ikke tigger smiley

• #15   20. jan 2013 Den tigger, og jeg ville vende den af med det.
    Det er vildt hyggeligt når de ikke bider, men det er pludselig ikke så sjovt den dag de får fat! (:

• #16   20. jan 2013 Mich - Nej! Han skraber nogle gange og får da besked på at holde op som han også gør..
    Sofie - Det er det jeg gør. Han får kun når han ikke tigger. Han har prøvet og bide mig i tommelen en gang da han havde den i munden men det gør han ikke igen. Det er mange måneder siden.
    Jer andre - I dag tigget han ikke en eneste gang....Så det er ikke hver gang han tigger. Og han får belønning ved at blive nusset og kløed også. Ikke kun godbidder...

• #17   20. jan 2013 I mit hoved er det det samme. det kan være farligt når du står i vejen den sammen kan dens tandsæt være

• #18   20. jan 2013 Mich - Når man står med en hest så er man da klar over hesten sine bevægelser. Man sanser jo på hestens bævegelse at nu er han ved at skrabe/løfte benet. Jeg har adskillige gange stået med ham og striglet ben/hove og så har han begyndt at skrabe. Men fordi jeg kender hestens bevægelser så når jeg da at flytte mit hovede og tage fadt i hans ben holde det nede og sige nej. Og jeg er da ikke bange for at min hest skal bide mig heller. Vi har da tillid og respekt for hinanden. Og det burde enhver heste ejer have. Hvis ikke har man lidt at arbejde med hvis du spørger mig.

Kommentér på:
Bare tigge eller betegner I det som at nappe?

Annonce