{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

john P
john P
Tilmeldt:
31. dec 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Trist {{forumTopicSubject}}

Er det bare mig, eller er der rigtig mange hest/ponyer til salg til SPOT priser og ingen køber.

Er markedet bare gået helt i stå? Der er så mange søde og fine hest/pony man nærmest får smidt i nakken....
Hvad skal der dog ske med de kære dyr....;(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trist
  • #1   23. jan 2013 Markedet og den generelle bestand havde nok haft godt af at mange af dem blev slagtet i stedet for at stå uønsket, eller blive solgt til ukyndige eller folk som i realiteten ikke har råd til at holde hest.

  • john P
    john P Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   23. jan 2013 Er helt enig med jer alle, mange gange er det jo ikke købs prisen, men de mdr. udgifter....;( det er dyrt at have hest.. men DEJLIGT smiley

  • #3   23. jan 2013
    Der er mange heste til spotpris, men dælme også mange uden fornemmelse for hvad deres hest/pony er værd :o). Ligesom mange ikke har ordentlige billeder eller beskrivelse.


  • john P
    john P Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   23. jan 2013 krikken... nu ikke så negativ
    det var jo ikke dette forum gik ud på....


  • #5   23. jan 2013
    Dårlige annoncer er da en grund til at man ikke kan få solgt hesten ;o).
    Og negativ er netop hvad verden er pt. , vi vil helst ikke bruge penge :o)


  • john P
    john P Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #6   23. jan 2013 Det er vel ikke mere negativt end hvad vi gør det til?

    Hvis folk ingen penge har, såhar det intet med annoncen at gøre!


  • #7   23. jan 2013 det er jo fordi at for i tiden havde folk tid og råd, og de avlede i flæng også, det er da hyggeligt at lave en lille føllebølle med naboens hingst, ( kender flere der har gjort det) og så ramte krisen og folk stod jo med stalde fuld af ponyer/blandingsheste, og så kom der lige pludselig en regel om der skulle pas på alle sammen også ... og det ene med det andet, nu står der bare mange rigtigt billig heste.

    Jeg håber på en måde at ved at der kommer pas på, kan det tage noget af alt den baghave avl, ikke folk ikke må avle, men der er bare rigtigt mange heste lige nu af den ukendte afstamning som ikke har et sted at være


  • #8   23. jan 2013
    Folk har både ingen penge og folks annoncer ER dårlige også - begge dele :o).
    Næ, det er ikke mere negativt end man gør det til. Men hvis 90% af verden er negativ, så hjælper det ikke at de sidste 10 bruger en masse penge, der skal flere til at vende det om :o).


  • john P
    john P Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #9   23. jan 2013 Kan ikke være mere enig, men de har jo ikke slev valgt ;( Og nu står de bare her...

  • #10   23. jan 2013 der er vist generelt ikke ret mange heste der vælger deres skæbner, det er vores job, og ja nogle gør så ikke jobbet så gennemtænkt som de måske kunne have gjort det

  • #11   23. jan 2013 Er efter min mening fint med blandinger ren racer er jo ikke en blå stempling af hesten er uden fejl mangler osv. Desværre glemmer hygge avlere bare at hvis man skal finde et nyt hjem til hesten, skal den altså kunne bruges. Har de ikke brugt tid penge på at træne uddanne osv. Så er hesten reelt ikke mere værd eller tit mindre værd end slagte prisen netop pga der er så mange heste pt.
    Heste er idag en luxsus hobby og det koster dyr. Men det giver også meget at have hest.

    Desværre tænker alt for mange ikke år frem men kun lige. Uger måske en måned smiley og at have hest er som med alle andre kæledyr noget man har i mange år.

    Hvis folk sætter føl i hverden, og ikke kan finde dem gode hjem, så burde man faktisk følge dem til dørs, og give dem fred. Død trist og blir ikke populær på at sige det, og er du tosset om de vil aflive deres skønne vidunder derude på marken. Men igen der altså ikke folk der idag har råd til at kaste penge efter heste der intet kan og er oppe i årene. Eller ihvertfald meget få mennesker der har råd. Og der bare alt for mange heste lige pt.

    Må håbe avlerene holder lidt igen en årække så der igen kan komme lidt mere ro på markedet.


  • #12   23. jan 2013 Jeg har måske lidt den holdning, at der ikke er meget idé i at sætte en masse føl i verden, når der i forvejen er så mange heste der mangler ejere.
    Ikke at folk ikke må avle, men man skal nok lige tænke over hvad man vil bruge det føl til. Hvis det bare er fordi man vil have lidt flere i stalden, er det jo langt bedre at købe en i stedet for.


  • #13   23. jan 2013 Det er rigtig trist, og ærgeligt!

    For mig er avlen blevet utrolig fascinerende, men i 2012 fik vi ingen føl, netop fordi der året forinden ej heller var afsætning til de nye afkom. I år satser jeg på at få føl, men jeg har således også planer om at beholde disse afkom - såfremt jeg "får" mit ønske til afkommet opfyldt.

    Ingen tvivl om at der er rigtig mange heste, som ikke kan eller bør sælges. Jeg har selv en, og derfor bliver hun her indtil hun bliver til en Knorr-lassagne (sorry, dårlig humor her sidst på aftenen - nej, vent, den er der sku altid :-D)

    Det er det samme med hesteavl som hunde, katte og andre avlsdyr. Hestene er bare meget dyrere, og mere "besværligt" at få aflivet/slagtet end andre avl.

    Det er rigtig særgeligt, ja !


  • #14   24. jan 2013 Jeg har lige købt hest netop fordi det er så grotesk billigt! men det var mere fordi den perfekte lige dukkede op på min skærm, jeg prøvede hende den 6 januar og 2 uger senere havde hun stået to dage hos mig<3

    syndes det er synd for der er SÅ mange fantastiske og dejlige heste der bare ryger i "kontaineren" fordi der ikke er meldt nogen køber efter en måned


  • #15   24. jan 2013 Hvis folk ikke absolute skulle hive de sidste kr ud af hestene frem for og aflive dem som er skadet/ har sygdomme osv, så ville der allerede være ryddet en del op i markedet.

    Man ser jo jævnligt heste til salg som ikke må rides pga skader, endda heste som ikke er haltfri sættes til salg. Havde det været mit dyr var den aldrig blevet smidt ud til en uvis skæbne, så havde jeg taget den tunge beslutning og give fred i dens vante omgivelser. En død hest lider ikke, og på sigt ville det skære mere i mit hjerte og se den ende som kastebold.


  • #16   24. jan 2013 Stald Vestergaard ; jeg er helt enig. Desværre er det ofte et ansvar som mange hesteejere har svært ved fordi følelserne er så ambivalente. For nogen spiller pengene drsværre også en lidt for stor rolle.

  • #17   24. jan 2013 Stald Vestergaard ; jeg er helt enig. Desværre er det ofte et ansvar som mange hesteejere har svært ved fordi følelserne er så ambivalente. For nogen spiller pengene drsværre også en lidt for stor rolle.

  • #18   25. jan 2013 Det har du ret i, og det er ofte disse heste der gang på gang ses på markedet fordi de ikke lige kunne bruges alligevel til det som køberne regner med.

    Der burde være flere som tog det ansvar det er og være hesteejer når dyrene vil være bedst tjent med dette.

    Så ville der være plads til de gode dyr ku finde ordentlige hjem, og priserne ville måske også ændre sig lidt hvis ikk der var den overflod af heste.


Kommentér på:
Trist

Annonce