{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trist
  • #1   4. jun 2011 Kan godt følge dig.
    Er selv blevet smidt af min 5-års, som har nogle mærkelige ting med i bagagen smiley
    Og nej, det er ikke pinligt. Men det er da bestemt en trist følelse.

    Det er vigtigt, at I får tilliden tilbage, så brug en masse tid på, at lave al mulig andet end at ride.
    Og ja,det lyder fint at få evt en erfaren part eller berider/ridelærer/træner e.l. til at ride indtil du selv skal igen.

    Jeg har selv fravalgt ridningen på min, da jeg har en masse skader i kroppen, og ganske enkelt ikke kan tåle de fald særlig godt. Men min har også nogle mærkelige problemer vedr. sadel/gjord...


  • #2   4. jun 2011 Hvis den smider af i tide og utide så ville jeg få den tjekket, for det bør den ikke gøre selv om den er ung.. hvis den intet fejler så kunne det være en fordel at få hjælp af en med forstand på ungheste, for så er det nok et træningsspørsmål.. som sagt bør den ikke smide af bare fordi den er ung... selvfølgelig er det lidt mere "ustabile" fordi de endnu ikke forstår signalerne og ikke er så vandt til tingene, men smide af, nej det har ingen af mine ungheste prøvet på, heldigvis..
    Men ville blive usikker hvis min hest smed af, uanset om den var ung eller ej..


  • #3   4. jun 2011 okay det vil sige det er ikke synd hvis hun nu aldrig kommer ud og ride.. Man kun træner horsemanship træning med hende.. (jeg må ikke udlukke det skaber begræsninger ikke godt)

  • #4   4. jun 2011 P.S. har du fået undersøgt tænder, ryg m.m. på hende, så du ved hvorfor hun gør det ? Om det er "ungheste-nykker" eller smerter..

  • #5   4. jun 2011 fronja har ikke smidt mig af i tide og utide, hun har gjort det en gang.. men har fået afvide at ungheste gør det i tide og utide når de skal prøver grænser af

  • #6   4. jun 2011 fordi fronja smed mig af var fordi hun ikke mente at jeg skulle bestemme hvad vej vi skulle gå

  • #7   4. jun 2011 Nej, jeg syntes absolut ikke det er synd, hvis en hest aldrig bliver redet. Den kan jo sagtens aktiveres på alle mulige andre måder smiley

  • #8   4. jun 2011 okay var bare nys hvad mening der var om det.. jeg har overvejet og få en gamle hest og ride på, men der er ikke råd lige nu

  • #9   4. jun 2011 Nej en hest lider ikke fordi den ikke rides.. ved ikke hvem der har fortalt dig det, men det er altså ikke korrekt, heste smider ikke af i tide og utide, heller ikke ungheste.. og den bør heller ikke smide af fordi i er uenige om retningen.. mon ikke der lå andet bag end kun det..
    Heste prøver ikke grænser af, sådan er de ikke istand til at tænke.. men ungheste kender jo ikke reglerne, og det er op til rytteren at forklare dem hvad man må og ikke må og hvordan tingene fungere.. men de gør altså ikke tingene for at prøve rytteren, kun fordi de jo ikke ved hvad "reglerne" er..
    Men lyder ikke som om en unghest er det rette for dig..


  • #10   4. jun 2011 Jeg er med til at træne en 4 års araber vallak, som opfører sig som om han var en hingst, fordi det ikke rigtig er gået op for ham at han har mistet visse ting ;P
    Her i torsdags, stejlede han lodret med mig, og vi begge faldt bagover... Han var ikke særlig langt fra at lande oven på mig... Jeg havde utrolig ondt i ryggen, men jeg rejste mig op igen, og satte mig op på ham. Til at starte med skridtede vi bare lidt rundt for at finde hinanden igen... derefter satte vi lige så stille i trav, og det gik uden problemer. Så der fik jeg en god oplevelse bagefter smiley
    Og jeg er ikke blevet bange for ham, men det er jo også forskelligt.... ;D

    - Håber du klare det!


  • #11   5. jun 2011 Signe *spider-pig* Nu som Jesus L
    Nej ved godt at unghest ikke er mig, men jeg elsker min hest og vil aldrig kunne skille mig af med hende... Sårer mig..

    det kan også være fronja og jeg finder tilliden og jeg kommer til at ride hende... måske, lige nu er jeg ikke tryg ved at skulle ride


  • #12   5. jun 2011 Signe *spider-pig* Nu som Jesus L
    en unghest prøver grænser af, det gør fronja i tide og utide så det tror jeg de gør


  • #13   5. jun 2011 Charlotte: Kender godt det med at være knyttet til en hest.. måtte desværre selv sælge min DV pga mit helbred.. hun var ekstremt følsom og stressede let, og når jeg havde ondt så kunne hesten mærke det og stressede og var ked og så blev jeg ked af det fordi jeg følte det var min skyld og så videre.. det var en ond cirkel og til sidst besluttede jeg at hun ville trives bedre hos en anden og jeg havde brug for en anden type hest... men fuck det var hårdt, havde selv tilredet hende og var meget glad for hende...
    Håber i kan få opbygget tilliden til hinanden så du kan få glæde af din dejlige hest også ridemæssigt smiley
    Og nej det er bevist at heste ikke er istand til at prøve af og prøve grænser.. men ind imellem prøver de sig frem hvis de ikke forstår eller ikke ved hvad der forventes, det kan let misforståes, men de gør det ikke for at prøve grænser..


  • #14   6. jun 2011 jeg har en anden meingen om det med at hestene prøver af, min heste træner har lært mig det og har set det med min egen hest

  • #15   6. jun 2011 Charlotte: Nu handler det jo ikke om mening, for det er bevist at hesten simpelthen ikke besidder den del af hjernen.. så det kan ikke lade sig gøre fysisk.. at din træner ikke ved bedre, tjahh ikke alle holder sig opdateret.. og at du har set det.. nix, men du har sikkert set noget som med din tro om at den kan og set fra menneske synspunkt kunne virke sådan..

  • #16   7. jun 2011 HMMM tro du bare noget andet jeg ved bedre

  • #17   7. jun 2011 Charlotte: Så du mener simpelthen at vide bedre end alverdens forskere på området ? hold da op må være dejligt at være så klog smiley måske du skulle kontakte forskerne og delagtiggøre dem i din viden... Forstår simpelthen ikke at folk afviser viden med at de ved bedre.. tænk ikke at ønske at få ny viden når det er bevist..

  • #18   8. jun 2011 gider ikke høre mere...

  • #19   8. jun 2011 Charlotte: Hold da op et modent svar, fra en der trods alt er over teenage alderen.. men ja ja vælger man at lukke af for ny viden fordi man tror man ved alt, ja så lære man aldrig nyt og det går kun ud over en selv..

  • #20   9. jun 2011 jamen jeg har en mega dygtig heste træner, der er meget populær og en dygtig træner... hende vælger jeg og tro på, men er nødt til at tro på noget da inden for heste verden findes 100000 svar til alt...


  • #21   9. jun 2011 Charlotte: Fordi man er dygtig (nu ved jeg jo ikke hvad du vurdere ud fra om folk er dygtige) så behøver man ikke vide alt eller have sat sig ind i nye ting.. du har ret i at der er mange ideer og meninger især i hesteverdenen, derfor mener jeg netop også man er nød til at holde sig til de beviste ting, de områder hvor der reelt er forsket i fx hvad hesten kan og ikke kan, fordi man hurtigt kan få 1000 forskellige indput.. og lige hestens hjerne og evner er der forsket ret meget i.. og heste har ikke en pandelap, hvilket er den del af hjernen der gør en istand til at prøve af og være fræk og forudse sammenhæng mellem handling og koncekvens.. derfor så er heste ikke istand til at prøve af eller drille.. dvs når de gør en handling er de ikke klar over at de ikke må det og gør det ikke for at drille/genere/tage røven på en, men simpelthen fordi det ifølge deres indstinkter er det smarteste...

  • #22   11. jun 2011 okay men så har jeg ikke forklaring på min unghest, for mig prøver hun af, og skal have grænserne afvide

  • #23   11. jun 2011 Charlotte: Naj du tager hendes adfærd som at hun prøver dig af.. men hun ved jo blot ikke hvad reglerne er.. at prøve af betyder at den gør noget den ved den ikke må for at se om den kan "rykke grænsen".. din unghest (som alle andre ungheste er ikke klar på hvad den må og ikke må endnu og så prøver de sig jo logisk nok frem med det der "føles" som det rette.. og ja selvfølgelig fortæller man dem så om det er rigtig eller forkert adfærd, det er hele kernen i at træne en unghest, at lære den hvad den må og ikke må.. men at sige den prøver af er en forkert formulering, da hesten ikke ved det den gør er forkert og den ikke gør det for at være "på tværs" og den derfor ikke skal straffes som nogle gør (siger jeg ikke du gør)

  • #24   12. jun 2011 okay

Kommentér på:
trist

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce