{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

hjælp til at forstå min hest? {{forumTopicSubject}}

jeg har ekstremt brug for em der kan forstå hvad hesten tænker er en smule desperat da min hest er blevet mere og mere akrasiv og ond ved mig efter 2 år hvor alt er gået fint er det hele begyndt at gå rigtig skævt
er der nogen der har erfaring med nogne der kan forstå hesten
? ?? og kender i nogen ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skrift af gulvvarme system og termostater 11.000 kr.
  • Skift af afløbsrør under vask 1.000 kr.
  • “Hænge en lampe op”, “ Montere en knagerække på væggen i gangen” 810 kr.
  • Dybdegående hovedrengøring badeværelse og køkken oven 1.875 kr.
  • Rengøring af Badeværelse 850 kr.
  • Reperation af Sage espressomaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til at forstå min hest?
  • #1   3. feb 2013 En hest kan ikke være ondskabsfuld.
    - Han kan have ondt, være forvirret eller noget helt tredje.

Hvor bor du henne af?

• #2   3. feb 2013 Jeg vil også lige sige at jeg kan se du rider uden ridehjelm på dine billeder. Hvis du gør det hele tiden vil jeg sige: Få den ridehjelm på! Det kan gå gruelig galt nu hvor du siger han er begyndt og opfører sig mere og mere aggressivt.

• #3   3. feb 2013 Din hest er ikke ond eller fræk, men handler som resultat af signalforvirring, dårlig motivation, usikkerhed, smerte, forkert indlæring eller andet. Mulighederne er mange.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men jeg har gode erfaringer med Mia Lykke Nielsen?

• #4   3. feb 2013 en ting jeg ikke beder om at blive belært i er hvor vidt jeg rider med hjelm eller ej for bruger den også når jeg føler det nødvendigt og det var ikke det mit spørgsmål gik ud på

• #6   3. feb 2013 Nej, men så skal du ikke komme når du ligger med en hjernerystelse fordi den har kastet dig af en dag du ikke har synes det var nødvendigt smiley

• #7   3. feb 2013 johanne R jeg bor i ringkøbing og har overvejet at få en der hedder majbrit ud
    http://www.majbrit-roennov.dk/ villle det evt være et godt valg?

• #9   3. feb 2013 Nuttiged & Bettemus<3;

Hvis hendes hest er så aggressiv som hun siger, så påpeger jeg bare at det nok ikke er det smarteste at ride rundt uden ridehjelm. Men hvorfor skal du ind og blande dig? smiley

• #10   3. feb 2013 tak Nuttiged & Bettemus smiley
    men kan da til info fortælle at jeg har redet med hjelm det sidste halve år hvor det her været problemet med ham og hvor han er blevet værre

• #11   3. feb 2013 Super! Jamen så er der jo ikke noget problem smiley

Det var ikke et angreb mod dig. Jeg prøver bare at hjælpe dig! Jeg har selv redet uden hjelm og det var nær gået meget, meget galt.. smiley
    Så var altså bare for at hjælpe dig..

• #12   3. feb 2013 Istosserne!
    har haft ham i 2 et halvt år og det er det sidste halve år han er blevet mere aggressiv må da undskylde at jeg ikke har fået taget nye billeder siden sommer

• #13   3. feb 2013 super smiley

• #15   3. feb 2013 Hvordan aggressiv ??
    Er det at den bare altid er ''sur'' og man ikke må rør den, eller er det kun under ridning F.eks. ??

• #17   3. feb 2013 Nu er det ikke for at lege "hestehippie", men har du overvejet noget jordtræning? Du ligner en halvseriøs dressurrytter. Men prøv dog noget leg med hesten.

Dengang jeg smed biddet og begyndte at træne fra jorden med Krummi inden han døde, fik jeg en helt anden hest. Fra at være besværlig og ikke ville hentes, småstejle osv. til at få et fromt lam. Fordi jeg havde samvær med ham uden at ride. Husk dog altid at sætte sig i respekt. Men ingen tvang.

Og som sagt er ingen hest ondskabsfuld af natur. Krummi stejlede for at være dominerende, og har da overvejet at lave ham til bøffer mange gange. Men fejlen har altid været min. Jeg skulle lære at en pisk faktisk er OK når hesten ikke lytter. Og at han skal respektere mig som leder af firmaet. Husk derfor at rose hesten endnu mere end at straffe den. Eller nej, lad være med at straffe en hest. Det forstår den ikke.

Sig i stedet nej. Vær dominant. Problemet med min hest er at han var flokkens leder, og derfor ville han da ikke finde sig i et menneske skulle bestemme over ham. Vi legede en masse, gik nogen ture osv. Og så havde han tandspidser. Endnu en ting du bør overveje, har hesten fysiske smerter?

Det er svært umiddelbart at komme med et godt råd over nettet. Men husk din hest er ikke en maskine. Det er SÅ vigtigt, at selvom den ikke kan tale så har den stadig en form for føling.

• #18   3. feb 2013 Nuttiged & Bettemus<3: Fordi det er en trådstarter jeg skriver til. Det er en 2 personers samtale, du skal bare ikke blande dig..

• #19   3. feb 2013 det er både på staldgangen og under ridning og under opsadling og det er kun mig den er det overfor han bider og sparker mig og maser mig

hvis jeg får en anden til at gøre tingene for mig så er der intet med ham

• #20   3. feb 2013 Det er vist et problem mellem dig og din hest.
    Du mangler redskaber til at læse og påvirke hesten. Derfor begynder hesten nu at tage magten og det vil forsætte, hvis du ikke ændre adfærd overfor hesten.
    På vores kurser ser vi tit sådanne problemer og det er faktisk rimelig nemt, at stoppe og få genoprettet den gensidige respekt mellem hest og rytter/handler.

• #22   3. feb 2013 jeg har bestemt overvejede jord træning og nej er faktisk ikke ret seriøs i dressuren jeg stå faktsk for hyggen om ham smiley

• #23   3. feb 2013 enig med Luna

• #24   3. feb 2013 Nuttiged & Bettemus <3: Det kan jeg desværre ikke for du har MIG på filterliste Luna smiley
    Men vil du godt lade være med at rykke den ind i et forum der handler om en komplet anden ting?

• #27   3. feb 2013 Kan så sige det kun var for et par uger siden da jeg var uenig med dig i et forum.. Men jeg har faktisk ikke lyst til at snakke med dig, har meget dårlige oplevelser omkring din måde at formulere dig og din mening om min træning også så lad os bare ligge den her smiley

• #29   3. feb 2013 Pernille: Jeg har ingen erfaring med hende, desværre. Umiddelbart ud fra hendes hjemmeside, synes jeg det ser meget lovende ud.
    Ellers gå ind på www.mia-nielsen.dk, synes hun er rigtig dygtig, og har fået et kæmpe udbytte af hendes kurser. Hun hjalp mig med at gøre min opgivede, uridelige hest til ridehest igen. smiley

• #30   3. feb 2013 Jeg ville osse sige det som nogle af de andre, prøv med lidt fra jorden.
    Det giver en helt anden hest, og man lære hurtig hestenes signaler som man så kan bygge en forståelse for hinanden på.

• #32   3. feb 2013 Stoop nu bare Luna.. -.-

• #33   3. feb 2013 Er enig med Luna :0)

• #34   3. feb 2013 Lyder måske underligt og har ikke selv prøvet det, men havd med at få en til at "snakke" med din hest, måske kan de finde ud af hvad der er skyld i hans adfærdsændring over for dig.

Ved ikke om det virker, men det er måske et forsøg værd.
    smiley

• Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Svar: 38
    #37   3. feb 2013 Vil nu sige at den har fået magten og måske er du blevet lidt nervøs for den. Dit kropssprog, åndedræt osv mærker/ser hesten. Den mangler respekt. En hest skal se sit menneske som lederen/føreren. Tillid og respekt så er du nået meget langt. Med respekt mener jeg ikke at man skal slå dyret. Min store DV hoppe bed ud og fik fat i min jakke, da jeg spændte gjord på hende for 6 år siden, jeg tænkte ikke i øjeblikket og klask sagde det på hendes mule og et højt nej, siden har hun ikke gjort det. Hun lægger ørene nu, når gjorden spændes , det er ok at hun gør det. Hun har aldrig siden bidt eller forsøgt på det. Masser den dig så brug al din vægt og evt øv en kommando, som feks ryk. Jeg bruger en bestemt lyd, når min skal rykke og tit gør hun det selv, fordi hun ved at hun skal. Husk at ros rigtig meget, når den gør hvad du beder om. Tit og ofte når heste sparker, bider, masser forsvar de sig mod det der gør ondt og som er farligt. Min hoppe har haft dårlige oplevelser med gjorden ved opdrætter. Hun lider af gjordkrampe, hvis man ikke spænder lidt af gangen og ser det fra hendes vinkel. Den dag hun bed, var første dag jeg havde hende og hun har ville forsvar sig

• #38   3. feb 2013 Jeg kunne ikke undgå at bemærke, at han ikke virker til at svinge igennem med bagbenene på galopbillederne(fra din profil af ham). Jeg får en fornemmelse af at han ikke kan komme til for ryg/lænd, der ser spændt ud (lidt i den forkerte retning, altså uden løft).

Så jeg overvejer om der er noget sadelproblem eller måske nogle låsninger/spændinger, der skal tjekkes for? Hvis han forbinder dig m ømhed fra fx en låst ryg/lænd, så er det jo meget forståeligt, at han "gerne vil have dig væk" ift nogle af de andre personer som omgåes ham (der fodrer, giver ham en gulerod, klør ham bag øret) smiley

• #39   4. feb 2013 Istosserne nu bestemmer TS jo selv om hun rider med eller uden hjelm, hun er trods alt kke din unge og du skal slet ikke kommentere de når du selv har redet uden.
    Og sige som du gør om Luna er ikke okay selvom jeg ikke kan lide hendes metoder.
    Er villig til at tage den over pb(og så kan du jo svare på den besked jeg sendte dig)

• #40   4. feb 2013 Ud fra hvad jeg kan se på dine ridebilleder, samlignet med den opførsel du beskriver, vil jeg også gætte på et sadelproblem.
    Hvornår har du sidst fået tjekket sadlen?

Og ja, jordarbejde er altid en god ting, det hjælper bare ikke HVIS hesten rent fysisk har ondt

• #41   4. feb 2013 Prøv at skriv til Stine. Hun er super sød og enormt dygtig, især til problemer som dette smiley

www.stinejoy.dk

• #42   4. feb 2013 DYT bot tosse kom: Nu er den så stoppet så hvorfor kører du rundt i det igen?

Kommentér på:
hjælp til at forstå min hest?

Annonce